babytøy i fødebagen

vårmamma89

Flørter med forumet
Hvor mye klær pakker dere med til den lille i fødebagen? Og hva? Annet enn hentesett selvfølgelig... :) her er det vanlig å vere på barsel i tre dager.

Tok med 2 bodyer og to strømpebukser og lue + hentesettet og koseklut.. pluss gulpekluter.. bruker nok evnt det sykehuset har.. her er det ikke lang vei hjem hvis vi vil ha no mer.. pappaen sover hjemme, og det er max 2-3 minutter å gå til sykehuset

Her er det også vanlig å være på barsel 3 dager, så jeg har pakket ned 2 bodyer og 2 strømpebukser i tillegg til hentesettet. Har også pakket sokker og lue:)

Var noe slikt jeg også tenkte :) de har jo bodyer på sykehuset, men har aldri tenkt over at de har strømpebukser eller bukser.. så greit å ta med det ja! Er første så synes dette med pakkingen er litt vanskelig ;)

Har pakket ned to heldress/nattiser, to sett med bukse og body, noen luer, klorevotter, to sett sokker, gulpekluter og hentedressen :-)

Jeg har pakket to bodyer, to strømpebukser, ett par sokker, bukse, genser, jakke og dress.. Tenker litt at vi må se ann hvor varmt det er når vi drar hjem. Med sønnen vår fødte jeg på natta og reiste hjem på kvelden..

Og tok med en pysj også :-)

Har pakket to antrekk, en pysj og hentesettet :)

To sett (body, bukse) str 44
To sett (body, bukse) str 50
To pysjer str 44
(Storesøster var lita, derfor str 44)
Sokker og klorevotter
Hentesett
Kosefilt
(Hadde med så få klær sist gang, og savnet det)

Her har de bare store omslagstrøyer til baby, pakket ikke med klær sist, og likte ikke de store trøyene.
Har med 4 bodyer, 2strømpebukser, 1 bukse 1 sokkepar.
Jordmødrene sa sist at det er viktig med mye hud mot hud i begynnelsen, derfor bare 2 strømpiser.
Og 4 bodyer (tross bare 2 netter) tilfelle han bæsjer igjennom. ;) det var hvertfall det ei venninne tipset meg om å ta med :)

Det gjør vel ikke no om man skulle pakke for mye da! Da ta man det jo bare med hjem igjen ;) jeg syns det er koselig med egne klær til bebisen, så jeg tar sikkert med for mye! Men man kan jo ikke nå vite hvor lenge man blir på sykehuset!

Jeg har pakket 3 sett (bukse, body, lue) + hentesett, klorehansker og sokker. Dress til å ha i bilstolen. Koseklutbamse og noen gulpekluter. Alt i størrelse 50 da lillegutt er liten.

Det gjør vel ikke no om man skulle pakke for mye da! Da ta man det jo bare med hjem igjen ;) jeg syns det er koselig med egne klær til bebisen, så jeg tar sikkert med for mye! Men man kan jo ikke nå vite hvor lenge man blir på sykehuset!
Det er sant :) er så håpløs på pakking så blir nok med mye mer enn det vi har bruk for ;)

klorevotter ja, er det noe man må ha? Hvor kjøper du slike? :)
Velger selv.
De kan jo klore seg litt, min gjorde ikke det.
Men de har jo griperefleks, skal holde og føle på. Så vi brukte ikke det. Lot fingrene få være fri! :-)

Jeg fødte på mandag og dro hjem 2.dag etter fødsel.. Siden jenta mi var lita,druknet hun i sykehusklærne. Jeg hadde med tre bodyer hjemmefra,men måtte få sambo til p ta me flere. Dette var fordi hun kastet opp litt fostervann å gulpet/kastet opp etter pupp. Så greit å vøre forberedt på litt oppkast også :) Bedre å ta med for mye enn for lite. Synes også de sykehusklærne er stive og ekle :) skiftet ikke ofte strømpebukse,men i tilfelle uhell me bæsjing er d greit å ta med litt ekstra :)

Jeg fødte på mandag og dro hjem 2.dag etter fødsel.. Siden jenta mi var lita,druknet hun i sykehusklærne. Jeg hadde med tre bodyer hjemmefra,men måtte få sambo til p ta me flere. Dette var fordi hun kastet opp litt fostervann å gulpet/kastet opp etter pupp. Så greit å vøre forberedt på litt oppkast også :) Bedre å ta med for mye enn for lite. Synes også de sykehusklærne er stive og ekle :) skiftet ikke ofte strømpebukse,men i tilfelle uhell me bæsjing er d greit å ta med litt ekstra :)
Gratulerer med baby! da pakker jeg nok en del bodyer:) søtere de jeg har kjøpt enn sykehusklærne :)

Back
Topp