Babysyk

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Vi har en fantastisk gutt på et år, som jeg skjønner at nå ikke er baby lenger.. I det siste så har jeg derfor blitt så baby syk! Holdt på å bestille baby tøy på nett nå, bare for å ha liggende :o Greia er at vi (dvs jeg) hadde bestemt meg for å vente noen år, slik at aldersforskjellen ble fire år ca.. Dette fordi jeg ønsker at han skal få være alene en stund til, rekke å bli større og litt selvstendig før søsken kommer og høres så slitsomt ut med to små samtidig. Mannen ønsker å vente en stund til før vi i det hele tatt diskuterer neste (akkurat det bekymrer meg ikke, for er helt overbevist om at han vil ha en til etterhvert).

Men hvordan få bukt med baby syken?? Bortsett på å minne meg på alle gode grunner til å vente. Gleder meg sånn til å få en til! Vil helst spole et par år frem så vi kan starte å prøve igjen, men vil jo ikke at tiden med gutten vår skal gå fort heller! :o

Vanskelig det der.. Han er jo bare ett år da, vil si han er ganske liten og egentlig litt "baby" fortsatt :) Har han begynt i BHG ? Uansett så kan det ta tid å bli gravid og et svangerskap varer en stund, så om dere eventuelt begynner å prøve om kort tid så vil jo kanskje gutten være over to år! Sett fordeler/ulemper opp mot hverandre , kanskje det hjelper...
Vi prøver på nr3 nå, snart prøvd et år uten hell og de to andre satt på første forsøk :-(

Samme situasjon her. Mini er 15 mnd og jeg ønsker meg inderlig en baby igjen. Savnet er enormt etter å gå gravid en gang til, og den magiske nyfødt-tiden.
Alt taler imot det da... Forholdet vårt er ganske anstrengt akkurat nå, det merkes på økonomien med bhg og div utgifter til barn. Nå har vi alt utstyret på plass, så en til vil ikke føre til like mange utgifter som førstemann, siden alt måtte kjøpes inn, men enda en i bhg vil naturligvis merkes.
Lillemann er tross alt bare 15 mnd, jeg ser for meg at det kan være enklere å få en til om noen år, når han er større og skjønner mer av det.
Jeg hadde en MA for 6 uker siden, var 11 uker på vei, så babysyken er ekstra tilstede siden jeg jo hadde planene klare. Uff, det er vanskelig å kjempe imot instinktene. Får bare lene oss på fornuften og slå oss til ro med den vi har... :)

Vanskelig det der.. Han er jo bare ett år da, vil si han er ganske liten og egentlig litt "baby" fortsatt :) Har han begynt i BHG ? Uansett så kan det ta tid å bli gravid og et svangerskap varer en stund, så om dere eventuelt begynner å prøve om kort tid så vil jo kanskje gutten være over to år! Sett fordeler/ulemper opp mot hverandre , kanskje det hjelper...
Vi prøver på nr3 nå, snart prøvd et år uten hell og de to andre satt på første forsøk :-(

Han er 13 mndr og jeg har p-stav, så hvis jeg tar ut den, så tar det gjerne noen uker før mensen kommer (tok 6 uker sist før mensen kom og vi startet å prøve), så da blir han allerede 2 år om det skulle klaffe på første forsøk ;) han har ikke begynt i barnehage, rakk akkurat å komme over i september måned :eek:

Samme situasjon her. Mini er 15 mnd og jeg ønsker meg inderlig en baby igjen. Savnet er enormt etter å gå gravid en gang til, og den magiske nyfødt-tiden.
Alt taler imot det da... Forholdet vårt er ganske anstrengt akkurat nå, det merkes på økonomien med bhg og div utgifter til barn. Nå har vi alt utstyret på plass, så en til vil ikke føre til like mange utgifter som førstemann, siden alt måtte kjøpes inn, men enda en i bhg vil naturligvis merkes.
Lillemann er tross alt bare 15 mnd, jeg ser for meg at det kan være enklere å få en til om noen år, når han er større og skjønner mer av det.
Jeg hadde en MA for 6 uker siden, var 11 uker på vei, så babysyken er ekstra tilstede siden jeg jo hadde planene klare. Uff, det er vanskelig å kjempe imot instinktene. Får bare lene oss på fornuften og slå oss til ro med den vi har... :)

"Godt" vi er flere i samme båt da.. Jeg trodde jeg var blitt gravid (hadde blandet sammen graviditetstest og el test, som slår ut når man har p stav), så måtte på ul for å se hvor lang jeg var på vei, men var jo ikke gravid :p ble jo sjokkert da jeg trodde jeg skulle ha to tette, men ble faktisk skuffet da det ikke var baby der likevel :o her har vi økonomi, hus, utstyr etc i orden, så sånn sett kan jo nr to også komme, men har ikke energi til to små samtidig og ønsker som sagt større forskjell!! Men jeg også savner nyfødt tiden!!! får trøste meg med at om vi venter og gutten min blir større, så er det kanskje lettere å nyte nyfødt tiden med neste, i stedet for å gå rundt som zoombie og glede seg til de blir større ;)

"Godt" vi er flere i samme båt da.. Jeg trodde jeg var blitt gravid (hadde blandet sammen graviditetstest og el test, som slår ut når man har p stav), så måtte på ul for å se hvor lang jeg var på vei, men var jo ikke gravid :p ble jo sjokkert da jeg trodde jeg skulle ha to tette, men ble faktisk skuffet da det ikke var baby der likevel :eek: her har vi økonomi, hus, utstyr etc i orden, så sånn sett kan jo nr to også komme, men har ikke energi til to små samtidig og ønsker som sagt større forskjell!! Men jeg også savner nyfødt tiden!!! får trøste meg med at om vi venter og gutten min blir større, så er det kanskje lettere å nyte nyfødt tiden med neste, i stedet for å gå rundt som zoombie og glede seg til de blir større ;)
Ikke sant. Det er nok mange fordeler med to tette, men energimessig tror jeg det er en kjempeutfordring. Er sliten nok som det er, av én liten turbo... :)

Jeg vet ikke om noe søm hjelper, da jeg selv er ekstremt babysyk. Hadde en MA for 2 mnd siden...og vil bare bli gravid så fort som mulig.

Jeg vet ikke om noe søm hjelper, da jeg selv er ekstremt babysyk. Hadde en MA for 2 mnd siden...og vil bare bli gravid så fort som mulig.

Er det første barnet eller har du noen fra før? Håper det klaffer snart igjen og at det går bra :)

Back
Topp