babysvømming

mammen t daniel

Gift med forumet
noen som kan fortelle meg litt om babysvømming? lurer på å begynne, men føler jeg vet lite... har dere gode erfaringer? dårlige? når bør jeg begynne?

Bare gode erfaringer. Begynte da hun var 3 mnd. Noen advarer mot det pga allergi. Men vi er fornøyd[:)]

Babysvømming er absolutt å anbefale :-) Jeg har og går fortsatt med mine barn. Minstemann begynte når han var 10 uker gammel som er laveste grense der hvor vi går, men jeg vet andre steder går det på vekt hvor minimums vekten er 5-5,5kg. Men dette varierer fra sted til sted. Babysvømmingen gjør barn trygge med vann og de lærer utrolig mye.
Lykke til

Vi begynte ved 4 mnd. Gikk veldig bra, men de små blir fort slitne! [;)]

Sluttet etter 2 kurs, da det ødela for soverutinene, og vi satt igjen med en sliten, og overtrøtt unge.
Hadde eksem itllegg, så noen sa vi burde tenke på risiko for videre allergiutvikling.

Men ellers fornøyd! (litt dyrt bare) [:D] 

Jeg har 2 unger og begge storkoser seg i bassenget. Min første begynte i 3-4 mnd alderen og holder enda på, han er 3,5 år Han kan nesten svømme alene nå, så til høsten skal han mest sannsynlig få gå på et kurs med litt mer læring, har vært mest lek frem til nå.

Jenta mi som er 9,5 mnd likte ikke svømminga til å begynne med, hun var rett under 3 mnd da vi startet. Her var det skriking og hun virket ikke fornøyd, men vi prøvde oss på et kurs til (et kurs varer i 8-10 uker) og midt i dette kurset var vi på ferie i Brasil, her fikk hun se storebroren kose seg i bassenget hun ble bitt av bassilen hun også. Nå smiler hun fra øret til øret når vi kommer til bassenget og er helt vill.

Akkurat for tiden har vi dem på samme kurs, så blir det bare en kveld i uka, men som sagt fra høsten av må vi nok flytte storebroren over på et annet kurs slik at han kan få trent skikkelig på å lære seg å svømme.

Vil virkelig annbefale babysvømming, men vær tidlig ute med å ta kontakt med de som holder på babysvømming for her i Tromsø er det stor pågang og kursene blir fort fulle.

Back
Topp