Babysvømming

n0ia

Andre møte med forumet
Hei!
Vi begynte nylig på babysvømming og tenkte å kjøpe en badebleie. Vi har prøvd engangsbleie, men ble rådet til å kjøpe en som kan brukes flere ganger og kan vaskes.
Er det noen som har tips til en badebleie som holder på avføring? :happy:

Lurer også på om noen har tips til hvordan få dusjet/stelt seg etter svømmingen med baby? Kanskje noen har vært på pribadet i Trondheim?
 
Vi har vært på babysvømming i pirbadet, veldig fint der :)
Jeg dusjet baby og stelte han inne i bassengrommet (og ammet),imens mannen gikk i garderoben for å dusje seg selv. Så kom han tilbake ferdig stelt og hentet babyen imens jeg fikk gå i garderoben for å ordne meg. Funket like fint hver gang
 
Vi har også begynt på babysvømming. Svømmelæreren anbefalte at barn ikke skal dusje offentlig før dem er ett år.

Mini her får pupp før vi drar. Jeg er ferdig dusjet hjemme (tillatt der) og skifter på mini kjapt når vi kommer. Når vi er ferdig med å bade pakker jeg hun inn i ett håndkle og legger på en matte på gulvet. Løper og dusjer, så kler jeg på oss begge og drar hjem før hun får pupp igjen. Funker veldig bra for oss :)
 
Hei!
Vi begynte nylig på babysvømming og tenkte å kjøpe en badebleie. Vi har prøvd engangsbleie, men ble rådet til å kjøpe en som kan brukes flere ganger og kan vaskes.
Er det noen som har tips til en badebleie som holder på avføring? :happy:

Lurer også på om noen har tips til hvordan få dusjet/stelt seg etter svømmingen med baby? Kanskje noen har vært på pribadet i Trondheim?

hei! Har ikke noe svar på det du spør om, men vurderer også å starte på babysvømming i Trondheim. Har du lyst til å si noe om hvordan det fungerer, om du er fornøyd og hvilket kurs dere tar? :)
 
hei! Har ikke noe svar på det du spør om, men vurderer også å starte på babysvømming i Trondheim. Har du lyst til å si noe om hvordan det fungerer, om du er fornøyd og hvilket kurs dere tar? :)

Hei!
Kurset er 11 samlinger tilsammen på mandager (det jeg har meldt på), for babyer fra 0-6 mnd.
Har foreløpig kun vært på en svømming, men den gikk ut på å bli litt kjent i vann. Lærte to forskjellige grep og skulle øve litt på å ha vann på hodet til baby.
Man følger sin baby, blir den sulten så kan man bare sette seg å amme, så komme ut igjen. Noen babyer holder ut hele timen, mens andre kanskje holder i 5 min. Vi måtte gå opp igjen litt før, viktige er jo at hun skal forbinde det med noe positivt :) foreløpig synes jeg det er bra, satt igjen med en god følelse på vei hjem, en fin aktivitet for mor, far og baby!
 
Vi har også begynt på babysvømming. Svømmelæreren anbefalte at barn ikke skal dusje offentlig før dem er ett år.

Mini her får pupp før vi drar. Jeg er ferdig dusjet hjemme (tillatt der) og skifter på mini kjapt når vi kommer. Når vi er ferdig med å bade pakker jeg hun inn i ett håndkle og legger på en matte på gulvet. Løper og dusjer, så kler jeg på oss begge og drar hjem før hun får pupp igjen. Funker veldig bra for oss :)

Åja, sa hun hvorfor baby ikke burde dusje offentlig før den er ett år?
Vil ikke legge fra meg baby der jeg ikke ser henne, var ikke så lett å sette fra seg bilstolen noen plass uten at hun blir våt heller.. Er jo så mye folk der.
 
Vi har vært på babysvømming i pirbadet, veldig fint der :)
Jeg dusjet baby og stelte han inne i bassengrommet (og ammet),imens mannen gikk i garderoben for å dusje seg selv. Så kom han tilbake ferdig stelt og hentet babyen imens jeg fikk gå i garderoben for å ordne meg. Funket like fint hver gang

Ikke dumt, takk for svar!:) Det funker jo godt når vi er to der, men skal reise alene med baby noen ganger, da blir det verre. Sist dusjet vi av henne inne i bassenget og skiftet på henne der. Så tok jeg med meg henne inn i dusjene, satte henne i bilstolen inntil veggen for å forhindre at hun skal bli våt (var en upraktisk plassering), så fikk jeg skylt av meg. Måtte dusje når jeg kom hjem. Dumt det ikke var noe bedre plass å sette bilstolen på, når man dusjer..
 
Åja, sa hun hvorfor baby ikke burde dusje offentlig før den er ett år?
Vil ikke legge fra meg baby der jeg ikke ser henne, var ikke så lett å sette fra seg bilstolen noen plass uten at hun blir våt heller.. Er jo så mye folk der.

var noe med alle inntrykkene dem får, ujevnt trykk i dusjene, kan være vanskelig å få jevn og korrekt temperatur. Og siden babyene selv ikke klarer å regulere kroppstemperaturen sin ordentlig enda er dem ofte litt kalde etter badet. Da var det best å tørke og kle på dem. Om dette er noe som er bevist eller noe hun mener etter 30 år som svømmelærer aner jeg ikke. Men vi er fornøyde med å bade baby etter vi kommer hjem i ro uansett :)

aaah, ja da skjønner jeg. Vi har en garderobe alene vi med babyer. Så der bare følger alle litt med på hverandre sine mens andre er i dusjen
 
Nå går vi et sted i Bærum, der har dem en seng med plastmadrass som vi skifter på, dusjer henne sammen med meg også, helsesøster presiserte for meg at det var viktig å dusje etter badet, går sikkert fint om man gjør det rett etter man kommer hjem også dersom det ikke lar seg gjøre på svømmingen:) Vi fikk badetruser ved oppstart av svømmelæreren, bruker da badebleie under. De er veldig fine da man kan stramme rundt ben og mage etter Behov, noe Liknende denne;

https://www.booztlet.com/no/no/pola...c3A9AbjIpW4_WMvw_kdnw9sgzFVCsrqkaAqhiEALw_wcB
 
Nå går vi et sted i Bærum, der har dem en seng med plastmadrass som vi skifter på, dusjer henne sammen med meg også, helsesøster presiserte for meg at det var viktig å dusje etter badet, går sikkert fint om man gjør det rett etter man kommer hjem også dersom det ikke lar seg gjøre på svømmingen:) Vi fikk badetruser ved oppstart av svømmelæreren, bruker da badebleie under. De er veldig fine da man kan stramme rundt ben og mage etter Behov, noe Liknende denne;

https://www.booztlet.com/no/no/pola...c3A9AbjIpW4_WMvw_kdnw9sgzFVCsrqkaAqhiEALw_wcB


Takk for svar! Jeg er på utkikk etter badebleie der man ikke trenger bleie under. Har bestilt en nå, og håper den sitter bra!;)
 
Back
Topp