babysvømming

Sorriso91

Betatt av forumet
Desemberlykke2017
skal dere eller har dere erfaring med babysvømming? Vi gleder oss masse, men usikker på hva som skjer der :)

Jeg aner ikke, men skal på babysvømming på søndag, da er lille Samuel rett over 7 uker. Blir så spennende. :D Han elsker å bade, så regner med at babysvømming blir en hit. :D

Gikk på babysvømming da eldstemann var 4 mnd, verdt pengene synes jeg:) Vi sang , lekte i vannet, etterhvert øvde vi på at de skulle ‘svømme’ under vann og helt til slutt tok vi undervannsbilder av ungene som ‘svømte’ - ble noen stilige bilder :)

Håper de tar bilder på kurset våres også ! stod ikke noe om det .. Her er grensa 4 kg, så tidlig ute [emoji3]

Skal sjekke om det finnes noe i nærheten her.

Jeg har lyst å begynne på babysvømming! Tenkte å vente til han er rundt 7 mnd :) han er ikke så glad i å bade, men håper babysvømming kan bli kjekt likevel [emoji173]️

Vi hadde med lille første gang da han var 18 dager gammel, har vært i bassenget to ganger i uka siden (7 ganger totalt). Kursene holdes i basseng som holder 34 grader (31 i lufta), så selv de minste holder temperaturen.
Vanntilvenning er viktigst på det/de første kursene. Sang og lek.
Etterhvert blir det mer fokus mot svømming, dykking, hopp og stup.
Har gått ukentlig med storebror i 4,5 år, og han svømmer, dykker, hopper (bare fra 1m ennå) og er generelt veldig selvstendig i vannet.
Vi har allerede masse bilder og film, både over og under vann av lillebror.
Veldig moro å se framgangen, det er positivt for fysisk utvikling og jeg ser på god vanntilvenning/svømmeferdighet som viktig på sikt.

Last edited:
Vi begynte på babysvømming i går, lille er 8 uker. Her må de være minimum 2 måneder og over 5 kg for å starte. Hun koste seg i det varme vannet og det var spennende å møte mange andre små bebiser.

Vi sto i ring og sang velkommen sang med navnene deres og de skulle vise en ting de kunne gjøre i vannet (danse - svingte baby forsiktig frem og tilbake i vannet, flyte på rygg, hoppe - løftet opp baby over vann og ned, plaske med hender eller føtter, svømme i ring - gikk en runde rundt med baby)

Vi prøvde svømme på mage og på rygg, Instruktøren blåste i ansiktet på baby og helte vann over hodet for å forberede til dykk som de skal gjøre gang nr.3.

Var gøy og fin opplevelse, men var vanskelig å lære de forskjellige måtene vi skulle holde baby i vannet, men det kommer etterhvert. Måtte og samtidig passe på at hun ikke fikk vann over ansiktet og begynne å gråte og hun kan ikke holde hodet oppe enda selv så ble litt vanskelig pga det også. Men var første gang så vi må bare øve. Var kos, men snuppa ble kjempesulten midt i timen så måtte opp og få flaske :) De ble veldig trøtt etter timen, hun sov godt i bilen på vei hjem og nå på natten.

Vi gleder oss til neste gang :)

Vi begynte på babysvømming i går, lille er 8 uker. Her må de være minimum 2 måneder og over 5 kg for å starte. Hun koste seg i det varme vannet og det var spennende å møte mange andre små bebiser.

Vi sto i ring og sang velkommen sang med navnene deres og de skulle vise en ting de kunne gjøre i vannet (danse - svingte baby forsiktig frem og tilbake i vannet, flyte på rygg, hoppe - løftet opp baby over vann og ned, plaske med hender eller føtter, svømme i ring - gikk en runde rundt med baby)

Vi prøvde svømme på mage og på rygg, Instruktøren blåste i ansiktet på baby og helte vann over hodet for å forberede til dykk som de skal gjøre gang nr.3.

Var gøy og fin opplevelse, men var vanskelig å lære de forskjellige måtene vi skulle holde baby i vannet, men det kommer etterhvert. Måtte og samtidig passe på at hun ikke fikk vann over ansiktet og begynne å gråte og hun kan ikke holde hodet oppe enda selv så ble litt vanskelig pga det også. Men var første gang så vi må bare øve. Var kos, men snuppa ble kjempesulten midt i timen så måtte opp og få flaske :) De ble veldig trøtt etter timen, hun sov godt i bilen på vei hjem og nå på natten.

Vi gleder oss til neste gang :)
Så spennende ! nå gleder vi oss enda mer [emoji1]

Her har vi meldt oss på kurs. Det er tre måneders grense, og kurset går fra mars til juni. Gleder oss! Vi skal etter hvert flytte til et sted rett ved en fjord, så det er en prioritet for oss at han etter hvert lærer seg å svømme.

Her har vi meldt oss på kurs. Det er tre måneders grense, og kurset går fra mars til juni. Gleder oss! Vi skal etter hvert flytte til et sted rett ved en fjord, så det er en prioritet for oss at han etter hvert lærer seg å svømme.

Vi skal melde oss på babysvømming også. Hun må bare bli over 3mnd, da det er grensen her.

Hvor skal dere? Jeg spør fordi jeg vet dere bor i nærheten av meg :)

Vi er påmeldt, oppstart etter påske

Sikkert dumt spørsmål, men hva gjør dere med svømmebleier? Jeg har bare funnet fra 7kg og oppover i butikken...

Sikkert dumt spørsmål, men hva gjør dere med svømmebleier? Jeg har bare funnet fra 7kg og oppover i butikken...
Tøy (bade)bleier [emoji1] De er one size og vaskes bare etterpå og kan brukes hele bleieperioden og til flere barn. Sparer både miljø og penger [emoji4]

Back
Topp