Babysvømming

Mammasom21

Andre møte med forumet
Hvor mange uker bør babyen være for å dra i svømmehallen?

Og har dere planer om å melde på babyen på babysvømming?

Meldte oss på baby svømming i sommer og fikk garantert plass, er lange vente lister tror jeg - sikkert ikke så lange som for noen år tilbake men måtte ivertfall være ute i god tid.
Fikk plass på nyåret - fra januar til påsken (10ganger)
Jenta vår er født i midten av oktober.

Vi gleder oss å er super glad vi fikk plass:):)

Vi ska ikke melde oss på, det er altfor dyrt syns jeg :( men vi ska far i bassenget i ny og ne allikevel :) samboer får billige engangsbilletter gjennom jobben, så det kan godt bli at vi far dit 2-3 ggr i måneden :) men er usikker på når en kan begynne da... vet at vi ikke bør være i bassenget før 6 uker etter fødselen pga infeksjonsrisiko, men mulig en må vente til babyen er eldre, jeg vet ikke.

Babyer kan bade fra 2 måneder, svømmeforbundet anbefaler å vente til 3-4 måneder sånn at de har fått dannet nok underhudsfett

I Trondheim har dem babysvømming fra 0-5 mnd, tror jeg det var. Vurderer å starte på nyåret :-)

Hvor mange uker bør babyen være (...)

Vi ska ikke melde oss på, det er altfor dyrt syns jeg :( men vi ska (...)

Babyer kan bade fra 2 måneder, svømmeforbundet anbefaler å vente til 3-4 måneder sånn at de har fått dannet nok underhudsfett

Norges svømmeforbund skriver:

"I prinsippet er det ingenting i veien med å starte direkte etter fødselen. Her vil vannets temperatur være en bestemmende faktor. De fleste som driver med babysvømming i Norge, setter en nedre aldersgrense på 6-8 uker, eller/og 4 kg (gjelder babys alder og vekt). Er temperatur og hygieniske forhold gunstige, trenger man altså ikke å sette noen nedre grense."

Vi snakket om dette før i dag, leste dette hos svømmeforbundet, og bestemte oss for å ta med lille i svømmehallen i dag. Så han fikk sin første tur dit i dag. Han er 4 uker.
For at han ikke skulle bli for kald, badet han bare i 10-15 minutter.

Han likte det veldig godt! Så vi skal melde oss på neste kurs som starter etter jul.

Tror baby svømmingen her kun er ha tidspunkt hvor mannen jobber og snuppa ikke er i bhg så det utgår dessverre, men håper å kunne ta han med i svømmehallen snart, er to oppvarmede basseng der men kjenner det hadde hvert godt med instruktør

Norges svømmeforbund skriver:

"I prinsippet er det ingenting i veien med å starte direkte etter fødselen. Her vil vannets temperatur være en bestemmende faktor. De fleste som driver med babysvømming i Norge, setter en nedre aldersgrense på 6-8 uker, eller/og 4 kg (gjelder babys alder og vekt). Er temperatur og hygieniske forhold gunstige, trenger man altså ikke å sette noen nedre grense."

Vi snakket om dette før i dag, leste dette hos svømmeforbundet, og bestemte oss for å ta med lille i svømmehallen i dag. Så han fikk sin første tur dit i dag. Han er 4 uker.
For at han ikke skulle bli for kald, badet han bare i 10-15 minutter.

Han likte det veldig godt! Så vi skal melde oss på neste kurs som starter etter jul.

Da har de gjort om på det fra sist jeg holdt på med det, er jo lenge siden så kanskje ikke så rart :) Tenker at vi prøver oss på bading snart vi og da, må bare vente til jeg er badeklar :)

Back
Topp