Babysvømming?!

annafk

Gift med forumet
Maiblomstene 2016
Oktoberlykke 2019
er det fler som skal begynne på det? Vi begynner på torsdag, og gleder meg masse!! Dog litt i tvil om den badetrusa holder tett som den lover - hennes leveringer er rimelig flytende og ikke alltid bleiene holder tett heller.. :rolleyes:

Vi skal etterpå, gleder oss masse! :D Ifølge en instruktør jeg prata med så er det sjeldent de faktisk bæsjer i vann, hun hadde ikke opplevd det på 3-4 år som kursholder for tresifret antall babyer. Så håper hun har rett :p

Vi begynner i morgen! :)

Vi skal etterpå, gleder oss masse! :D Ifølge en instruktør jeg prata med så er det sjeldent de faktisk bæsjer i vann, hun hadde ikke opplevd det på 3-4 år som kursholder for tresifret antall babyer. Så håper hun har rett :p

Venninna mi si gjorde det, da hadde de ikke stengt bassenget på 8 år før det ;) haha.
Lurer littpå hvordan jeg praktisk skal gjøre det med dusjingen etterpå.. Tips? :P

Venninna mi si gjorde det, da hadde de ikke stengt bassenget på 8 år før det ;) haha.
Lurer littpå hvordan jeg praktisk skal gjøre det med dusjingen etterpå.. Tips? :P
Når jeg var der med storesøster så holdt jeg henne bare inntil meg og tok en kjapp dusj for å spyle av det værste. Dusjet heller bedre på kvelden. De små blir så slitne av badinga, så for meg er det bare å få det unna slik at lille får sove.

Ha med noe du kan legge baby på mens du dusjer deg selv? Stelleunderlag eller noe? Så tar du baby inn i dusjen når du er ferdig å vaske deg selv.

Ånei :p

Tror det blir fort og gæli dusj med ham på armen, får dusje skikkelig hjemme :)

Får prøve meg litt frem :) har dere hatt med bilstol inn i garderoben? Blir sikkert litt vel fullt og kjipt om noen tar den med seg mens vi svømmer :P

Får prøve meg litt frem :) har dere hatt med bilstol inn i garderoben? Blir sikkert litt vel fullt og kjipt om noen tar den med seg mens vi svømmer :P
Var på babysvømming fredag som va. Der tok alle med bilstolen inn i garderoben! Men var i en svømmehall som var åpen kun for babysvømming.

Jeg tok ikke med bilstolen. Men mange hadde det, så tror jeg gjør det neste gang. Ellers funket det greit å legge ham på et håndkle eller stellematta akkurat når jeg tok av og på klær og sånn. Hadde ham på armen på dusj før og etter, litt knot, men det gikk (se etter dusj med hånddusj om det er det der!). Skulle hatt håndkle med til bassenget, for det ble såvidt kjølig på ham. Ingen uhell heller :p Koste seg i bassenget, men ble skikkelig sulten rett før slutt, så måtte løpe i garderoben og amme. Rakk ikke amme rett før, men det skal jeg neste gang! Gøy var det :D

Jeg tok ikke med bilstolen. Men mange hadde det, så tror jeg gjør det neste gang. Ellers funket det greit å legge ham på et håndkle eller stellematta akkurat når jeg tok av og på klær og sånn. Hadde ham på armen på dusj før og etter, litt knot, men det gikk (se etter dusj med hånddusj om det er det der!). Skulle hatt håndkle med til bassenget, for det ble såvidt kjølig på ham. Ingen uhell heller :p Koste seg i bassenget, men ble skikkelig sulten rett før slutt, så måtte løpe i garderoben og amme. Rakk ikke amme rett før, men det skal jeg neste gang! Gøy var det :D

Så bra dere koste dere da!! Da er det altså lurt å amme rett før, og kanskje praktisk med stolen! Brukte du badebleie eller truse?

Så bra dere koste dere da!! Da er det altså lurt å amme rett før, og kanskje praktisk med stolen! Brukte du badebleie eller truse?

Truse! Kjøpte fra barnisolen.no, instruktørene sa og at de hadde god erfaring med de trusene :)

Lurer littpå hvordan jeg praktisk skal gjøre det med dusjingen etterpå.. Tips? :p

Skal du på svømming alene eller sammen med pappaen? Hvis pappaen er med så dusjer du sammen med babyen og leverer ungen over i herregarderoben så pappa kan kle på mens du dusjer, tørker og kler på deg. Er ofte færre babyer i herregarderoben av en eller annen merkelig grunn,og bedre plass ;)
På noen badesteder settes det ut stellebenker til babyene.
Uansett vil jeg anbefale deg å ha med to håndklær,ett som du har rundt tørr baby før dere går i vannet og pakker baby inn i etter bading, og ett som du bruker etter dusjing (det første håndkleet blir ofte veldig vått,spesielt hvis du ikke får tatt av badebukse/bleie med en gang, og da er det godt å ha et godt og varmt håndkle så baby ikke fryser).
Kle på babyen først (alt utenom yttertøy ) og deg selv etterpå. Hvis du ikke skal noe etterpå gjør det jo ingenting om du ikke får dusjet ordentlig etterpå.

Skal du på svømming alene eller sammen med pappaen? Hvis pappaen er med så dusjer du sammen med babyen og leverer ungen over i herregarderoben så pappa kan kle på mens du dusjer, tørker og kler på deg. Er ofte færre babyer i herregarderoben av en eller annen merkelig grunn,og bedre plass ;)
På noen badesteder settes det ut stellebenker til babyene.
Uansett vil jeg anbefale deg å ha med to håndklær,ett som du har rundt tørr baby før dere går i vannet og pakker baby inn i etter bading, og ett som du bruker etter dusjing (det første håndkleet blir ofte veldig vått,spesielt hvis du ikke får tatt av badebukse/bleie med en gang, og da er det godt å ha et godt og varmt håndkle så baby ikke fryser).
Kle på babyen først (alt utenom yttertøy ) og deg selv etterpå. Hvis du ikke skal noe etterpå gjør det jo ingenting om du ikke får dusjet ordentlig etterpå.

Takk for gode tips!! Pappaen er borte 2 uker i mnd så første gang nå er vi alene, men neste gang kan vi gjøre det sånn :D det blir uansett veldig spennende!! :)

Et lite tips: jeg har fått godt bruk for understell med bilstol oppå når jeg er å bader med lille. Legg et håndkle i bilstolen så kan hun sitte der både i garderoben eller om dere eks kjøper mat /hun skal sove på badelandet. Du får skotrekk til å ha utenpå hjulene.

Dusjing og garderobesituasjon: Sett baby i bilstolen med håndkle over seg også mens du dusjer. Om baby er nyammet venter gjerne min lille jente de 10 min jeg dusjer så lenge hun er vendt mot dusjen slik at hun kan se alt som skjer. Siden jeg har understellet på kommer hun opp i god høyde der hun har bra utsikt. Etter du har dusjet deg selv, så dusjer du baby.
Etter dusjing tørker jeg og ligger baby på et håndkle på gulvet uten bleie mens jeg steller meg. Min ligger lengre for seg selv om hun får sprelle uten bleie :)

Synes ikke det er stress å ha henne med å bade når jeg har vogn med bilstol på.

Vi har vært i dag, og det var helt fantastisk gøy og koselig :D snuppa klamra seg fast, litt mye støy, men når vi kom ut i vannet slappa hun av og koste seg skikkelig!! Titta rundt med store øyer på de andre bebisene i vannet :) så kos!!
Tok med bilstolen inn, så jeg dusja henne og tok på pysj, satte henne der, også gikk jeg og dusja selv. Jeg klarer fint å dusje på 3 min, så det gikk fint :)

Kjenner jeg gruer meg litt.. Skal prøve for første gang på torsdag. Hun er 4,5 mnd gammel nå da.. Men er redd for å skli og falle f.eks..
Men mye bra tips her da, skjønte ikke helt åssen jeg skulle få til å dusje og sånt :P men får bare kattevaske litt også ta dusjen hjemme på kvelden :)

Kjenner jeg gruer meg litt.. Skal prøve for første gang på torsdag. Hun er 4,5 mnd gammel nå da.. Men er redd for å skli og falle f.eks..
Men mye bra tips her da, skjønte ikke helt åssen jeg skulle få til å dusje og sånt :p men får bare kattevaske litt også ta dusjen hjemme på kvelden :)

Hehe, men det kan man gjøre i trappa hjemme også.. Bare gå forsiktig, så går det nok fint :) (har du tryna i svømmehall før kanskje?)
Jeg dusjer og kler på henne, setter henne i bilstolen, også løper jeg og dusjer selv. Jeg rekker en bra nok dusj på 3 min og såpass tålmodig er hun, sitter og ser på hva de andre gjør da :) så er det alltids litt kaos i garderoben med mye folk og noen hylende unger. Sånn er det bare :D

Back
Topp