Babysvømming?

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019
Noen som har gått/går på det? Erfaringer? Lurer egentlig aller mest på hvordan dere har løst det med baby i garderoben :p

Har så lyst til å melde oss på kurs, men synes garderobekabalen virker så stress + at mini er så trøtt i den tiden det er kurs.

Vi skal begynne nå i mars, og vi gleder oss veldig. Hva mener du med at det blir stress?

Vi skal begynne i slutten av mars, gleder meg veldig til det. :D

Men jeg har også lurt på det med garderoben og hvordan man løser de greiene der.

Vi skal begynne nå i mars.:) husker fra da jeg gikk på babysvømming med storebroren at de legger ut matter både i garderobe og dusj hvor man kan legge babyene fra seg.:) regner med at det er slik nå også. Man må jo legge de fra seg.:)

Kjempegøy! Begynte i januar. Er litt kaotisk de første gangene, men nå går det veldig greit :)

Vi skal begynne nå i mars, og vi gleder oss veldig. Hva mener du med at det blir stress?

Lurer bare på hvor jeg skal gjøre av lille når jeg må dusje meg selv både før og etter svømminga :p Og om hun blir for kald, liker det/liker ikke osv.. Stress skapt av meg altså :p

Vi ble anbefalt å ha babyen i bilstolen, hun sitter i stolen når vi kommer mens jeg skifter, så skifter jeg på henne. Hun sitter i stolen og ser på mens jeg dusjer og så har vi stolen med inn på bassengkanten. Veldig greit for da vet du alltid hvor jeg har henne, og med så lite klær på er hun uansett strålende fornøyd!

Har to håndklær i stolen, og når vi er ferdig pakker jeg henne godt inn. Jeg skyller meg bare raskt i dusjen og dusjer heller ordentlig når jeg kommer hjem. Hun sitter fornøyd i stolen mens jeg klær på meg og så skifter jeg på henne til slutt. Synes det var litt stress første gangen men nå går det veldig greit i garderoben :)

Er akkurat ferdig med et kurs i babysvømming. Har storkost oss. Bare husk nok håndduker, så babyen har nok hvis en blir våt.
Jeg ser mange har med bilstol og setter babyen i når de dusjer/kler på seg. Mi lille liker ikke sånt, så det ble litt gråting og stress i begynnelsen. For jeg måtte jo legge henne fra meg iblant. Og hun var veldig sliten etter badinga.
Nå ligger hun bare med en medbrakt leke, og koser seg på mage mens jeg ordner meg.
Babysvømming er utrolig herlig, så d skal jeg fortsette med.

Det er kjempe kjekt!! Jeg dusjer alltid først selv, så skifter jeg på han! Bergen litt god tid i garderoben! Jeg ble også anbefalt å gi mat i garderoben, er babyen fornøyd blir også svømmingen kjekkere for alle! Og nok med håndkle, jeg pleier å ha med meg fire stk! Bruker også bilstolen en del :) mange svømmeklubber har en reise seng du kan legge babyen i, mens du dusjer. Jeg har som regel bare gått rett inn i garderoben - da er vi de eneste i garderoben mens alle de andre dusjer! Det er litt herlig :) i

Enig med over, er kanskje litt stress de første gangene - men så finner man alltids en løsning som fungerer for alle parter.

Der vi går er det stellebord i garderoben, så man får kledd av og fått på badebleien. Så er det babygrind ved dusjene så man kan få lagt de med mens man dusjer selv :)
Vi fikk beskjed om at de små ikke skulle dusje før de gikk i bassenget, for å unngå at de ble kalde.

Håper dere koser dere masse på kurs :)

Babysvømming er gøy, og i vinterferien har vi dratt på et annet innebad til og med :) du finner alltid en løsning som fungerer for deg etterhvert. Alle gjør det litt ulikt.

Der vi går er det benker mellom garderobeskapene. Jeg har med tre håndkle og et mykt teppe til han. Et håndkle brukes ved bassenget, jeg ammer han rett etter svømming. Inne i garderoben legger jeg han på benken pakket inn i bassenghåndkleet, mens jeg legger teppet og et håndkle klart ved siden av på samme benk. Så tar jeg med han og et rent håndkle inn i dusjområdet, av med våt håndkle, badebukse og bleie, og jeg tar av meg badetøyet. Så dusjer jeg han, skyller selv meg. Pakke han inn i tørt håndkle, så oppå det andre tørre håndkleet og teppe. Stelle han som om det er kveldsstell (babysvømmingen starter veldig sent..), også kan han ligge der med en lek mens jeg kler på meg. Etterhvert må han vel på gulvet når han begynner å snu seg osv. Jeg dusjer meg selv ordentlig hjemme.

Før babysvømming er det samme prinsipp som på flyet; meg først, så han :P

Her går vi på babysvømming, og det er super kos!
Guttungen hadde vi på hele 4 kurs;)

Jeg har med en matte som snuppa ligger på.
Når jeg dusjer sitter hun i bilstolen, som jeg har vanntett underlag i nederst, deretter et håndkle med hette som hun pakkes godt inn i. Jeg bærer hun ut i bilstolen til bassenget. Veldig greit!
Rett etter vi går opp av bassenget tar jeg av hun badebuksen og pakker hun godt inn i håndkle.

Det er veldig lurt å sørge for at de er skikkelige mette før man går i bassenget.

Skal melde snuppa på kurs nr. 2 når dette er ferdig. Hun begynte allerede ved 6 uker:)

Litt forskjellige regler ser jeg, vi får ikke ha bilstolen i garderoben, pga plassmangel. Men mangen gjør der for det om :) vi har fått anbefalt å kle oss selv før babyen etter svømming, da kroppen fortsetter og gi ekstra varme etter bassenget og de kan fort bli varme etterpå med masse klær på. Så jeg legger henne bare i et håndkle på matta imens jeg kler meg selv :) av og til er det hylskriking, men som regel går det helt greit :) man finner fort en måte det fungerer fint på :)

Der vi svømmer har de stellematter med plastikk trekk så vi legger babyene der, så dusjer vi og tar på badeklær, så tar vi på klær på babyene så ut i bassenget.. Når vi kommer tilbake, skyller vi babyene, tørket og kler på dem og så ligger de som regel fornøyd på matten mens vi dusjer :P

Back
Topp