Babysvømming

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Har dere tenkt til å ta med deres små på babysvømming?

Her har jeg veldig lyst til å gjøre det, men må vente med å melde på til vi har vært til UL av hoftene hennes:)

Vi skal på babysvømmig i starten av november :) enda en stund til, men gudfaren til frøkna holder babysvømming. Gleder meg masse :D

Jeg har ikke lyst, jeg liker ikke å bade så klarer ikke å se at det skulle blitt noe positivt akkurat...

Når er det egentlig vanlig 0 begynne? Fant ikke på nettsidene til der jeg vil gå, annet enn at det står 0-2 år.

Vi begynner i slutten av august :) Storesøster var også på samme alder da hun begynte. Lillesøster begynner på det viderekommende kurset som storesøster går på. Det er en veldig koselig familiaktivitet å gå på :)

Jeg er glad i å bade, og ønsker barn som er trygge i vann, men forstår ikke poenget med at babyene på død og liv skal dukkes under vann på babysvømming. Vil at de skal selv skal bestemme når de skal dukke hodet under. Synes det rett og slett er unaturlig - de er jo ikke i magen lenger..

Jeg er glad i å bade, og ønsker barn som er trygge i vann, men forstår ikke poenget med at babyene på død og liv skal dukkes under vann på babysvømming. Vil at de skal selv skal bestemme når de skal dukke hodet under. Synes det rett og slett er unaturlig - de er jo ikke i magen lenger..

Poenget med det er vel mest for at den lukkemekanismen de har ikke skal forsvinne.

På sykehuset her fikk de inn en guttunge forrige uke som hadde havnet i en bekk og blitt dratt med av strøm og gjennom et rør. Han overlevde og kom unna hendelsen uten skader pga han hadde hatt babysvømming og opprettholdt den mekanismen:)

Poenget med det er vel mest for at den lukkemekanismen de har ikke skal forsvinne.

På sykehuset her fikk de inn en guttunge forrige uke som hadde havnet i en bekk og blitt dratt med av strøm og gjennom et rør. Han overlevde og kom unna hendelsen uten skader pga han hadde hatt babysvømming og opprettholdt den mekanismen:)
Stemmer det. Derfor er det viktig å ikke begynne for sent. På babysvømmingen som vi går på, er der stort fokus på å lære barna å overleve. Øver med å flyte med redningsvest, holde pust under vann og å snu fra mage til rygg i vannet.

Stemmer det. Derfor er det viktig å ikke begynne for sent. På babysvømmingen som vi går på, er der stort fokus på å lære barna å overleve. Øver med å flyte med redningsvest, holde pust under vann og å snu fra mage til rygg i vannet.
Må si jeg stiller spørsmål ved å skulle lære små babyer så veldig mye. Kan de ikke få utvikle seg, vokse og lære nye ferdigheter i sitt naturlige tempo? Ja, ja, det er nå mine tanker.

Må si jeg stiller spørsmål ved å skulle lære små babyer så veldig mye. Kan de ikke få utvikle seg, vokse og lære nye ferdigheter i sitt naturlige tempo? Ja, ja, det er nå mine tanker.
Selvfølgelig skal det skje i et naturlig tempo, men jeg kommer alltid til å begynne tidlig med å lære dem sikkerhet. Barn tiltrekkes av vann, og jeg synes det er viktig å kunne lære dem best mulig sikkerhet hvis uhellet skulle være ute. Men det er min mening og mine tanker. Å lære bruk av redningsvest, trafikkregler og sykling, hvordan håndtere brannalarm ved å ha øving mm kommer alltid til å være i fokus og være viktig :)

Og like viktig, storesøster elsker babysvømming :)

Storebror gikk på babysvømming. Kurset etter babysvømmingen fikk vi nesten ikke gått på grunnet ørebetennelser i hytt og gevær! Men nå er han klar for sitt 4. svømmekurs. Og han digger det! Svømte selv, uten armringer, 3 1/2 år gammel :)

Vi skal på babysvømming når hun er 9 uker om et par uker. Hun elsker å bade så er mest derfor. Tenker at vi bare koser oss i vannet, ønsker ikke å a hodet under vann eller lære henne en masse unaturlig :)

Back
Topp