Babysvømming

Jeg har to barn som ble meldt på svømmekurs 3 og 5 år gamle, de kan fortsatt ikke svømme da, vi driver vanntilvenning. De takler ikke vann i ansiktet.

Så ja, mens det pågikk var jeg klar på at en evt neste skal på babysvømming fra den we født i vann og fortsette jevnt til den er to og begynner på småbarnavømming og videre til svømmekurs når den er gammel nok.

Det koster i å fall en formue, og er ikke gjennomførtbart (det ble med et kurs småbarnsvømming på de to vi har, for lørdag og søndag fem uker i strekk er litt utfordrende når man har... Et liv.

Hehe, det var faktisk det som ble problemet mitt med første. Begynte å titte på babysvømming rett før hun ble født, oppdaget da at det allerede var for sent! Skulle vært meldt på før jeg visste at jeg var gravid;)
Dæven. Om noen trenger jobb og vil starte for seg selv er det bare å utdanne seg som svømmelærer - de trengs noen steder skjønner jeg :p
Går sikkert fint å avbestille da mange står på venteliste, men synd som deg som oppdaget det allerede var for sent :(

Her er det åpen babysvømming i en av svømmehallene hver mandag, onsdag og fredag, kl 14-15 tror jeg. Dvs at bassenget er reservert til dette, men det er ikke noe kursing. Dette synes jeg var fint å dra på når det passet, bare for en avveksling for lillemann, men organisert til flere tusen kroner var ikke noe jeg valgte å prioritere.

Vi har meldt på lillemor fra august, da er hun 7 mnder.
Ønsket oss penger til det i dåpsgave. :)

Seier ja, men ikkje før baby er ca fire mnd. Me gjekk da eldste ikkje var meir enn seks veker, og det var altfor tidleg. Sjølv om temp i vatnet var på 34 grader tok det kun ti min før mini skalv og var blå på leppene:(

Ja er kjempefornøyd med at jeg meldte på min gutt som fikk nå i vår. Skal fortsette til høsten. Mannen har litt vannskrekk og han hadde mulighet til å være med de fleste ganger og virket trygg han også. Kostet men verdt pengene. Mini storkoste seg:-)

Vet ikke helt. Er ikke helt komfortabel ved tanken på at hun skal bade i klorvann med all slags basilusker i.

Vet ikke helt. Er ikke helt komfortabel ved tanken på at hun skal bade i klorvann med all slags basilusker i.
Er heller ikke anbefalt dersom de er disponert for allergier. Da er det ikke bra å utsettes for klor når de er små. Sånn btw. Ref astma og allergiforbundet.

JA. Var med eldste. Flytta med nr 2, så då hadde vi ikkje same tilbudet. Merka stor forskjell på dei to i forhold til det å vere i vann. Skulle gjerne hatt mulighet til å gjere det med han i magen og.

Ja! Vi har gått 1 kurs og vurderer å melde oss på igjen nå i høst! Lille elsker det! Og ser han har veldig godt utbytte av det! Der hvor vi har gått så er det mye billigere enn å gå privat eller på babysvøm i den lokale badehallen. I tillegg blir det litt og litt billigere for hvert kurs man går! :)

Er heller ikke anbefalt dersom de er disponert for allergier. Da er det ikke bra å utsettes for klor når de er små. Sånn btw. Ref astma og allergiforbundet.
Litt derfor det ikke ble med eldste, han hadde tørr hud, tendenser til eksem og klødde.

Back
Topp