Babysvømming?

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Dere som har vært på babysvømming, likte baby bassenget med en gang. Eller ble de gradvis tilvendte til å like det??
Har meldt på baby svømming fra slutten av august. Vi prøvde en tur i bassenget forrige helg, men baby var redd, og syntes ikke noe om å prøve å bade.. Han virket redd og usikker... Lurer på om jeg må melde meg av hele kurset?

Var det masse folk og støy? Ble han holdt godt så han følte seg trygg? Hvordan er han i vann hjemme?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det var ikke så mange folk der.. Var på et hotell.. Men blir jo en egen lyd i slike "haller".. Kaldere vann en han er vant med da.. Var 32 grader, babysvømmingen sa de hadde 34.. Jeg holdt han godt og duppa liksom sammen med han ned.. Bare begynte med bena.. Men han slappet overhode ikke av.. Så vi gav oss ganske fort.. Likte ikke å bade når han var mindre.. men nå elsker han å bade hjemme.. sitter i en badestol i et flexibath, så blir jo mye trangere forhold der..

Vi begynte på babysvømming da hun var tre måneder. Hun elsker det!
Selvfølgelig skeptisk med engang, men ikke noe gråting.
Babybassenget er i et eget avlukke, så man slipper unødvendig støy og inntrykk.

Vi håper på å få plass på nytt langt kurs i august.

Jeg ville bare gitt det litt tid. På babysvømmingen hos oss. Sa de at bare garderoben kunne gi nok sanseinntrykk hos babyen de første gangene..

Det var ikke så mange folk der.. Var på et hotell.. Men blir jo en egen lyd i slike "haller".. Kaldere vann en han er vant med da.. Var 32 grader, babysvømmingen sa de hadde 34.. Jeg holdt han godt og duppa liksom sammen med han ned.. Bare begynte med bena.. Men han slappet overhode ikke av.. Så vi gav oss ganske fort.. Likte ikke å bade når han var mindre.. men nå elsker han å bade hjemme.. sitter i en badestol i et flexibath, så blir jo mye trangere forhold der..
Kan godt hende det var for kaldt vann. Uansett så vil han nok venne seg til det på babysvømmingen - det er jo en av grunnene til at man går på det: gjøre barnet trygg i vann :)

Vi skal også begynne på babysvømming i august.. Vi fikk et skriv med litt info der de blant annet anbefalte og venne baby til kaldere badevann.. Vi gjord dette og tok lille med i terapibad, gikk veldig bra..

Forstod det slik utifra skrivet at de har erfaring med at mange babyer er utrygg i vannet..

Tipper det vil gå seg til etterhvert :)

Hvis han var redd og usikker ville jeg iallefall vært med for å gjøre han tryggere på å bade:) Det er jo det det er til for, blir bedre for hver gang. Du kan jo alltids gå opp når baby har fått nok og prøve igjen neste gang, til slutt går det skal du se:)

Da har vi vært på første kursdag.. Og det gikk mye bedre en forventet.. Han koste seg kjempe masse der, og det ble ikke slik jeg fryktet overhode.. Så er veldig glad jeg valgte å delta:)
Vannet var mye varmere en der vi prøvde sist også var de mindre forhold, med et eget rom med basseng for babysvømmingen.. Ble vel ikke så stort da.. Også masse andre babyer å se på.. :alien

Var i går. Storkoste seg. Alt for liten tid i bassenget, hun var den eldste. Men flink instruktør:)

Var i går. Storkoste seg. Alt for liten tid i bassenget, hun var den eldste. Men flink instruktør:)

Tror mini var eldst her å:) men er glad vi har ventet til nå.. Vi hadde ikke vært klare til det å våres.. :) de blir sykt slitne etterpå da:)

Tror mini var eldst her å:) men er glad vi har ventet til nå.. Vi hadde ikke vært klare til det å våres.. :) de blir sykt slitne etterpå da:)

Mi ble ikke sliten, hverken i går eller for en måned siden da vi var i svømmehallen i en time (!). Men vet mange blir det... Vi har såvidt begynt å kunne leve et liv, så tidligere hadde vært uaktuelt. Men nå har vi måtte begynt med mat igjen så spørs om livet blir så gøy å leve framover...

Vi testet ut basseng og mini for noen uker siden, gikk kjempe fint :) Mandag er det oppstart med babysvømming og vi gleder oss :)

Mi ble ikke sliten, hverken i går eller for en måned siden da vi var i svømmehallen i en time (!). Men vet mange blir det... Vi har såvidt begynt å kunne leve et liv, så tidligere hadde vært uaktuelt. Men nå har vi måtte begynt med mat igjen så spørs om livet blir så gøy å leve framover...

Mi blir heller ikke sliten, hadde håpet på at hun sov litt lengre, men neidda.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp