Babysvømming

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Noen som har tenkt til å ta med babyen på det?

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Har tenkt litt på det ja.. Men er fortsatt litt usikker.

Termin 09.februar med første frøet:)

Ja, sånn jeg tenker nå er dette noe jeg absolutt ønsker å ta med babyen på :)

Vi hadde vår første med på babysvømming. Det har vi fått mye igjen for. Hun elsker vann. Tror man får mye igjen for å tilvenne de vann tidlig i livet. Nå er hun 2 år, og spør om å få bade, bare vi nærmer oss vann. Hun vet at armringene må på, og går ikke bort til vannkanten, før de er på.

Jeg gjorde ikke det med sønnen min - skeptisk til klorvann for så små. Og selv har jeg psoriasis og å være i klor en gang i uken er ikke veldig godt for huden min.

Men ser at da jeg begynte på svømmekurs med sønnen min så kunne han godt ha vært mer vant til vann. Så spørs om vi vil venne nestemann til det tidligere. Da får mannen gå, så får vi se om babyen tar flaske en gang i uka.

Kommer nok ikke til å gå kurs hele tiden - med svømmekursene til sønnen vår har vi tatt opphold med å bare være i svømmehallen og øve på det vi lærte på kurset selv. Får lengre tid i vannet og er billigere. Så hopper vi over noen trinn da jeg synes det er lite framgang på noen kurs. Ikke den instruktøren han har nå da.

Har veldig lyst, men huden min er ikke så glad i klor og hadde ganske mye eksem når jeg var liten, så vi må kanskje se det an. Tipper kanskje mannen min må gå også da, eller at vi bytter litt på det.

Vi gikk på babysvømming med snuppa, og hadde stor glede av det, men det var på veldig upraktiske tidspunkt, og logistikken ble vanskelig. Nå bygger vi hus med eget saltvannsbasseng (oppvarmet via solfangere), og håper å kunne kose oss der med begge barna. Mannen min har psoriasis, og jeg får selv hodepine av klorvann. Tenker at saltvann sikkert er bedre for både store og små..

Er ikke klor i svømmehallen det vi gikk på kurs med kommende storesøster.. hu er 15 mnd nå, å kan være i vann uten å synke :) har lyst til å fortsette med småbarnssvømming men med innkjøring i barnehagen og en på vei tror jeg vi får vente til etter påsken.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Ja, jeg skal gå på babysvømming så lenge det er mulig. Jeg selv måtte slutte ganske tidlig pga mye ørebetennelser og innlagt dren. Satser på at barnet mitt slipper å gå igjennom det og kan kose seg så mye som mulig i vann :)

Tenker det er en koselig aktivitet for foreldre og barn <3 skal definitivt være med på det!

Jeg håper og ønsker at vi drar på det, ser forskjell på meg og min lillebror jeg var på babysvømming og han ikke.. Han er livredd for vann og jeg har vært den største badenymfa opp igjennom årene:p

Eg elskar vatn, svømma og berre vera i vatn. Gubben er ok, men likar ikkje å vera der aleine med frøkna da han ikkje føle seg usikker på sine svømmeeigenskapar. So lenge vi får plass, blir det babysvømming på oss :)

Back
Topp