Babysvømming?

Babysvømming er verdt pengene syns jeg, så vi skal gjøre det med denne også. Det er både deilig for bebis og fint å lære litt om hvordan barn kan lære seg egenredning. Vi gikk kurs i to år, og lærte masse. Datteren min lærte å svømme da hun var 3, og det er en stor betryggelse for meg å vite at hvis noe skjer kommer hun seg sannsynligvis i land uten problemer (spesielle forhold kan jo forekomme, men allikevel).

Vi har tenkt å dra på babysvømming. Tror det blir kjempe koselig. Det er første gang for oss så det blir spennende å prøve :D På Østfoldbadet anbefaler dem fra 8 uker :)

Det skal vi og. Ti gangers kurs. Blir 150 kr gangen. Synes det virker så verdt det. :) jeg digger babybildene mine fra min babysvømming under vann!

Angående når man kan begynne: I utgangspunktet så kan en begynne rett etter fødsel (mener Svømmeforbundet) men jeg har hørt at en skal la navlen få gro skikkelig først. Det er viktig at hygienen i bassenget er bra nok, og at vannet er varmt nok for en baby. En skal vel ikke være mer enn en halvtime i bassenget i gangen. De fleste som holder kurs setter en grense på 6-8 uker eller 4 kg for å være med på kurs.

Back
Topp