Babysvømming?

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Noen med barn fra før som har erfaringer med babysvømming her eller førstegangsfødende som vurderer dette?

Jeg lurer på om jeg vil det med min prins<3

Jeg var ikke på babysvømming med min første, kommer nok ikke til å gjøre det med andremann heller. Jeg følte i utgangspunktet litt "press" for å gjøre dette, siden "alle" gjorde det. Det jeg fant ut var at jeg mye heller ville bruke tid og energi på andre ting, feks det å bare være hjemme å nyte den lille tiden jeg fikk i permisjon sist :)

Vi va på babysvømming me første, va kjæmpe artig ;)
Men absolutt ikke et must å få me seg!
Har man mulighet til å fare på svømming i oppvarma basseng så treng man ikkje betale dyrt før et babysvømme kurs!
Men e jo sosialt da!

Me nr 2 blei det bærre stress sia nr1 va bærre 1,5 år og det e 1 times kjøring før oss å komme der det va oppvarma basseng og svømming :(

Hvis det blir tilbud om det her (bor på en liten plass) kommer vi sikkert til å dra på det. Mamma hadde med meg og søskenene mine i bassenget en gang i uka fra vi begynte på babysvømming til vi var ferdige med ungdomsskolen. Syns det er kjempeviktig at barna blir glade i vann, og har så mange gode minner og opplevelser fra bading og svømming når jeg var liten :-)

Tenker babysvømming er både sosialt, sunt for lillemann og en morsom aktivitet vi som familie kan gjøre sammen :-)

Sent from my GT-P7500 using BV Forum mobile app

Tenker eg har lyst å prøve det ut, men er litt langt å kjøre, så er usikker på om det er noko eg kjem til å gå på fast :) Tiden vil vise det ;)

Er det så dyrt altså? Hva ligger prisene på da?
Noen som har vært i Bergen på babysvømming da?

Bestemmer jeg meg for det, kan det koste hva det vil uansett men:P:D

Vi var ikke på babysvømming med eldste mann. Men med nr 2, så var vi. Og vi ser STOR forskjell på de to i vann! Eldste mann er livredd, uansett hva vi gjør. Mens minsten er heeeeelt vill og elsker det!:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja det kostet 1500 for 8 ganger.. men det var vel anvendte penger så absolutt ;) Ovédie er kjempetrygg i vann.. Vi bestemte oss for babysvømming med henne da jeg gikk gravid og vi var på sydenferie med et vennepar som hadde en datter på 4 år som var livredd vann.. Kommer nok til å gjøre det med nestemann også, men da melder vi oss nok på kurs på dagtid og så får den som er i permisjon dra med babyen :)
Ovédie er også født i oktober og vi begynte i januar.. Ikke noe problem ift vinteren ;)

På "mobben"

Kan nevne at mini elsker vann på tross av ingen babysvømming :) Han har fått leke i badekaret helt siden han kunne sitte selv :)

Var ikke på babysvømming med stresøss og blir nok ikke det med lillesøster heller.
Var en del i bassenget likevel på eget initiativ med andre på barselgruppa og det var
mer enn nok. Så lenge man prøver å kose seg i vannet med den lille og trener litt på lukkemuskel selv
så er det jo kjempe kos med bassenget. (så lenge mor er klar selv)

Vi var ikke på babysvømming med eldste mann. Men med nr 2, så var vi. Og vi ser STOR forskjell på de to i vann! Eldste mann er livredd, uansett hva vi gjør. Mens minsten er heeeeelt vill og elsker det!:-)

Vi merke ingen forskjell på vårres to...
Eldste va på babysvømming, men ikkje nr 2...
Men dem e no akkurat like vilter og trygg i vannet nå!

Missforså meg rett. Det er ikke nødvendigvis slik at man må gå på babysvømming for og få ett barn som trives i vann! Men jeg merket at for vår del utgjorde det en forskjell. Mye også tror jeg var fordi vi ble tryggere på hva barnet faktisk "tålte" i vannet... :-)
Så det som var riktig for oss trenger ikke være riktig for andre :-) ville bare dele min erfaring med det...

var på babysvømming med gutten og synes det var både kos og morsomt, men vet ikke ennå om det blir denne gangen, ser for meg at det blir mer stress og styr, da det gikk på kvelden, vi har en liten en til og samboer jobber skift...

ikke noen krise om det ikke blir da selv om det som sagt var både morsomt kos og vel anvedte penger :-)

På vannkanten i Bergen ser jeg prisen er 2000kr. og er 12 ganger.

Jeg kommer til å prioritere at baby får komme i basseng og bli vant til vann, og lærer å svømme tidlig. Det er fordi jeg aldri fikk lære det selv som liten, og slet med å lære det i mange år. Jeg sank rett og slett til bunns, var kjempeanspent osv... Jeg vil ikke at min baby skal slite med det i oppveksten, og det er noe de kan lære seg i veldig tidlig alder, gir mestringsfølelse og god mulighet til fri bevegelse tidlig :) Men, jeg kommer nok ikke til å være med på babysvømming likevel. Men nå er jeg så heldig at min samboer er dykkerinstruktør, livreddningsinstruktør og vi har tilgang på basseng der vi kan få holde på helt for oss selv. Da kan vi ta med knøttet i bassenget når det passer, og med folk som vet hva de gjør. Da slipper vi stress. Så kommer til å begynne med det så fort navlen til baby har grodd.
Det finnes masse babyaktiviteter man kan være med på, og jeg synes vel stort sett at det meste er litt tull og tøys. Men akkurat svømming synes jeg er viktig. Men det trenger ikke å være på et sånt kurs, tenker at det kan bli mye stress og styr, særlig hvis man bor langt unna og har flere barn, som flere her sier. Tror ikke det er så veldig avansert på babysvømming, det er vel like mye for å møte andre babyer og sånn. Tror man fint kan få vannglade, svømmedyktige barn ved å ta dem med i basseng selv :)

Jeg vurderer å dra på babysvømming med vår når den tid kommer. Tror det kan være kjekt for både foreldre og baby. Gjøre noe sammen annet enn å kose på sofaen, da får man både det sosiale og man vet man kommer seg opp og ut selvom det snør og er iskaldt ute:) Syns det er verdt pengene:) Men hvor "gammel" må de være? Noe grense for det?

Jeg vurderer å dra på babysvømming med vår når den tid kommer. Tror det kan være kjekt for både foreldre og baby. Gjøre noe sammen annet enn å kose på sofaen, da får man både det sosiale og man vet man kommer seg opp og ut selvom det snør og er iskaldt ute:) Syns det er verdt pengene:) Men hvor "gammel" må de være? Noe grense for det?

Mener det stod fra 6uker på vestkanten sine sider iallefall...:)

Noen med barn fra før som har erfaringer med babysvømming her eller førstegangsfødende som vurderer dette?

Jeg lurer på om jeg vil det med min prins<3

*nå har jeg ikke lest meg gjennom her*

hehe men jeg har vært på babysvømming med mine barn.. og både jeg og dem syns det har vært sååå gøy :D men jeg har venta til dem har vært rundt 4-5 mnd gammle da, for da kan dem bli med på mer lissom ;):) men anbefaler å teste det ut ;):)

Back
Topp