Babysvømming

Maisen

Elsker forumet
jentene i juni13
Noen som har tenkt seg på babysvømming?? Er vel litt tidlig ute kanskje men men.. Noen som vet hvor de har det i Bergen??

Jeg skal! :) Er kun 10 minutters kjøretur unna hvor vi bor også, har dessverre ingen aning om Bergen .

Jaaa.. Vi skal på det.. Her er det flere muligheter med kort vei =)
Har ikke peiling på Bergen, men er jo helt sikkert det der.. Prøv å google det =)

Skulle gjerne vært på, men ingen som har sånt her.. :) Kan jo hende jeg kan arrangere noe (har livredningsprøve), for hotellet leier ut bassenget sitt på kveldstid :) Håper å få igang en barselgruppe eller noe som kanskje kan finne på sånne ting :)

Vi gikk på babysvømming med poden her, begynte da han var 9 uker.
Det er lange ventelister her i byen, og alle listene før jul er fyllt opp. Det blir praktisk vanskelig å gjennomføre også denne gangen mtp at vi ikke har barnevakt til eldstegutt. Har ikke lyst å gå alene uten mann så vi får heller prioritere badeland med begge etterhvert :)

Vi skal på babysvømming. Jeg har vært svømmer i 12 år og elsker å være i vannet. Veldig viktig at ungen ikke blir redd for vannet også, tenker jeg. Svømming redder liv ! :D

Vi gikk på babysvømming med storesøster...holdt på til hun var 1 1/2 år ca og hun er veldig trygg på vann enda :)
Dukker under og "svømmer" opp igjen uten problemer fremdeles, selv om vi ikke er så ofte på bading nå...så tydelig at det hun lærte sitter :)
Kommer nok til å gjøre det med lillebror også :)

De anbefaler det fra 6-8 ukers alder, men at de må være minimum 4kg :)

Vi gikk på babysvømming med gutten vår. Vi begynnte når han var ca 4 mnd.
Han storkosa seg i vannet, og finnes ikke redd for vann etter dette.

Denne gangen blir det nok ikke babysvømmingskurs, men vi kommer til å ha han med på svømming selv der det er oppvarmet basseng.

Jeg har absolutt tenkt :)

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Har *veldig* lyst å ta et slikt kurs med vesla: http://www.youtube.com/watch?v=v0mUPr68x2U men vet at de ikke holder slikt her (advarsel, kommer kanskje til å gråte noen skvett, spesielt rundt 1:40 min og utover - jeg har sett denne før men klarte ikke å se den ferdig denne gangen...og det er ikke noe forferdelig men helt motsatt for babyen har lært hvordan å flyte på ryggen med klærne på slik at han ikke drukner, men bare å høre på ham kalle ut for noen og se at han har vært der så lenge..uff, tårene spratt ut).

Trur nok vi bare tar henne med i bassenget når vi er med storesøster:)

Ja, det blir nok babysvømming på oss også :)
Storebror begynte når han var 6 uker og han har elsket å være i vannet fra dag 1 ;) Vi har hatt han på baby og småbarnssvømming helt fram til desember 2012, da var han 2 år. Og nå går han og pappaen på familiebading hver lørdag. Han er kjempe trygg i vannet og vi vil at lillebror skal få samme mulighet :)

Back
Topp