Bkno0988730

Første møte med forumet
Dette kan muligens høres sutrete ut

På bursdagen min(starten av april) i fjord var vi på ultralyd og fikk vite at vi hadde en missed abortion i uke 14.

Nå er jeg gravid på nytt i uke 33 og inviterte til bursdagsfeiring da jeg har måtte avlyse de tre siste årene, to ganger på grunn av covid og den siste gangen på grunn av MA. Jeg ønsket at det skulle bli en fin dag for å få noen fine minner i forbindelse med bursdagen da fjordårets var den verste dagen i mitt liv så langt.

Jeg inviterte i god tid, men det er ingen som kommer.. De har også hintet til Babyshower, men nå er det kun noen få helger igjen av mars, den ene skulle jeg feire, og da kunne ingen, og jeg vet at i april skal flesteparten flytte langt unna eller på ferie, så rimelig sikker på at det ikke blir noe babyshower heller.

Forventer egentlig ikke noe storslått babyshower, men jeg skal være så ærlig å si at jeg blir veldig lei meg for at jeg verken blir prioritert på bursdagen min eller at de gidder å ta seg bryet eller tid til å arrangere babyshower..

Flere som ikke får babyshower og synes det er kjipt?
 
Tenk om de planlegger babyshower for deg istedenfor bursdag da?
Det samme tenkte jeg!

For øvrig så må det være vondt å ikke føle seg prioritert og viktig nok både mtp bursdag og svangerskap. Det er to viktige ting i livet, og du har som du skriver en sår og forferdelig trist assosiasjon til din forrige bursdag. Kanskje du kan unne deg en ekstra treat med en samboer eller noen andre på selve dagen din? Gjøre noe som du vet er bra og godt for deg selv og som du liker godt?
Krysser fingrene for at du har blitt lurt trill rundt, og ender opp både med bursdagskake og bleiekake!!:Heartbigred:king
 
Hvis det du tenker er tilfelle synes jeg det er forferdelig vondt. Ihvertfall hvis de vet hvor vanskelig det er for deg :Heartred

Men hvis det er sånn at de prøver å lure deg, så er det lov å spørre rett ut så du vet om det blir noe. Når du har en sånn bakgrunn så er det bedre å vite og få en god dag istedenfor å gå med vonde følelser og så skulle bli «positivt» overrasket. Vi har nok hormoner i kroppen fra før, tenker en sånn situasjon ikke akkurat hjelper på følelsene. Og hvis det viser seg å ikke bli noe så gjør som de skriver over her - unn deg en dag på spa eller noe du liker!

Jeg ble lurt med første og synes ikke det var noe allright. Nå med tredje forventer jeg ikke noe, men det er jo en appåklatt og vi har kvittet oss med alt, så denne gangen kunne vi trengt det:laughing002
 
Må være en grusom beskjed i uke 14. I tillegg var det på samme dag som bursdagen din, som ødela den dagen i tillegg.

Jeg for min del, har ikke tenkt på babyshower. Vi har kanskje ulike forventninger til vennene våre, i tillegg til ulike tradisjoner. I min vennegruppe er det ikke vanlig at noen arrangerer babyshower for hverandre, og derfor ville jeg aldri verken forventet eller håpet på å få det selv. Det er heller ikke vanlig at vi arrangerer fødselsdag for hverandre. Har ikke feiret bursdagen siden mine foreldre gjorde det for meg. Eller, et par ganger har jeg hatt fest, men da har jeg invitert selv.

Nå er jeg kanskje litt eldre enn deg også. I min alder (nesten 40), har folk som regel masse på planen med familie og greier, og da blir det ikke alltid prioritert å gå så ofte i fødselsdager med mindre det er runde år. Likevel kan dette være kultur også, i noen vennekretser er det vanligere med sosiale lag, men ikke hos mine. Blir det selskap, inviterer vi selv.

Jeg forstår godt du er skuffet, spesielt dersom det er vanlig å arrangere festligheter for hverandre og de ikke gjør det for deg!
 
Sist gang fikk jeg ikke babyshower før uke 35, og den ble laget i siste liten, så du har jo fortsatt god tid til å få en babyshower?
 
Dette kan muligens høres sutrete ut

På bursdagen min(starten av april) i fjord var vi på ultralyd og fikk vite at vi hadde en missed abortion i uke 14.

Nå er jeg gravid på nytt i uke 33 og inviterte til bursdagsfeiring da jeg har måtte avlyse de tre siste årene, to ganger på grunn av covid og den siste gangen på grunn av MA. Jeg ønsket at det skulle bli en fin dag for å få noen fine minner i forbindelse med bursdagen da fjordårets var den verste dagen i mitt liv så langt.

Jeg inviterte i god tid, men det er ingen som kommer.. De har også hintet til Babyshower, men nå er det kun noen få helger igjen av mars, den ene skulle jeg feire, og da kunne ingen, og jeg vet at i april skal flesteparten flytte langt unna eller på ferie, så rimelig sikker på at det ikke blir noe babyshower heller.

Forventer egentlig ikke noe storslått babyshower, men jeg skal være så ærlig å si at jeg blir veldig lei meg for at jeg verken blir prioritert på bursdagen min eller at de gidder å ta seg bryet eller tid til å arrangere babyshower..

Flere som ikke får babyshower og synes det er kjipt?
Sniker. Jeg forstår deg ekstremt godt. Jeg fikk ingenting med min første, da hun ble født under covid. Vet det var forsøk på å organisere noe, men ble aldri noe av. De andre venninnene mine som fødte rundt samme tid organiserte vi digitalt for osv, men ikke for meg. Nå venter jeg andre og tror ikke det blir noe denne gangen heller. Det er ikke det at jeg trenger gaver og sånt, men er bare så vanvittig sårt at ikke en eneste en av vennene mine fikk til å organiser noe. Og så er det hormonene, som ikke akkurat gjør det lettere. Det har vært mange babyshowere i det siste, og selv om jeg unner vennene mine alt godt, klarer jeg ikke la vær å være litt sår på egne vegne. Har ingen gode råd, da det fremdeles gjør vondt å tenke på det. Sender en virtuell kjempeklem :Heartred
 
Skjønner veldig godt at det er vondt å tenke på om det er tilfelle at du ikke får noe. Men håper de likevell prøver å lure deg. Men du har ingen av vennene dine du kan fortro deg til? Fortell at du synes det er trist at ingen kan komme på bursdagen din. Og bare hint litt. Så kanskje de eventuelt tar hintet, og fikser noe?

Selv er jeg 3. Gangs. Fikk ned 1. Men helt ærlig, hata jeg det. Eller. Var jo koselig på en måte, men å bli dyttet inn døra til masse folk hjemme. Det er ikke helt meg. Og med nummer 2, greide sambo å stoppe det pga min dårlige form. Men 2 venner laget likevell en tacokveld med gaver, bare oss 3. Og det var koseligere ❤️ og denne gangen har jeg sagt at jeg ikke ønsker. Så jeg håper det blir respektert. Kjenner litt frykten motsatt vei. Jeg har vært med i et par babyshower i vår. Og koselig når de setter pris på det og det er ønsket. Og da elsker jeg å stelle i stand det. Så håper noen kan gjøre det for deg også ❤️
 
Skjønner deg godt! Med min første så kom en venninne, to søstre og mamma. Ene søstra mi måtte dra tidlig og venninna mi det samme. Var i retrospektiv litt kjipt! De fortalte meg tilogmed om det så var ikke hemmelig engang. Har hinta til samboer at jeg ønsker denne gangen og om han kan være med på å pushe litt. Men tviler!
Du kan jo evt spørre vennene dine rett ut om det er noe på gang eller ikke fordi du føler det som du gjør.
 
Skjønner at det er kjipt, men er babyshower så normalt i Norge ennå? Av alle jeg kjenner ed bar så er det bare to som har hatt babyshower.

Har du ei venninne du er ekstra tett med så ville jeg snakka med hun om det. Kanskje dere to kan feire bursdagen din en dag? <3
 
Sist gang fikk jeg ikke babyshower før uke 35, og den ble laget i siste liten, så du har jo fortsatt god tid til å få en babyshower?
Min vennegjeng lager alltid planer i god tid og den eneste mulige helgen er denne eller neste helg allerede, men samboer har ikke hørt noe. Han ville sagt det selv om det var hemmelig fordi jeg har vært mye lei meg på grunn av dette.. fra 1. april reiser flere av dem på ferie(kommer hjem når jeg er i uke 38/39) eller flytter til andre siden av landet..
 
Skjønner at det er kjipt, men er babyshower så normalt i Norge ennå? Av alle jeg kjenner ed bar så er det bare to som har hatt babyshower.

Har du ei venninne du er ekstra tett med så ville jeg snakka med hun om det. Kanskje dere to kan feire bursdagen din en dag? <3
Det er veldig vanlig der jeg er fra og i min aldersgruppe ☺️ alle jeg kjenner har fått.

Samboer skulle ordne noe stas sa han<3
 
Tror nok ikke jeg får noe babyshower, da vi er relativt nyinnflyttet i ny by, og jeg har ingen av mine nærmeste venner her:laughing002 Men det går helt fint, jeg ser frem til å samles til dåp jeg, haha!
 
Jeg fikk babyshower på første, men ikke på nr. 2.

Tviler sterkt på at jeg får på nr. 3 heller.
Kjenner det er litt sårt, men har vel bare innsett at sånn er det.
 
Back
Topp