Babyshower

Tallulah

Andre møte med forumet
Hva er deres tanker rundt babyshower i disse koronatider?

jeg personlig har begynt å kjenne på litt vanskelige følelser rundt dette .. jeg frykter det litt mtp smitte, men samtidig så har jeg vært i alle mine venners babyshower så føler det blir litt trist at jeg ikke skal få oppleve det.

Har egentlig konkludert med at jeg syns det er utrolig irriterende at det finnes fordi det knyttes opp mot forventninger og kanskje skuffelser for de som ikke får :wtf:
 
Jeg er ikke så opptatt av det, men dette er mitt 3. barn da. Med første fikk jeg ikke fordi jeg var blant de første som ble gravid i venninnegjengen og det heller ikke var så vanlig da (2009), og fikk i 2013. Har holdt en alternativ for en venninne nå i år, men den ble digital med levering på døren til henne. (Vi hadde tenkt å gjøre noe utendørs, men vi bor i Oslo og det er jo ganske strengt..). Forventer ikke at hun holder tilbake (er hennes nr. 3 også). Gjorde det mest fordi jeg hadde lyst til å arrangere noe. Er jo lite som skjer om dagen :).
Tenker også på dette med smitte.
 
Er gravid med nr 3 ikke fått med de to andre og regner ikke med det kommer denne gangen heller. Helt greit synes det er litt styrete og som du nevner smitte ser lite og ingen om dagene
 
Jeg mener babyshower er pengetyn, så jeg har aldri ønsket babyshower, verken første graviditet eller nå.

Vekdig ofte blir det til at man får mye oppmerksomhet i graviditeten og med engang babyen er født og folk har fått sett bilder av babyen, så er det ikke lengre så mye oppmerksomhet, og personlig vil jeg heller ha besøk etter fødsel enn en babyshower.

Og helt uaktuelt for meg i denne koronatiden.
 
Her i nord er det lite eller ingen smitte, og jeg ønsker meg babyshower. Tviler på at jeg går,.da vennene mine bor så spredt, men hadde vært koselig.
 
Jeg hadde ikke babyshower med første og har heller aldri vært i babyshower, selv om jeg kjenner mange med barn. Det er vanligere å gå på barselbesøk etter fødsel og gi gaver i mine omgangskretser virker det som :)

Ellers ser jeg jo ikke noe problem i å invitere de aller nærmeste venninnene til et lite kaffebesøk for eksempel når man går ut i permisjon, hvis det er lov. Da har de jo mulighet å ta med gave om de vil,men jeg tenker at det viktigste er å kunne være bittelitt sosial. Jeg har ikke hatt venninner på besøk på over ett år!
 
Ja det er fryktelig trist for dere som er førstegangsfødene som ikke får oppleve dette pga covid. Håper at venninen deres kan finne på en alternativ babyshower! ❤️ Jeg hadde værtfall organisert det for mine venniner hvis de hadde ventet si første barn i disse tider. Selv har jeg aldri hatt shower og ønsker ikke det heller. Jeg er taknemmelig for alle gaver som kommer når babyen er født og sender ut takkekort. :) Jeg gir ikke fødselsgave til babyen når jeg har gitt babyshowergave. :)
 
Jeg har arrangert corona-vennlig babyshower for to venninner. Hos oss er ikke fokus så mye på gaver, selv om de også får det, men heller på en koselig stund sammen. En fin måte å vise at vi gleder oss på venninnens vegne.

Jeg fikk med første, men i venninnegjengen min har vi forbeholdt det til første barnet. Så jeg fikk ikke med nummer to og regner ikke med å få på nummer tre heller.
 
Blir ikke noe babyshower her. Hadde ikke lyst på det i utgangspunktet. Folk får heller komme på besøk eller at man er sosial sånn ellers så får de gi gave de som vil :happy:
 
Har aldri fått babyshower, og forventer det heller ikke denne gangen :)
 
Fikk de to første før babyshower var vanlig her nord. I ettertid har jeg vært med på å arrangere mange babyshower for mine venninner. Nå får jeg min tredje med en ny mann (hans første). Har egentlig lyst til babyshower, men det handler ikke om gaver. Har ikke truffet noen nesten det siste året, og det hadde bare vært hyggelig med en samling av venninner for å feire babyen.

Kunne alltids arrangert bort lignende selv, men da blir det nok bare kaffe med et par venninner. Tenker lite på smitte. Dette vil ikke være aktuelt før juni uansett og her jeg bor er det lite smitte nå.
 
Er jo mange måter å bidra på da om man vil holde babyshower for venninner. Lage hilsner, filme inn noe. Ha 2 på besøk i hagen og pynte litt.. Om man er opptatt av slikt:happy:
Jeg for min del tenker at det er ikke verdt riskoen i disse tider. Holder med å være blant kollegaer på jobb, skole og barnehage med barna. Jo nærmere termin jo mer forsiktig.. :shy:
Går ann å gjøre noe siden kanskje? :smiley-bounce016
 
Jeg fikk babyshower med første, men det er noe jeg hele veien sa jeg egentlig ikke ville ha. Det er bare ikke meg :rolleyes: «håper» ikke det blir denne gangen. Høres sikkert ut som tidenes mest utakknemlige menneske, men jeg har aldri vært en person som liker overraskelser og når man føler seg som en hval er det ialllfall ikke noe koselig :p Jeg lager mer enn gjerne for andre, men ønsker det ikke selv.
 
Mitt fokus er heller ikke gaver, men ønsker sårt å være med venner! Jeg er ikke i jobb pga ekstreme bekkenplager + veldig lite med venner pga korona.. jeg er jo også veldig skeptisk pga korona, redd for mutasjoner (bor i Bergen)! Så en del av meg vil ikke ha.. men savner veldig det sosiale
 
Jeg skulle hadde nok elsket å fått det, men pga covid så er jeg overhodet ikke komfortabel med det. Ekstra synd siden dette er første og eneste barnet, så det vil ikke bli en mulighet senere heller. Men smittevern får komme først, og det er i grunn helt greit :)
 
Jeg synes babyshower er litt ubehagelig og kleint for å være helt ærlig, så jeg personlig er lettet for at det utgår pga. korona.

Unnskyld hvis jeg tråkker noen på tærne ved å si dette. Men da vi fant ut at jeg var gravid var noe av det første jeg sa til kjæresten at én positiv ting med Covid-19 var i alle fall at jeg slapp bleiekake, gassballong og makron-selskap..:hilarious:
 
*snikr* fra oktoberklubben.

Hyggelig med babyshower, men mye styr pga covid osv ... og enig i at det er veldig amerikansk og et pengetyn. Har selv ikke hatt med mine to født i 04 og 09. Føler ikke noe stort savn for å plutselig ha det nå heller må jeg innrømme. Elsker å stelle i stand litt party da, men er ikke helt tiden :yuck:

vil heller ha besøk i barsel :cool01
Tror ikke det blir no babyshower altså.....
får heller be de rundt meg om å komme hjem og shine litt ekstra, lage noe god mat og stelle i stand litt ballongpynt og blomster evt legge igjen gaver fra div folk som har ønsket å gi gave til babyshower til jeg kommet hjem fra sykehuset :happy093
 
Har ingen tanker om baby shower, det er ikke tradisjon for min del. Vil heller ha gaver og eventuelt besøk etter fødselen, når vi er klare for det. :D
 
Jeg ble overrasket med babyshower på jentetur da jeg fikk førstemann. I min vennegjeng har det ikke vært tradisjon for det med flere enn det første barnet,og jeg tenker også at med tanke på Corona situasjonen så hadde jeg ikke turt det akkurat nå. Synes og det er koselig å få besøk etter at babyen er kommet jeg :)
 
Syns egentlig babyshower hadde vært koselig, men blir helt uaktuelt siden jeg bor i utlandet og ikke sett venninner i Norge siden august... Og nå nærmere fødsel så ønsker jeg egentlig begrense nærkontakter så mye som mulig for å ikke skulle få corona før fødsel..
 
Back
Topp