Babyshower

(Sniker fra januar) Her ble det også avlyst pga covid. Må også innrømme at jeg syns det var kjipt at de ikke utbyttet muligheten når det var litt mer åpent. det ble utsatt en gang, men så avlyst når ting bare ble enda mer låst. Null kreativitet på å få gjennomført og mye ble lagt i mine hender for avgjørelser. Syns det var kjipt for føles feil å invitere selv liksom. Og så ble jeg veldig lei meg hver gang det ikke ble noe. :(

Først mistet jeg utdrikningslaget, så ble bryllupet nedskalert til et minimum og så mistet jeg babyshower. Covid har stjålet mange store engangsopplevelser fra meg syns jeg :(

jeg har nå et ekstra problem. Forlover/arrangør er gravid med nummer to, jeg arrangerte babyshower med første. Men skal jeg arrangere for nummer to nå, uten at hun har klart å få til noe for meg?
Nei, ikke lag i stand fest til hun om du ikke vil! Du kan heller legge ansvaret over på noen andre dersom det blir tatt opp syntes jeg :rolleyes:

Fikk babyshower med nr en og nr to. Da bodde vi i Oslo og hadde mange venner rundt oss. Nå venter vi tredje barn, og vi har ikke annonsert graviditeten noe særlig. De nærmeste vennene vet jo det. Men de er spredt rundt i landet, og med corona og alt har jeg ikke tenkt noe særlig på det. Gode venninner har strikket og sendt pledd, klær og sånt. Fikk kjempefin gave fra kollega på jobb da jeg var innom for å rydde kontoret mitt. Så jeg føler jeg har fått oppmerksomhet fra de nærmeste, og det hilder i massevis:-)

Min babyshower har vært planlagt flere ganger, dvs de har sjekket med samboer om det passer den og den datoen slik at vi er hjemme og de kan overraske, men har måttet bli avlyst pga besøksforbud og at flere jobber innen helse. Jeg har også vært den som har arrangert alle deres og for å være ærlig er det fint å tenke på at de faktisk har planlagt min og at det er covid som har skylda. Regner med vi tar en nedskalert versjon når samfunnet åpner litt igjen og lillegutt er her :happy:

Å ser mange fikk fine opplevelser til trodd for covid situasjonen, sååå flott! Jeg hadde gledet meg til babyshower som jeg snakket med min søster om å ha i november da vi skulle isolere oss mtp fødsel i januar og des er åpenbart for travel. Jeg ba om info om tidspunkt og sa at jeg gjerne hjelper til å planlegge fordi jeg hadde noen ideer og dette blir siste gang. Jeg hadde tom sett meg ut hvilken pynt jeg ville ha. Hun sa at det blir i november men at alt annet er en overraskelse så jeg fikk ingen info fra henne...vel november kom og gikk og nada, så en uke før jul spør hun hvem jeg vil invitere til babyshower ‍♀️ og jeg spurte henne når hun hadde tenkt å arrangere det, nei det var hun litt usikker på da kanskje januar....så jeg måtte sårt be henne bare drite i det, ikke var det forslag om digitale alternativ el...føler det som flere andre her som sårt i en allerede kjip tid klarer ikke la det gå heller, sikkert litt fordi jeg føler alle søstrene mine tok lett på det. Har lyst til å arrangere noe uten dem når mini er ut, sikkert smålig men jeg hadde ekstremt lite støtte og hjelp fra dem i svangerskapet....uff sry utblåsing

Kjenner på akkurat den samme skuffelsen fra mine søstre. Har ikke hørt noe fra noen av de vedr babyshower. De vet utrolig godt at jeg ønsket meg det og kunne sendt en mld med at de hadde tenkt å arrangere, men corona gjør det vanskelig. Men nope, ikke en lyd.

(Sniker fra januar) Her ble det også avlyst pga covid. Må også innrømme at jeg syns det var kjipt at de ikke utbyttet muligheten når det var litt mer åpent. det ble utsatt en gang, men så avlyst når ting bare ble enda mer låst. Null kreativitet på å få gjennomført og mye ble lagt i mine hender for avgjørelser. Syns det var kjipt for føles feil å invitere selv liksom. Og så ble jeg veldig lei meg hver gang det ikke ble noe. :(

Først mistet jeg utdrikningslaget, så ble bryllupet nedskalert til et minimum og så mistet jeg babyshower. Covid har stjålet mange store engangsopplevelser fra meg syns jeg :(

jeg har nå et ekstra problem. Forlover/arrangør er gravid med nummer to, jeg arrangerte babyshower med første. Men skal jeg arrangere for nummer to nå, uten at hun har klart å få til noe for meg?

Fikk ikke utdrikningslag jeg heller fordi hun som skulle arrangere ikke gadd å ta tak i det, rett og slett. Og nå ble babyshoweren avlyst uten at jeg har hørt et pip. Sitter igjen med en stor skuffelse jeg også, så sender deg en stor klem :Heartpink

Kjenner på akkurat den samme skuffelsen fra mine søstre. Har ikke hørt noe fra noen av de vedr babyshower. De vet utrolig godt at jeg ønsket meg det og kunne sendt en mld med at de hadde tenkt å arrangere, men corona gjør det vanskelig. Men nope, ikke en lyd.

sender deg en stor klem! Jeg tenker at vi med rette kan kjenne på sorg, sinne og urettferdighet til tross for at covid jo påvirker alle. Vi skaper nye liv, med stormende hormoner, kroppslige plager og smerter og psykiske belastninger knyttet til isolasjon samt usikkerhet knyttet til fødsel.....vi skal da i hvert fall oppleve å få støtte fra venner og fam! Jeg stemmer for flere «ekskluderingsfester» etter fødsel der en lager en event (digital eller fysisk) uten de som skulle opprinnelig arrangere shower

Flytta til ny plass i sommer, og rakk å jobbe 3 mnd før jeg ble sykemeldt.
Tenkte det var litt sårt at jeg ikke har det samme nettverket her med gode venner enda, og at det sannsynligvis ikke ble noe oppmerksomhet...

Men plutselig en dag fikk jeg besøk av ei som bor 1,5 t unna, som hadde organisert masse med felles venner fra der vi bodde tidligere. Veldig trivelig. Ikke nok med det, på kvelden kom en svigerinne med en stooor babypakke. Så, jeg er fornøyd! Det er liksom ikke tingene, men at folk "tar seg bryet" og gleder seg sammen med oss

Back
Topp