Babyshower?

Mittnovemberbarn

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Hva tenker dere om babyshower? Jeg har såå lyst til å ha et i hagen i sommer, men blir jo muligens ikke så alt for mange gjester på grunn av corona, det får jo tiden vise.:wtf:
Ingen i familien har hatt det tidligere så jeg tviler på at noen kommer til å planlegge surprise-babyshower, derfor kommer jeg til å planlegge det selv :)
Har dere hatt babyshower før? Hva gjorde dere av leker? Blir det å planlegge selv i år? :)
Vil gjerne høre om morsomme ideer til shower :D
 
Jeg har vært i to stykker. Ene ble mora tatt helt på senga og trodde hun bare skulle på besøk hos ei venninne å se film. Lite visste hun at det gjemte seg 20 av de nærmeste vennene og familiemedlemmer, samt fulldekket tapasbord og kakebord.
Her var det ikke noe selskapsleker, men mer ett hyggelig selskap med mye prat, latter og gledestårer.

I det andre jeg har vært i så visste moren om det for hun ønsket seg ett selskap, så bestevenninnen planla ett for henne. Her var det også masse god mat og kake, mye prat og latter.
Men her var det baby-quiz om kunnskap om babyer, samt andre leker som blandt annet drikkekonkurranse med tåteflasker. Quizen var morsom, men lekene var det mange som var ukomfortable med. Er ikke akkurat noe hyggelig å sitte å spise kake mens man skal gjette hvilken «bæsj» som er i bleia (gulrotmos, ertemos, Snickers, melkesjokolade, osv.).
 
Hadde til en venninne over FaceTime så d ble begrenset med leker. Men vi gjettet omkrets på mors mage. Også laget vi en lappe hvor vær person gjettet på fødsel, lengde og vekt som hun skal få å sammenligne. Tenker det kan være litt gøy :D
 
Jeg hadde ikke babyshower med første (kanskje fordi det ikke var så populært med det for 10 år siden), men jeg tenkte istedenfor babyshower så vil jeg heller ha gender reveal party :) Har bare sett filmer av det på nettet og det ser så koselig ut :)
 
Aldri hatt eller vært i. Vil heller ha besøk når ungen kommer. Bor så langt unna vennene mine at jeg er heldig om de kommer en gang i året.
 
Jeg sa tydelig i fra til både søster og venninne da jeg gikk gravid med første at jeg ønskte meg en babyshower. De holdt det hemmelig, og greide faktisk og overraske meg med en kjempefin babyshower :) det var kjempekoselig!Vi holdt det enkelt med mat, kaker, gaveåpning og bare en lek der vi skulle tippe dato for når babyen ble født og navnet den skulle få siden ingen av gjestene visste dette :) kommer ikke til å ønske meg noe babyshower nå med andre, da jeg føler at det er mest stas med første på en måte
 
Jeg sa tydelig i fra til både søster og venninne da jeg gikk gravid med første at jeg ønskte meg en babyshower. De holdt det hemmelig, og greide faktisk og overraske meg med en kjempefin babyshower :) det var kjempekoselig!Vi holdt det enkelt med mat, kaker, gaveåpning og bare en lek der vi skulle tippe dato for når babyen ble født og navnet den skulle få siden ingen av gjestene visste dette :) kommer ikke til å ønske meg noe babyshower nå med andre, da jeg føler at det er mest stas med første på en måte

Høres ut som et lurt alternativ å fortelle søsken/god venn at man ønsker seg babyshower. Litt dumt hvis man arrangerer det selv og det så viser seg at andre egentlig hadde planlagt de også.
 
Jeg har vært i flere, ordnet noen for andre, og skulle ønske noen i min gjeng hadde gjort det samme for meg, men mannen har sagt at han skal sørge for at jeg får babyshower denne gangen. spesielt siden dette er aller siste ungen :)
 
Back
Topp