Babyshower

Nurre

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
God morgen:happy:

Idag skal jeg på babyshower og tenkte jeg skulle høre med dere om det er vanlig i din vennine gjeng/venne gjeng å ha det for venner som er gravid?

Dette er mitt andre babyshower jeg skal på og syns det er veldig koseligt :)

Jeg lurer jo litt på om dette begynner å bli mer og mer vanlig? Kjenner ikke så veldig til det her i Norge, men har to venninner som er oppvokst i Amerika og for de er det jo et MUST å ha det eller arrangere det :hilarious::D:p

Hvis noen skulle arrangert det for meg, måtte de blitt de to, tenker jeg :p

Vi bruker å arrangere det i min vennegjeng, men vi gjør ikke så mye ut av det. Overrasker som regel bare den gravide en kveld der vi har samlet de nærmeste vennene hjemme i stua til noen av oss. Alle tar med litt mat hver, ofte bare ost og kjeks, evnt litt grønnsaker, frukt og småsnacks + en liten gave til den gravide eller babyen (max 150kr). Vi har minimalt med pynt, gjerne bare et par ballonger i rosa eller blå + en liten bleiekake alle har "donert" litt til. Har aldri hatt noen babyshowerleker eller den type ting. Vi synes det er kjempekoselig :)

Vi har det i min vennegjeng, vi har det bare for første barnet da. Ellers hadde det blitt helt kaos siden vi er så mange i gjengen. Alle tar med litt mat, så spleiser vi på en større gave + en bleiekake. Litt ballonger og pynt er det, men ikke USA-tilstander heldigvis :p

Vi har ingen tradisjon for det. Jeg liker bedre tanken om at man kommer med barselgave. Men sist jeg var gravid kjeda jeg meg veldig før barnet ble født og kunne godt ønske meg mer besøk og gøy.

Dette er min tredje og jeg har aldri vært i babyshower. Så jeg forventer ikke noe slikt denne gangen heller, selv om jeg bor i Amerika denne gangen.
Hadde mange på barselbesøk etter fødsel da

Ikkje vanlig i min vennegjeng, men meir vanlig hos dei som er litt yngre rundt oss her :) forventar ikkje at nokon skal arrangere det for meg.
Vi hadde for lillesøstra mi for 1 år sidan, det er første og einaste eg har vore med på. Og kjempekoselig!!

Fikk for nr 2. Nå er det veldig vanlig i min vennekrets. Men om jeg får det nå igjen, vet jeg ikke;)

Har vært i flere, å har inntrykk av at det er blitt helt vanlig her nå de siste 3 åra... Skal i en nå i ettermiddag:)
Jeg ønsker egentlig ikke at det skal arrangeres til meg, men heller at venner og familie kommer på barselbesøk:)

Her lager vi fantastiske babyshowere med masse ballonger, leker, mat og gaver! Det er noe som alle syns er kjempe kjekt :) men vi har jo jentekvelder med omtrent samme greier bortsett fra gaver da kanskje, flere ganger i året :)
Ofte lager vi hver vår tapasrett og tar med :) så det trenger ikke nødvendigvis å bli så dyrt heller :)

Back
Topp