Babyshower

Rog90

Glad i forumet
Har ei venninne som jeg har hatt babyshower for tidligere med første. Nå venter hun andremann, og jeg lurer på om det er vanlig å ha babyshower med kun første eller for hver graviditet?

For hver graviditet :) i allefall det jeg er vandt til :)

Ok, pust og pes...sliter fremdeles med hyperemesis så hadde håpet å slippe, men jeg får alliere meg med ei venninne for å få det til. Synes det er veldig gøy med babyshower, og har arrangert to stk selv, men formen min gjør det vanskelig.

Hun er den første i gjengen som har kommet så langt som nr 2, utenom hun andre jeg hadde babyshower for, men hun fikk ikke med førstemann (var ikke vanlig da).

Ok, pust og pes...sliter fremdeles med hyperemesis så hadde håpet å slippe, men jeg får alliere meg med ei venninne for å få det til. Synes det er veldig gøy med babyshower, og har arrangert to stk selv, men formen min gjør det vanskelig.

Å ha for hver baby er jo koselig og ingen regler for det ene eller andre såvidt jeg har fått med meg. Men må det være du som tar ansvar for denne også om du er mye dårlig? Eventuelt vær den som planlegger og legger føringen men dirigerer bort jobben. Jeg ordnet babyshower for en venninne, men alle som kom gjorde litt i planlegging og organiseringsfasen.

Å ha for hver baby er jo koselig og ingen regler for det ene eller andre såvidt jeg har fått med meg. Men må det være du som tar ansvar for denne også om du er mye dårlig? Eventuelt vær den som planlegger og legger føringen men dirigerer bort jobben. Jeg ordnet babyshower for en venninne, men alle som kom gjorde litt i planlegging og organiseringsfasen.
Ja, jeg prøver å ei annen venninne til å ha det hos seg. Jeg er verken i form til husarbeid eller matlaging så det føles ganske håpløst å ha det hos meg. Håper hun andre venninnen kan ta hovedansvaret denne gangen siden jeg hadde sist. Vi var begge forlovere i hennes bryllup så jeg føler på en måte at det er «hennes tur». Men hun er ikke så fan av babyshower eller om det f.eks blir mye babysnakk i klubben etc så det spørs om hun kommer til å gjøre det. Har luftet det flere ganger, senest i går så håper å få en avklaring snart :)

Ja, jeg prøver å ei annen venninne til å ha det hos seg. Jeg er verken i form til husarbeid eller matlaging så det føles ganske håpløst å ha det hos meg. Håper hun andre venninnen kan ta hovedansvaret denne gangen siden jeg hadde sist. Vi var begge forlovere i hennes bryllup så jeg føler på en måte at det er «hennes tur». Men hun er ikke så fan av babyshower eller om det f.eks blir mye babysnakk i klubben etc så det spørs om hun kommer til å gjøre det. Har luftet det flere ganger, senest i går så håper å få en avklaring snart :)

Du får minne henne på at en gang blir det hennes tur med baby ;) da syns hun sikkert det er koselig om noen ordner shower for henne ;)

Er nok veldig forskjellig hva som gjøres. Det eneste som skal til er egentlig bare en veldig engasjert slektning, venninne, kompis eller rett og slett mann <3

Vi hadde en slags babyshower førstegang vi fikk barn. Mannen min sto for invitasjon av venner med følge men det var faktisk ingen av mennene/kjærestene som kom. Pinglerkr Mener vi ble 6-7 stk + meg og mannen min da. Alle hadde med ett eller annet å spise eller drikke.

Jeg fant også ut av det tidlig så var med på å bake og pynte hjemme. Folk klarer stort sett ikke å skjule hemmeligheter for meg ;)

Etter dette har jeg vært med å ordne babyshower for kona til broren min. Hun har stor slekt så ble en del familie fra den siden, ett par venninner av henne kom. Antar vi var rundt 20-25 stk i lånte lokaler (fikk låne gratis). De hadde vi spurt på forhånd om hvem som hadde lyst til å lage noe mat eller annet å spise å ta med også laget jeg og hun jeg arrangerte sammen med resten.

Er koselig med babyshower men jeg synes det er litt rart også - Tror det er mest fordi at det ikke er så vanlig enda...

Denne gangen føler jeg på en måte at jeg ikke har så mange rundt meg at det kommer til å bli noe slikt så har egentlig bare lagt tanken fra meg om at det blir noe...

Her er det ganske vanlig, og flere (inkluderet meg selv) hadde blitt fornærma hvis en ikke får babyshower. På en måte som om en ikke får utdrikningslag eller en nær venninne glemmer bursdagen din :D Jeg arrangerte babyshower første gang i 2012, så det er ikke så nytt her lengre.

Back
Topp