Babyshower

*Lillekorn*

Tillamor
Er det noen av dere andre som er enige i at dette er en unødvendig amerikansk tradisjon?
Fikk selv babyshower da lillemor var i magen, og det var selvfølgelig kjempekoselig (selv om jeg alltid har sagt at jeg ikke ønsker det).
Nå er venninnen min, som arrangerte dette for meg, gravid, og da er det nok en viss forventning om at jeg også må arrangere babyshower i gjengjeld. Jeg synes dette er slitsomt i seg selv. Når jeg i tillegg skal gifte meg til sommeren blir det jo mest sannsynlig utdrikningslag for meg og kjæresten i tillegg til bryllup, og dette er nok med en baby i hus synes jeg.
I tillegg har jeg flere andre gravide venninner som har babyshower denne våren (men jeg er heldigvis ikke ansvarlig for disse). Og vi bor på forskjellige steder alle sammen, så må satse på å arrangere det på hjemplassen min.

Fant en helg som passet for meg og kjæresten, men det passet ikke for min venninne (snakket med hennes mann)
Er det slik at man kan vente med babyshower til etter babyen er født? Hadde vært så deilig å bli ferdig med bryllup og alt det bringer med seg.

Er kanskje jeg som er sær, men kjenner at denne tradisjonen irriterer meg noe voldsomt akkurat nå:eek:
 
Trenger ikke gjøre så mye utav d som mange gjør. Ta en ettermiddag om d passer bedre! Gå sammen om å ta med drikke å noe mat eller kake og gavene kjøper man hver for seg eller spleiser på et gavekort! Noen ballonger i fargen til kjønnet så holder d tanken som teller. Å ta d etterpå er litt dumt da mammaen får nok i starten med baby;) men ja syns også den tradisjon er litt unødvendig men er jo også koselig når man først har d:)
 
Trenger ikke gjøre så mye utav d som mange gjør. Ta en ettermiddag om d passer bedre! Gå sammen om å ta med drikke å noe mat eller kake og gavene kjøper man hver for seg eller spleiser på et gavekort! Noen ballonger i fargen til kjønnet så holder d tanken som teller. Å ta d etterpå er litt dumt da mammaen får nok i starten med baby;) men ja syns også den tradisjon er litt unødvendig men er jo også koselig når man først har d:)

Det går selvfølgelig an. Bare det at alle bor på forskjellig sted som gjør det ekstra vanskelig, men får prøve å finne på noe lurt;)
 
Samme situasjon her, skal arrangere for min babyshower arrangør snart :p men jeg gjør det enkelt - inviterte alle til en helt vanlig lunsj, alle har med en rett/kake hver, og gave.
 
Synes ikke det er hyggelig hvis det forventes. Selv fikk jeg babyshower. Jeg hadde aldri i verden forestilt meg at noen ville gjøre det for meg, så jeg ble veldig overrasket. Begynte selvfølgelig å gråte. Jeg har aldri feiret bursdagen min engang, så jeg synes det var veldig koselig.
 
Syntes ikke det er unødvendig. Er jo forsåvidt for at kommende mor skal få alle fødsel/barselgavene før fødsel slik hun slipper å få masse besøk ++ rett etter fødsel
 
Synes ikke det er hyggelig hvis det forventes. Selv fikk jeg babyshower. Jeg hadde aldri i verden forestilt meg at noen ville gjøre det for meg, så jeg ble veldig overrasket. Begynte selvfølgelig å gråte. Jeg har aldri feiret bursdagen min engang, så jeg synes det var veldig koselig.
Jeg hadde heller aaaaldri forestilt meg at jeg fikk, men joda! Veldig koselig:)
 
Det er selvfølgelig koselig:) Er ikke sikkert at venninnen min forventer å få det heller, men jeg føler jo på at jeg må stelle i stand. Tror det ofte blir brukt mer penger på babyshower-gaver enn hva man normalt hadde hatt med seg i barselgave (det fleste gir vel barselgave i tillegg også, i hvert fall i min vennekrets).
Som sagt så syns jeg det var veldig koselig og overraskende da jeg fikk babyshower, men det var en grunn til at jeg alltid har gitt uttrykk for at jeg ikke er noe fan av denne tradisjonen. Mulig jeg er lat, men synes det er veldig slitsomt å skulle arrangere for min venninne nå. Hadde vi bodd på samme sted hadde det selvfølgelig vært lettere, men når alle bor spredt over hele landet, så blir det litt verre. Også vanskelig å skulle alliere seg med andre.
Godt mulig det blir etter at babyen er født, når de er klare for det. Tror i grunn venninnen min har forståelse for det;)
 
Det er selvfølgelig koselig:) Er ikke sikkert at venninnen min forventer å få det heller, men jeg føler jo på at jeg må stelle i stand. Tror det ofte blir brukt mer penger på babyshower-gaver enn hva man normalt hadde hatt med seg i barselgave (det fleste gir vel barselgave i tillegg også, i hvert fall i min vennekrets).
Som sagt så syns jeg det var veldig koselig og overraskende da jeg fikk babyshower, men det var en grunn til at jeg alltid har gitt uttrykk for at jeg ikke er noe fan av denne tradisjonen. Mulig jeg er lat, men synes det er veldig slitsomt å skulle arrangere for min venninne nå. Hadde vi bodd på samme sted hadde det selvfølgelig vært lettere, men når alle bor spredt over hele landet, så blir det litt verre. Også vanskelig å skulle alliere seg med andre.
Godt mulig det blir etter at babyen er født, når de er klare for det. Tror i grunn venninnen min har forståelse for det;)
Jeg skjønner at det kan bli slitsomt! Finnes det ingen andre som kan ordne litt? Det er ikke så lett når man selv har en liten en.
I min shower tok alle med litt hver. Kaker, brus og godteri. Fikk gaver som de antakelig ville kjøpt ellers, ikke noe sånn dyrt utstyr, heldigvis. Da hadde jeg blitt helt fra meg. Synes ikke det er noe særlig når det blir kjøpt gaver til tusenvis av kroner. Tenker at det skal være en tanke.
Det er fryktelig mange som forventer at det skal bli babyshower, og det er jo litt sørgelig synes jeg da.
 
Synes selv det er helt unødvendig. Min venninne spurte meg om hun fikk lov til å arrangere det for meg, og da sa jeg nei og at jeg ikke ønsket å ha det. Tror hun ble litt snurt. Men mulig jeg hadde synes det var ok å gå i andre sin babyshower, orker bare ikke oppmerksomheten på den måten selv.
 
Jeg fikk overraskende babyshower. Synes det var utrolig koselig da jeg hadde et uplanlagt svangerskap som jeg oppdaget veldig sent. Var utrolig koselig å se hvor mange som støttet meg som første gravide i vennegjengen. Hadde ikke forventet gaver. Men selv er jeg veldig gavmild i slike situasjoner, som en oppmerksomhet og vise at jeg bryr meg.
 
Syns ikke det er unødvendig overhode. Når man går gravid (i mitt tilfelle) holdt jeg meg en del hjemme, var ikke like sosial, var ikke på alle festene/bursdager/sammenkomster som vennene mine hadde. Det å få samlet alle venninnene mine, spise godt mat, le å catche opp var super koselig når man snart går inn i en babybobble å kanskje heller ikke er like sosial.

Det handler jo ikke alltid om gaver osv, men mer "tanken som teller". Jeg arrangerer med glede til mine venniner, den siste måneden har jeg arrangert 2 babyshowere, snart skal jeg arrangere en til, å gleder meg masse.

Vi er alle forskjellige :)
 
Er det noen av dere andre som er enige i at dette er en unødvendig amerikansk tradisjon?
Fikk selv babyshower da lillemor var i magen, og det var selvfølgelig kjempekoselig (selv om jeg alltid har sagt at jeg ikke ønsker det).
Nå er venninnen min, som arrangerte dette for meg, gravid, og da er det nok en viss forventning om at jeg også må arrangere babyshower i gjengjeld. Jeg synes dette er slitsomt i seg selv. Når jeg i tillegg skal gifte meg til sommeren blir det jo mest sannsynlig utdrikningslag for meg og kjæresten i tillegg til bryllup, og dette er nok med en baby i hus synes jeg.
I tillegg har jeg flere andre gravide venninner som har babyshower denne våren (men jeg er heldigvis ikke ansvarlig for disse). Og vi bor på forskjellige steder alle sammen, så må satse på å arrangere det på hjemplassen min.

Fant en helg som passet for meg og kjæresten, men det passet ikke for min venninne (snakket med hennes mann)
Er det slik at man kan vente med babyshower til etter babyen er født? Hadde vært så deilig å bli ferdig med bryllup og alt det bringer med seg.

Er kanskje jeg som er sær, men kjenner at denne tradisjonen irriterer meg noe voldsomt akkurat nå:eek:


Jeg fikk babyshower etter babyen hadde kommer og det er jeg SÅ glad for. Jeg er ikke fan av konseptet da :p så mulig venninna di helst vil ha før.

Men altså, folk arrangerer babyshower fordi de har lyst. Det høres ut som det ikke blir trivelig for deg. Kan du slå deg sammen med en annen som har forståelse for situasjonen? Jeg hadde ikke klart å arrangere med den hverdagen jeg har med en baby for å si det sånn... Hun skjønner nok selv når hun sitter der med en baby selv hvorfor du ikke klarte å arrangere før babyen kom.
 
Back
Topp