Babyshower

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Har det blitt arrangert babyshower for deg?
og hva synes du om den tradisjonen?

Nei, det er ikke kultur i hverken min eller hans familie. ;)
Jeg har igrunn ikke tenkt så mye over det. Kjekt for de som får. :)

Nei.. synes vel generelt lite om alle disse amerikanske tradisjonene..synes ofte skaper et press for å vise "status", opprettholde "fasade" og skaper et stort kjøpepress.. men det er da bare min mening.. sikkert gøy for de som ønsker det...

Har ikke fått noe, men vet at det kommer :) synes det er kjempekos! fin mulighet til å samle venner og kose seg med de før babyen kommer, og at det er greit at baby er fokus. For meg er det ikke noe poeng i at alle skal ha med gaver og at det skal handle om å få ting, men rett og slett bare det å få en oppmerksomhet i forhold til det kommende barnet og det å få feiret litt med venninner og snakke om det som skjer :) gleder meg!

Nei ikke noe sånt her verken nå eller sist. Synes egentlig ikke noe særlig om det heller, da blir det kjøpepress for de som er med.

Jeg fikk babyshower av mine alle nærmeste venninner :) det var veldig koselig og det var helt uventa!

Jeg er heller ikke spesielt fan av sånne amerikanske kjøpefest greier... Men det var veldig hyggelig faktisk!

Har vært i / vært med å arrangert to utdrikningslag + en babyshower for tre av mine nærmeste venninner det siste halvåret, så hadde jo syntes det var kjekt. Men tviler på noen gjør det, er stort sett meg som tar initiativ til slike ting.

Jeg fikk babyshower av mine nærmeste venninner. Vi var vel rundt ni stk. Kjempekoslig og uten mye tjo og hei. God mat og godt selskap. Dette er tredje babyshoweren i vennegjengen. Vi dropper leker og konkurranser vi da, det tror jeg de fleste i min gjeng synes er litt kleint:)

Fikk en minishower av lillesøster, og ei venninne. Pynt, gaver, Taco og skravling. Perfekt!

Mine nærmeste venniner overasket meg med babyshower. Utrolig koselig. Jeg synes det er en søt feiring, hvor venner og Evt familie kan dele gleden og feire at det kommer et nytt barn

Å samles for å spise og prate synes jeg også er koselig :)
Men det kan fort blir kjøpepress.

Er invitert i et babyshower nå snart og skal ha med kaker.
Tenker også jeg strikker et par babytøfler :) Tenker det holder i massevis som gave.

Ikke hatt det, og synes det hadde vært koselig... Ikke pga alle gavene, men det sosiale. Er så sjeldent vi samles nå om dagen...'

Jeg har en venninne som veldig gjerne ville arrangere for meg. Jeg hadde på forhånd snakket med en annen venninne om at jeg ikke ville ha, så hun fikk gitt beskjed om det. Jeg syns det var veldig koselig at venninnen ville arrangere det for meg, men det føles ikke riktig for meg å ha det. Har flere grunner, pga at jeg føler det blir kjøpepress, det er ikke vanlig i min venninnegjeng (hun som ville arrangere kjenner venninnene mine, men det er ikke felles venninner). Men hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha babyshower er fordi vi har slitt imange år med å få barn, og vi har mistet. Jeg klarer dermed ikke helt å feire denne babyen før jeg vet at alt er bra, før hun er her og jeg vet hun er frisk. Jeg har sagt til venninnen min at hun gjerne kan invitere til en slags "velkommen til verden fest", jeg håper hun kommer til å gjøre det :-)

Mange jeg kjenner som har fått barn (relativt unge) har blitt overrasket med babyshower. Hadde vært koselig, men har ingen forventninger til noe da vennekretsen min har blitt ganske redusert etter jeg ble gravid :)

Hadde vært kos om noen fant på d, men d skjer nok ikke for meg nei ;)

Back
Topp