Babyshower?

Kassiopeia68

Venter på baby januar 2014
Januarhula 2014
Er det noen av dere som skal ha babyshower? Er det vanlig at venninner og sånt arrangerer det for deg (som på amerikanske filmer) nå til dags?
Vi trenger "alt" til babyen, men jeg har ikke noen/ nok gode venninner til å fikse for meg, og det blir vel kanskje litt vel, *kremt* tiggende å invitere dem man kjenner, naboer og kollegaer, hahaha...
Hvor vanlig er det i Norge, tro?
Hilsen akterutseilt snart trebarnsmamma (17 år siden siste fødsel - hoho!)

Har vore med og arrangert for 2 venninner/naboen, og har hørt rykter om at dei tenker å arranngere for meg og :) Begynner å bli meir og meir vanlig - ein del meiner at det berre e 'endå ein' amerikansk-importert tradisjon vi ikkje trenng her i landet, men eg syns det berre e kos eg :)
Har du søstre/svigerinnner du kan hinte til kanskje? ;)

Jeg har vært på en til min venninnes første jente for 6 år siden, ellers ikke hørt om noen som har hatt det. Eller ei bekjent ble overrasket med en liten "shower", bare naboer og venner på lekeplassen med kake og ett bleie tårn.

Har hørt om så mange som har hatt det siste par årene men aldri hatt nære nok venner til at det har vært tema og arrangere for meg og har ikke det nå heller. Blir litt sann når man har barn, da mister man mange av vennene man hadde før man fikk barn :/

Her er det hvertfal vanlig at venninner fikser det. Litt kleint å be inn selv :p

Jeg skal ha. Min beste venninne vil gjerne arrangsjere for meg, men jeg skal ikke vite når og hvordan :) hun laget babyshower for meg i 2009 også. Veldig hyggelig:)
Fikk mye fint, masse fin pynt, kaker og leker. Eneste jeg skal bidra med denne gangen er hvem som skal inviteres og ønskeliste :)

Vennene mine holdt for meg når jeg fikk storebror. Nå vet jeg ikke om de kommer til å arrangere. Tror ikke det er vanlig å be inn til det selv ihvertfall, har aldri hørt om det.

jeg hadde ikke da jeg fikk tulla i 2010. hadde vært gøy med det, men tviler på at non av vennindene mine lager det. har de fleste gode venner laaangt herfra, veit ei som kunne funnet på å lage men har mine tvil egentli..

Tror ikke man arrangerer det selv nei!! Jeg hadde aldri gjort det! Aldri vært på det selv... Innbiller meg at det er en ung trend og at vi litt voksne ikke har opplevd det?! Eller er jeg helt på tur?

Det er vel vanlig at venninner overrasker med babyshower. Venninnene til søstra mi hadde planer om å lage det til henne, men hun fødte litt for tidlig så de rakk det ikke

Har aldri vært på, fått eller arrangert. Tror det er noe som er mer vanlig for de som er litt yngre enn meg.

Har noen litt 'perifere' venninner som har fått det, men ingen i nærmeste gjeng som vi har arrangert for. Forventer ikke at noen gjør det for meg heller. Litt usikker på hva jeg synes om hele opplegget...hvis man ikke gjør alt for mye ut av det, så kan det jo være koselig! men er veldig i mot 'kjøpepress' og vil ikke at andre skal måtte bla opp hundrevis av kroner på å arrangere for meg. :) men hadde selvsagt satt pris på dersom noen stelte i stand en shower for meg da... ;) ( jada, litt ambivalent)

Trooor kanskje bestevenninnen min eller søstrene mine har planer om det. Er ikke meg imot, syns det høres veldig koselig ut :)

Det høres veldig koselig ut! Hadde vært kjekt og fått et slik selskap:-)

I min krets er det mange som har hatt/skal ha babyshower. Er aldri noe gigantisk opplegg, mer som en jentekveld med en del babyprat og litt gaver til babyen. Ei venninne arrangerer også sitt eget, men igjen veldig low key så da blir det ikke så "kleint" at hun selv inviterer.
Selv er jeg usikker på om jeg har lyst på det... har kanskje fått litt nok oppmerksomhet etter både utdrikningslag og bryllup i vår ;)
Jeg har egentlig mer lyst til å la venner få komme og hilse på når vi og tvillingene er klare for litt besøk. Jeg vet jo selv hvor koselig jeg syns det er å få komme og se de små.

Jeg har kun vært på dette i usa, men vet om mange som har det. Jeg har aldri hatt og tviler på at det blir arrangert for meg denne gangen. Synes det blir dobbelt opp jeg da, for mange av de som ville kommet i min babyshower ville jo også kommet på barselbesøk 4 mnd senere men enda en gave? I usa er det ikke så vanlig å komme på barselbesøk m gave etter fødsel, da blir babyshower mer naturlig!

Venninna mi har planlagt babyshower for meg, så blir spennende og koselig å se hva hun har planlagt, for alt er hemmelig for meg! Eneste jeg vet er at jeg skal ha det hos meg i begynnelsen av januar :)

Nå tror jeg ikke noen ville funnet på noe slikt til meg, de fleste av mine venninner er ikke "venninner", og bor langt herfra. De vennene jeg har her tror jeg nok heller ikke ville funnet på noe slikt. I en samtale med ei av disse, kom temaet opp, og jeg sa at det var noe jeg ikke ville.
Føler det blir et for stort press om at man MÅ komme, og MÅ kjøpe gave, og så skal man komme på besøk med gave igjen en stund senere for å se på babyen? Da synes jeg heller de kan komme på besøk etter at babyen har kommet, og så velge om/hvor mye de vil ha med i gave.
For min del føler jeg en babyshower er "unaturlig" og antagelig kan bli litt "kleint". Men det er MIN mening. ;-)

mine to bestevenninner har slått seg sammen for å lage til meg :) blir veldig spennende :D

Back
Topp