Babyshower...

marutt

Glad i forumet
... noe jeg sidestiller med Halloween og Valentines, og syns er litt tullete (selv om jeg både er romantisk og liker å kle meg ut).

Men i går, etter en lang dag, dro jeg hjem fra yoga rundt kl halv åtte. Jeg var møkkasliten, satt på trikken og tenkte "bare jeg kommer meg hjem, så skal jeg gråte høyt og lenge..." Jeg kom inn i bakgården, der hang det ballonger og jeg tenkte at nabogutten har bursdag, kom opp i tredje etg hvor jeg bor, der hang det ballonger, og låste meg inn. Jeg kjente kaffelukta og så en drøss med sko, sa forsiktig "hallo" og fikk svar. Da skjønte jeg hva som skjedde, og tårene fossa. I stua satt 10 venninner og 3 søstre med stearinlys, kake, ballonger og gaver, og jeg klarte ikke slutte gråte. Men i stedet for slitentårer kom det gledestårer, og jeg følte meg bare så utrolig heldig som har så fine jenter i livet mitt! Kjæresten hadde rømt for noen timer, og vi storkosa oss! Jeg fikk både klær til lillegutt, te, lys og mammakopp og vippestol (slik at jeg kan dusje mens mannen er på jobb). Helt helt fantastisk! Ville bare dele det (og skryte litt), også vil jeg si... at uansett om dere syns babyshower er teit eller koselig, hvis dere kan få ut gubben noen timer en kveld, og invitere venninnene deres på litt mat eller kake... Ett eller anna... Gjør det! For all den kjærligheten... Hoi! Jeg er rørt ennå :)

Ha noen fine siste uker, jenter!
 
Så koselig! Høres ut som du fikk en kjempe kveld og overaskelse!:-) Nå er jeg fra usa, og babyshower er jo vanlig, så skal ha banyshower i morra ( ja jeg vet om det fordi jeg fikk invitere de jeg ville) vi blir 12 jenter. Resten har jeg latt mamma styre fordi jeg orka ikke å stresse med det. Jeg gleder meg masse i hvertfall! Tror det blir sikkelig amerikansk:-)
 
Så koselig å lese, akkurat slik skal en babyshower oppleves :-)
Kjenner meg sånn igjen, ble også superoverrasket når jeg kom hjem og tårene trillet over hva mine venninner hadde stelt i stand.
At det er fjollete amerikansk tradisjon er det mange som tror, men flere og flere skjønner at dette kan fornorskes og gir masse glede til den gravide :-)

Har forresten blogget om min opplevelse her: http://denvoksendemage.blogspot.no/2012/08/da-ble-det-babyshower-pa-meg-ogsa.html
 
Hørtes kjempekoselig ut :) 

Jeg tenker at denne tradisjonen kan være fin jeg. Det er jo ingen som presser noen til å holde det. Det er jo like mye til glede for venninnene - som jeg vedder på syntes det var stas å holde det :)
 
Back
Topp