Babyshower =)

Bakemester Harepus

★Juni12`s jentemamma★Februar2014`s Miss Opptatt★
VIP
Ser liksom på filmer at de fleste der har det.. Og det ser så koslig ut =D Så tenkte kanskje å planlegge et sånt et da.. Men har noen spørsmål rundt dette =)
Har søkt litt på nett om dette, men blir ikke så mye smartere.. hehe

Er det noen har som har hatt det tidligere? Dele erfaringer?
Er det noen som skal ha det?
Kan man planlegge det selv?
Hva gjør man på en sånn shower?

Takk for eventuelle svar =D

Jeg hadde ikke forrige gang og skal heller ikke ha det nå.. kjenner bare noen få som har hatt det, og da er det venninner som har ordnet istand uten at den kommende moren visste noe.. vet ikke hva som er vanlig jeg, men jeg synes kanskje det er litt teit å selv invitere til babyshower, siden det er er jo en fest hvor man skal få masse gaver liksom.. og gaver får man jo mest sannsynlig da babyen kommer uansett.. 
det er min mening da, kan hende andre synes det er mer vanlig.. 

Sånn som jeg kjenner til baby shower så er det på en måte som utdrikningslag :)
Venninnene dine arrangerer det og har bakt kaker, evt muffinser, no mat og har gaver med seg..Jeg hadde med meg bleiekake forrige gang jeg var i ett sånn :) 

Men den gravide skal ikke vite noe på forhånd og bli overrasket :)

Jeg fikk ett lite babyshower da jeg kom hjem fra sykehuset med prinsessa, søstrene mine og mamma hadde pyntet hele stua mi, lagd snitter, kaker og masse rosa stæsj og gaver :) Kjempe koselig :) 

Kan helt sikkert arrangere det selv også :) jeg bare forteller om de jeg kjenner til :D 

Min søster hadde babyshower. Vi bare spiste, snakket og ga gaver egentlig. Jeg har forsåvidt litt lyst å ha ett, men kanskje noe mer i form av bleiefest eller lignende. Inngansbillett: en bleiepakke, koldtbord, drikke og kos og gaver XD Jeg liker å få gaver, spesielt når de ikke er til meg ;p

Jeg hade babyshower som 3 venninner av arragerte. Da fikk jeg masse gaver til babyen selvfølgelig <3 også litt sånn velværeprodukter til mor.. Vi spiste snitter og masse kaker 
:) De hadde pyntet huset mitt med rosa ballonger og slikt. 

Det har jeg aldri vært på. Men som jeg har fått med meg utifra div amerikanske serier og filmer er vel dette noe en venninne ell slektning arrangerer som en overraskelse.
I min vennekrets kommer vi på barselbesøk med pakke og gjerne noe lett servering :)

Venninene mine arrangerte det med første, hvor de hadde pyntet og bakt kake. Har vært med på å arrangere for 3 andre venninner og vi pleier egentlig bare å samles å spise litt mat/kake. Noen ganger har vi hatt en lek, sånn som gjett hvor stor magen er. Og så har man med seg gave... men vi gir da ikke gave når babyen har kommet.

Denne gangen har jeg lurt på om jeg skal invitere selv. For i vennegjengen har vi bare pleid å gjøre det med første, men syns det er koselig å samle alle venninnene.

jeg har arrangert for en venninne, men hadde ikke selv. (kan ikke forestille meg at noen av venninnene mine eller noen i slekta hadde komt på at di skulle gjort noe sånn)

Da lagte jeg bleiekake, kjøpte snop og fruk, + grønnsaker m. dip (om jeg ikke husker helt feil)

Inviterte venninnene hennes (fikk hjelp av mannen hennes, da vi har venninner på "hver vår kant"), og så hadde vi med gaver, spiste og prata og koste oss :)

Husker ikke om vi hadde noen leker..

Kjøpte rosa "its a girl" ballonger på panduro, og masse rosa pynt og lys :)

Husker ikke så veldig mye mer :p

Du får "do some lobbying", og få en venninne til å arrangere for deg :p eller sånn randomly nevne for mannen din at det hadde vert gøy... hehe..

Synes også det hadde vert utrolig koselig, spesiellt siden jeg ser de fleste venninnene mine heller sjelden etter at jeg flyttet. Pytt sann :D Får lage meg cupcakes og bleiekake selv :p

lilletitti skrev:

OptimistHoppa skrev:
Det blir litt for amerikansk for min smak ;)

enig i denne

Samme her.

Back
Topp