Babyshower

trottisen

Forelsket i forumet
Er det noen her som vet om de får babyshower?

I dag skal jeg i babyshower til venninnen min som venter ei lita prinsesse i romjula. Veldig tett oppunder termin, men dette var eneste dagen som passet for alle!

Jeg syntes det er veldig koselig med babyshower. Fikk ett surprice babyshower arrangert for meg når jeg ventet Leah Emilie. Det ble litt for mye for hormonene mine da, og med tanke på at hormonene mine er verre nå har venninnene mine valgt å si ifra om babyshoweret til meg denne gangen. Herregud, jeg sippa nesten i en time etter de overrasket meg.. [:)]

Tenkte vi skulle ha noen leker i kveld, og har googlet litt. Har fylt en tåteflaske med rosa nonstop, så alle kan gjette antallet. Skal ha med ett garnøste, så alle kan klippe opp lengden de tror går rundt den gravides mage. Har kjøpt inn marsipangriser som gaver til de som har rett.

I showeren min hadde de quiz om meg, med litt avslørende spørsmål. Det var bare venninner i mitt shower, men her vet jeg det er både søstre og mor med, så tror vi dropper avslørende quiz i kveld. [:D]


Er det noen som har flere forslag til artige leker som ikke krever SÅ mye forberedelse?
 
Et par venninner har hintet om at jeg må gi beskjed om hvem jeg ville hatt med i et evt shower, så mistenker at det dukker opp noe her også, hehe....
Har desverre ingen forslag til leker osv....
 
Vi har alltid hatt babyshower får di som har fått baby i gjengen min, så jeg vet at di skal ha får meg også en gang, men ikke når det blir [:)]

Vi har aldri hatt noen leker, bare samler inn masse gratis produkter, kjøper gaver, lager mat og kaker, samler en hel gjeng med venninner og lager bleiekake [:)]

Og pynter med masse babyshower ting, rosa til jente og blått til gutt.. Kjempe kooos [:)]
 
Her er noen flere leker jeg kom over: (samme som jeg la inn i tråden på februar)

Baby Quiz


1. Hva er termindatoen til *****
A) ** B) ** C) **

2. Hva er fortsatt ikke helt ferdigutviklet like etter at en baby er født?
A) Øyevippene B) Kneskålene C) Øretrommene D) Tårene

3) Hva slags merkelig graviditetsdille har **** hatt under gravidteten?
A) Spise mengder med lakris B) Tygge isbiter C) ***** D) Lukte på veggene i en rå kjeller

4) Hvor gammel var den eldste registrerte gravide kvinnen?
A) 70 år B) 54 år C) 66 år

5) Hvor mye veide verdens tyngste baby?
A) 8,7 kg B) 10,8 kg C) 9,1 kg

6) Hva er det største antall barn født fra ei kvinne?
A) 25 barn B) 34 barn C) 52 barn D) 69 barn
(svaret her er faktisk 69! Helt vanvittig.. Det var ei Russisk dame på 1700 tallet som lagde rekorden. Hun fikk 16 sett av tvillinger, 7 sett av trillinger og 4 sett av firlinger. Hun har forsåvidt også verdensrekorden på mest sett av firlinger).

Ja..der er i allefall noen ekspempler på spørsmål du kan bruke


Hvor mange babyting kan du navnet på?

La hver deltaker skrive ned så mange baby-relaterte ord som hun/han kan komme på i løpet av 5 minutter (baby, smokk, tåteflaske, ammeinnlegg, bleier osv). Den som har skrevet ned flest ord vinner.

Du trenger: Papir, blyanter/penner


Sett babyen på babymagen
Denne leken er en Baby Shower-versjon av barneleken “Sett halen på hesten” eller “Sett halen på grisen”, men i stedet for å sette halen på hesten eller grisen skal deltakerne sette babyen på babymagen. Lag en plakat med et bilde eller en tegning av den kommende mamma og babymagen, og la hver deltaker prøve å sette et bilde eller en tegning av en baby på magen med bind for øynene. Den som klarer å plassere babyen nærmest vinner leken. Alternativt kan deltakerne prøve å sette babyen på magen til den kommende mamma.

Du trenger: En plakat/tegning av den kommende mamma, et bilde eller en tegning av en baby, bind til å ha foran øynene, en stift eller noe som får babyen festet til magen.


Ikke si “Baby”

Alle gjestene får hvert sitt “smykke” av garn eller tråd som plasseres rundt halsen når de kommer. Heng en liten sikkerhetsnål eller annen form for babygjenstand som kan henges på en tråd på hvert ”smykke”. Reglene må forklares på begynnelsen av Baby Showeren, og er som følger; Hver gang noen sier ordet ”baby” er det om å gjøre for de andre gjestene å rope ”baby” fortest mulig. Den som roper det først, får sikkerhetsnålen til den som sa ordet først. Den som vinner er den som på slutten av Baby Showeren har flest sikkerhetsnåler på sitt ”smykke”.

Du trenger: Nok garn/tråd til alle gjestene, sikkerhetsnåler
(eller man kan bruke f.eks klesklyper m.m)


Tegn babyen

Denne kreative leken høres veldig enkel ut helt til du innser at du skal tegne babyen mens du har papiret oppå hode ditt
(..eller at man må tegne babyen mens man har øynene igjen - det ser du selv..)

Du trenger: Papir, blyanter/penner
 
Back
Topp