Babyshower i dag

Madele1900

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Hei. Skal på babyshower for ei veninne i dag, og lurte på ka som er vanligt, vi har spleiset på bleiekake og mat, men er det vanlig å kjøpe med en gave i tilleg? Eller gir man gaven ved fødsel? Eller begge deler? For kor mye bør eg isåfall kjøpe for? På forhånd takk for svar :-)

Tror det er vanlig å gi gave på babyshower. Jeg har bare vært på en da, og gavene der var veldig små, så jeg tenker de har eventuelt tenkt å gi en ekstra til barsel. Men man kan fint gi bare en på babyshower. Får vurdere hvor mye man gir for i forhold til hva man ville gitt til den personen på barselbesøk? :)

I min venne/familie krets er det vanlig å gi gave ja. Det samme fikk jeg sist jeg var gravid. Hvor mye , tenker jeg er opp til den enkelte. De aller fleste liker å gi den nyfødte noe eller gjøre stas på foreldre når den tid kommer, så jeg syns ikke det trenger være kjempe dyrt. Av min søster som står meg veldig nært fikk jeg badebalje, babyneste og klær. Altfor mye syns jeg. De andre gav meg alt fra kurv med bind,sjokolade,tutt, bleier til barnebøker evnt små ringler. Jeg har pleid å gi klær, type fint rimelig klessett. ;)

Kommer litt an på, jeg har vært med på å gi gave til baby, spleise med alle som var der på gavekort til baby og nå sist (var jeg som arrangerte det) laget jeg en bleiekake også kjøpte jeg en liten gave kun til mor (baby vil uansett få noe når hun er født). Når jeg ventet min første fikk jeg både gaver til snuppa, bleiekake og ei venninne kjøpte en gave til meg og det syns jeg var veldig hyggelig (hun nekter å kjøpe ting til babyer før de er født, og kjøper heller noe når babyen kommer) :)

Tusen takk for svar :-D spurte noen av de som skulle på babyshoweren om ka de skulle gi, og noen sa de ikkje hadde tenkt å gi noe annet, og tenkte jo da at vist ingen gir noe så blir det jo litt skralt med bare bleikake liksom... Tusen takk for svar, da skal iallefall jeg kjøpe en ekstra gave :-)

Her er det også vanlig å gi gave i tillegg, ja:)

Til en vordende mamma gav jeg en stor krukke med skriften "mommy survival kit". Den inneholdt småting til mor - som drops, tyggis, brystsalve, håndkrem, hårstrikk og så videre.
Til en annengav jeg et par strikka lester.

Da jeg ikke er så veldig glad i å gi gaver til barnet før barnet er født har jeg ventet med barneutstyr og slikt, så har mor fått en gave i babyshoweren i stedet :)

Fikk ammeboken av en når eg gikk gravid sist, det var en veldig flott gave og kjekt å ha noe å lese i ventetiden :-)

Jeg fikk i babyshower et par søte små plagg, rangle/ biteleke. Men er jo flere fornuftige ting man kan kjøpe :) fikk en spisesmekke med armer til min. Kommet godt med. Selges billig på sparkjøp. Matsmokk er jo og litt kjekt. En tåteflaske? Babynest (litt dyrt kanskje)

Jeg ga to typer tepper til min venninnes babyshower. Et tykt teppe, og et sommereppe :)

Vanlig med gave, men det behøver absolutt ikke være dyrt. Jeg arrangerte sist og ga ikke noe utenom fordi bleiekaken og pynt ble ganske dyrt i seg selv hehe.. Hun fikk da mye søte klær stort sett :)

Vanlig med gave, men det behøver absolutt ikke være dyrt. Jeg arrangerte sist og ga ikke noe utenom fordi bleiekaken og pynt ble ganske dyrt i seg selv hehe.. Hun fikk da mye søte klær stort sett :)

Jeg ordnet bleiekake til venninnen min, tror den ble på 2-300 kr ja. Så hadde vi alle med noe spiselig hver da, og de andre hadde kjøpt enten et par små plagg, smokker, en vognrangle-tings og sånt.

Jeg har også kjøpt en liten gave som hun skal få sammen med et hjemmelagd kort når jeg endelig får ta første barselbesøk. .)

Jeg ordnet bleiekake til venninnen min, tror den ble på 2-300 kr ja. Så hadde vi alle med noe spiselig hver da, og de andre hadde kjøpt enten et par små plagg, smokker, en vognrangle-tings og sånt.

Jeg har også kjøpt en liten gave som hun skal få sammen med et hjemmelagd kort når jeg endelig får ta første barselbesøk. .)
Jeg ELSKER å arrangere sånne ting og begynte å bestille saker fra Ebay 3 mnd før hehe.. Vi snakker hjemmelagde bannere, taket fylt av heliumballonger, photobooth med props, quizer med gaver til, sokkemuffins og rosa alt. Håper jeg får bli tante igjen snart! Såååå gøy og koslig :) Bleiekake vil jeg helst slippe å lage igjen haha.... Brukte 4 bleiepakker og to kvelder haha...

Jeg ELSKER å arrangere sånne ting og begynte å bestille saker fra Ebay 3 mnd før hehe.. Vi snakker hjemmelagde bannere, taket fylt av heliumballonger, photobooth med props, quizer med gaver til, sokkemuffins og rosa alt. Håper jeg får bli tante igjen snart! Såååå gøy og koslig :) Bleiekake vil jeg helst slippe å lage igjen haha.... Brukte 4 bleiepakker og to kvelder haha...

Jeg lagde bleie-trehjulsykkel!

Syns det var veldig gøy ;)

Last edited:
Så utrolig fin! Jeg har ikke knukket "leggeutbilderkoden" enda dessverre :(

Jeg oppdaget nå at bilde og instanavn til venninnen min kom med, kan du redigere innlegget ditt og fjerne bildet? Må visst inn på pc for p få det helt bort selv, skal se om jeg får beskåret det heller.

Jeg oppdaget nå at bilde og instanavn til venninnen min kom med, kan du redigere innlegget ditt og fjerne bildet? Må visst inn på pc for p få det helt bort selv, skal se om jeg får beskåret det heller.
Ser ut til at det forsvant av seg selv når du redigerte :)

Back
Topp