Babysete nr 2 :)

Rog90

Glad i forumet
Noen som har begynt å tenke på å kjøpe sete nr 2? Og hvilket sete tenker dere å kjøpe og hvorfor :)?

Har hatt besafe til de andre. Bakovervendt, kan også snues fremover. Vært kjemoefornøyd og barna har hatt god komfort i setene. Så det blir ett slikt denne gangen også, men er heldigvis en stund til vi må bytte!

Veldig usikker og blir egentlig bare mer usikker av å lese tester :/

Vi kjøpte i dag, gikk for besafe izi plus, da kan han sitte bakovervendt lenge (opp til 25 kg) :)

Vet ikke hvordan besafe har scoret nå på de siste testene, men vi var i kjempekollisjon da barna var 1 og 3 år gamle. Så takknemlig for gode seter som holdt det de lovde!

Vi kjøpte i dag, gikk for besafe izi plus, da kan han sitte bakovervendt lenge (opp til 25 kg) :)

Faktisk denne jeg også heller i mot :) Ser det er ei i nærmiljøet som selger et som kun er brukt i 4 mnd til 1000 kr, men er i tvil om jeg våger å stole på fremmende ift om det har vært i kollisjon eller ei...

Faktisk denne jeg også heller i mot :) Ser det er ei i nærmiljøet som selger et som kun er brukt i 4 mnd til 1000 kr, men er i tvil om jeg våger å stole på fremmende ift om det har vært i kollisjon eller ei...

Ja, d er akkurat d, vanskelig! Skulle jeg kjøpt brukt måtte d vært fra noen nære, men nå gikk vi for helt nytt. Mtp at de holder i 8-10 år tenkte jeg at da har vi til nestemann også;)

Storebror bruker BeSafe izi Kid x1(reint bakovervendt).
Storebror er ikke stor nok til neste sete før lillesøster går over til sete nr 2, så da får ho det andre sete (har 2 stk besafe, en i hver bil).
Elsker BeSafe :)!

Vi har cybex sirona! Veldig fornøyd. Elsker at det kan snus mot deg :-) Tar liten plass, vunnet flere tester, ISOfix, god liggestilling og våres har alltid sittet veldig godt (byttet når hun var 10 mnd).

Mange som sier at barnet vokser ut av det fort.. kan nok stemme for store barn. Men store-lille jenta vår har fortsatt mye å gå på og er 3år.

Søster spurte om jeg vil låne deres Concord Reverso. Det ble en garantisak på det i september 2016 pga smuss som kunne kommet i setelåsen, og de fikk helt nytt da. Gutten deres er veldig lang og må over på større sete før vi må ha nytt. Litt usikker pga denne feilen, selv om det har kommet veldig godt ut i tester. Går til 105cm/23kg :) Og ikke det dyreste til tross for at det scorer bra på tester. I tillegg sier hun at det tar myyyye mindre plass en BeSafe som jeg opprinnelig tenkte på. Men, det er noen mnd til vi skal kjøpe da :)

Har du prøvd det i bilen? Jeg fikk sjokk på hvor stort det var. Gikk akkurat i vår bil chevrolet tahoe[emoji5] jeg skal prøve det en tur til voss i morgen.

Ja det er stort, jeg fikk også sjokk da jeh satt det inn første gang. Heldigvis lenge til vi må bytte, håper eldste er ferdig med sete til da☺️

Ja det er stort, jeg fikk også sjokk da jeh satt det inn første gang. Heldigvis lenge til vi må bytte, håper eldste er ferdig med sete til da[emoji5]️

Min gutt er 67 lang og 8 kilo beltene på britax sete går ned bakom ryggen og det er på max lengde. Føler det er rett og galt å bytte... be safe izi plus er godkjent fra 0 -25 kilo.. vi skal bruke be safen fra bergen til voss i morgen... men jeg er redd det er for bratt i sete...

Min gutt er 67 lang og 8 kilo beltene på britax sete går ned bakom ryggen og det er på max lengde. Føler det er rett og galt å bytte... be safe izi plus er godkjent fra 0 -25 kilo.. vi skal bruke be safen fra bergen til voss i morgen... men jeg er redd det er for bratt i sete...

Det kan jo gå bra, men mine har slitt til å begynne med i besafesetene fordi de er brattere enn babysetene. Slik at når de har sovnet detter hodet fremover, siden hodet er tungt fremdeles.

Det kan jo gå bra, men mine har slitt til å begynne med i besafesetene fordi de er brattere enn babysetene. Slik at når de har sovnet detter hodet fremover, siden hodet er tungt fremdeles.

Da får vi krysse fingrene[emoji5]

Skjønner ikke de har fått pluss på god liggestilling da[emoji5]

Back
Topp