Babysete med isofix base og selebase?

Bkno4027972

Blir kjent med forumet
Hei.

I jungelen av bilseter fant jeg ut at det kanskje var enklest å bare spørre her. Min samboer har ikke isofix i bilen, mens jeg har isofix. Vi tenkte derfor å kjøpe et sete med base både i isofix og som festes med belte. Finnes det? Hvilket anbefaler dere i tilfelle?
 
Hei.

I jungelen av bilseter fant jeg ut at det kanskje var enklest å bare spørre her. Min samboer har ikke isofix i bilen, mens jeg har isofix. Vi tenkte derfor å kjøpe et sete med base både i isofix og som festes med belte. Finnes det? Hvilket anbefaler dere i tilfelle?[/QU6OTE]

Sniker
Jeg har ikke hørt om en base som kan festes både med isofix og belte, men når det gjelder babystolen, kan du ha en isofix base i din bil, også kan babystolen festes med belter i samboers bil. Vi hadde maxi cozy pebbles plus som base og babysete, og var veldig fornøyde. Skulle jeg reise til familie med tog for eksempel tok jeg bare babysetet med på toget og festet i bilen med belter.

Men det går bare med babysetet såklart. Det skal dog brukes så kort som mulig, det vil si det neste setet er mer trafikksikkert, så når babyen er stor nok til å bytte er det greit å ikke drøye det. Det kommer litt an på størrelse og hvor sterk babyen er i ryggen, men vi byttet rett før 6mnd. Det jeg vil frem til er at jeg heller ville gått for isofix base til babysetet og feste det med beøer i samboers bil. For sete 2, som skal brukes betraktelig lenger, ville jeg kjøpt 2 seter rett og slett. Ellers kan du kjøpe ett sete med base som festes med belter til bruk i begge biler, men det er ganske kronglete å skulle bytte sete mellom bilene hele tiden også. :)
 
Hei.

I jungelen av bilseter fant jeg ut at det kanskje var enklest å bare spørre her. Min samboer har ikke isofix i bilen, mens jeg har isofix. Vi tenkte derfor å kjøpe et sete med base både i isofix og som festes med belte. Finnes det? Hvilket anbefaler dere i tilfelle?

Vi har besafe izi go i-size modular, eller hva det nå heter den kan vi også feste med setebelter. Bilstol nr 2 kan også bruke samme base, men ikke uten isofix. Men min erfaring er at med stol nr 1 holder det med en stol man flytter mellom, når man skal over på sete2 er det mest praktisk med to uansett :)
 
Last edited:
Vi har besafe izi go i-size modular, eller hva det nå heter den kan vi også feste med setebelter. Bilstol nr 2 kan også bruke samme base, men ikke uten isofix. Men min erfaring er at med stol nr 1 holder det med en stol man flytter mellom, når man skal over på sete2 er det mest praktisk med to uansett :)

Basen her kan ikkje festes med belte, men sjølve stolen kan :)
 
Det viktigste er at stolen passer i bilen og får 45 grader helling, så det ville eg prøvd før eg kjøpte uansett og då i begge bilane. Alle stoler (i alle fall dei fleste) kan festes direkte med bilens belter utan base, så om ikkje stol med base passer begge bilane så vit at det er eit alternativ uansett for då er det enklare å justere hellinga :)

Eit par stolar eg kjem på kor basen kan festast både med isofix og belte er cybex aton Q, cybex aton 5 og Axkid babyfix, men trur britax babysafe og maxi cosi cabriofix kan det òg (utan å vere sikker på sistnevnte) :)
 
Basen her kan ikkje festes med belte, men sjølve stolen kan :)

Åja, fikk ikke med meg om basen kunne festes med belte.
Ser forsåvidt at jeg svarte mer eller mindre det samme som veivalsa, fikk ikke med meg det dør jeg posta svar.
 
Cybex har flere seter som har base som kan festes på begge måter, blant annet cybex cloud q (ikke den nyeste som også kan rotere)
 
Ja basen til maxi cosi kan festet med belte og isofix. Men sjekk ut om du har den rette basen til det. Står også tydelig på nettsiden at basen kan festet med beltet også.
 
Maxi cosi hadde jeg, den kan man feste bare base, og er isofix. Så der går det an å bruke beggedeler. Jeg var veldig fornøyd.
Der går det også an å feste bare stolen. :)
 
Sniker fra september :)
Alle babystoler kan festes med bare bilbelte, altså uten base. Å flere baser kan festes med belte eller isofix. Vi har samme dilemma, å har kjøpt maxi cosi cabriofix med easyfix base :)
Det aller viktigste er at du får 45 grader helling på bilstolen, å det finner du kunn ut ved å prøve i bilen! Lykke til :)
 
Back
Topp