Babyseng

Lou

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Novemberlykke2024❤️
Hei! Jeg lurte litt på hva slags babyseng dere har kjøpt, og om noen allerede redd den opp og ønsker å dele et bilde av den :Heartpink:Heartblue Tenker ikke på bedside-crib nå :shy:

Jeg har fått en seng gratis av en kollega (IKEA Gulliver), men syntes den dessverre ser veldig kjedelig og stusslig ut på barnerommet. Klarer heller ikke å se helt potensialet i å få den fin :hilarious: Vurderer derfor å kjøpe en ny, eller kanskje få litt inspirasjon av noen av dere til hva jeg kan gjøre med den:shy:

Hilsen en som er veldig opptatt av interiør og har drømt om å innrede barnerommet i flere år :hilarious:
 
Hei! Jeg lurte litt på hva slags babyseng dere har kjøpt, og om noen allerede redd den opp og ønsker å dele et bilde av den :Heartpink:Heartblue Tenker ikke på bedside-crib nå :shy:

Jeg har fått en seng gratis av en kollega (IKEA Gulliver), men syntes den dessverre ser veldig kjedelig og stusslig ut på barnerommet. Klarer heller ikke å se helt potensialet i å få den fin :hilarious: Vurderer derfor å kjøpe en ny, eller kanskje få litt inspirasjon av noen av dere til hva jeg kan gjøre med den:shy:

Hilsen en som er veldig opptatt av interiør og har drømt om å innrede barnerommet i flere år :hilarious:
Har ikke noe bilde å dele, men hadde den gulliver med forrige og tenker å bruke den denne gangen også. Enig i at den kan være litt stusselig, men synes den gjorde godt nytten og ble mye koseligere når man hadde sengtøy på, sånn kappe som henger ned under maddrassen og når hun ble litt større hadde vi en nydelig sengehimmel over for å få følelsen av at det er litt lunere. Så da ble liksom ikke sengen så stusselig lenger! Den er jo helt nøytral så jeg tenker i alle fall det er mye potensiale hvordan man kan innrede omgivelsene.
 
Hva med å male den?
Jeg har faktisk tenkt tanke med å male den i samme farge som veggen, men føler det er veldig tiltak med at formen ikke er helt bra om dagen. Endelig ferdig med å male barnerommet og har litt vanskeligheter med å finne frem malekost igjen :Heartblue
 
Har også gulliver senga fra IKEA. Har en blå sengehimmel og har sååå lyst å kjøpe flettekant :love7
Senga brukes bare i rundt 2 år uansett sååååå… avventer det ultimate barnerom til etter det :laughing001
 
Vi har kjøpt Stokke sleepie mini i naturfarge. Veldig fin seng estetisk sett, men tenkte ikke på at det ikke er bedside funksjon. Så akkurat det er litt kjedelig, og ville gjerne hatt det også. Samtidig er vi så fornøyd med senga at vi avventer til etter fødsel med å evt kjøpe en bedside seng også.
 
Er det ikke sånn at man ikke skal ha flettekant/sengekant pga kvelningsfare?
Ungen sover i bedsidecrib på mitt rom og en mulig flettekant i seng på barnerommet er kun for min egen del for synets skyld og blir ikke å ligge i sengen med ungen sovende før han kan sette seg opp og reise seg selv. Av andres erfaringer er det lett med gulliver seng at bein setter seg fast i sprinklene når dem er veldig aktive oppi sengen om natten :hilarious:
 
Vi har kjøpt Stokke sleepie mini i naturfarge. Veldig fin seng estetisk sett, men tenkte ikke på at det ikke er bedside funksjon. Så akkurat det er litt kjedelig, og ville gjerne hatt det også. Samtidig er vi så fornøyd med senga at vi avventer til etter fødsel med å evt kjøpe en bedside seng også.
Jeg har veldig lyst på denne jeg også :shy: Men ikke helt lett å bruke så mye penger på en seng når jeg allerede har en (les: samboer mener dette):hilarious:
 
Jeg har veldig lyst på denne jeg også :shy: Men ikke helt lett å bruke så mye penger på en seng når jeg allerede har en (les: samboer mener dette):hilarious:
Ser den! Vi kjøpte vår på Finn, ser helt ny ut. Er ofte endel som selger de for en mye rimeligere pris der, så kanskje det hjelper for samboeren din
 
Har Stokke sleepi mini (og utvidelsesdelene) etter førstemann som vi også brukte til nr. 2. Veldig kjekt sånn sett når det kommer en uplanlagt nr. 3:laughing002 Veldig glad i den og at den kan trilles rundt selv om vi nå har soverom i 2. etasjen. Var så kjekt å trille en sovende baby med seg på stua i det forrige huset.
 
  • Liker
Reactions: S91
Jeg har en IKEA sniglar. Den er billig, og jeg syns den er ganske fin og enkel også :) Har ikke gjort den klar enda, men her ser du ihvertfall litt av den
 

Vedlegg

  • 0071631B-B5A7-48CC-BCAA-4DE09A7B1233.jpeg
    0071631B-B5A7-48CC-BCAA-4DE09A7B1233.jpeg
    278,6 KB · Visninger: 117
Er det ikke sånn at man ikke skal ha flettekant/sengekant pga kvelningsfare?
Sniker
Angående sengekant så er dette noe man skal være forsiktig med når de er så små, nettopp fordi de ikke har kontrollerte bevegelser og er ikke sterke nok til å flytte seg om de skulle havne inn mot sengekanten.
Jeg hadde veldig lyst på flettekant selv (er så fint!), men pga. smålig angst for kvelning gikk jeg bort ifra det. Men jeg var kjempelei av å måtte hente smokker fra gulvet og få ben ut av sprinklene etterhvert, så kjøpte denne. Den er ikke så estetisk fin, men den puster, noe som gjør luften rundt baby mindre tett, og skulle baby mot all formodning få fjeset borti blir det ikke helt tett. Men merk, man skal alltid være forsiktig med sengekant uansett :)


Ser de ikke har den inne nå, men finnes sikkert mange ulike typer :)
 
Last edited:
Jeg har også en Gulliver. Litt bomkjøp, for jeg trodde den kunne brukes som bedside crib, men det kan den ikke. Menmen, vi får det vel til å fungere på et vis.
 
Vi har kjøpt Stokke sleepie mini i naturfarge. Veldig fin seng estetisk sett, men tenkte ikke på at det ikke er bedside funksjon. Så akkurat det er litt kjedelig, og ville gjerne hatt det også. Samtidig er vi så fornøyd med senga at vi avventer til etter fødsel med å evt kjøpe en bedside seng også.
Åh vi har også Stokke sleepi, elsker den! Vår er i valnøtt farge, hadde nok valgt en lysere en nå men var ikke like stort utvalg på den tiden. Jeg vant den faktisk i en julekalender på barn i magen nettsiden julaften for 13!!! år siden. Både seng med alt av utstyr, stellebord med alt utstyr og Tripp trapp med alle tilleggsdeler. Det kan gjerne dukke opp en sånn julekalender i år også kjenner jeg :joyful:Den har holdt seg fin og hel gjennom 4 barn her (mine egne to og lånt ut til naboens to) så selv om den koster litt er den veldig holdbar. For de som ønsker å kjøpe en brukt på Finn er det et tips å bestille ny madrass fra Stokke nå (De går ut av produksjon, skal ha inn en ny sleepi serie med litt andre madrassmål) men når jeg kjøpte skum og trekk separat til den lille delen og madrass til den andre fikk jeg tak i de som passet den gamle senga.
 
Så heldig du var ❤️ Gøy å høre du har vært fornøyd!
 
Vi har kjøpt en sprinkelseng fra ikea, men i starten skal vi bruke en slik kurv med stativ som også jeg brukte da jeg var liten. Har byttet madrass i den lg grei og ha ved siden av sengen
 
Back
Topp