Babyseng

Når flytter baby på eget rom? Jeg har visst ikke lest meg opp skjønner jeg.. :oops: Han kan vell bo i sin egen seng inne hos oss til og begynne med? Jeg vil jo ikke rulle over han i søvne, visst han sover oppi vår seng..!
Det er veldig forskjellig etter hva man ønsker og hva som er praktisk. Noen sover på eget rom etter 1 mnd, andre 2 år. Tror det mange gjør er å flytte de etter 6mnd. Vi flyttet etter 8mnd. Vanskelig å gi slipp:) men vårt barn sov bedre på eget rom på det tidspunktet, pluss at vi begynte nattavvending av puppen;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er veldig forskjellig etter hva man ønsker og hva som er praktisk. Noen sover på eget rom etter 1 mnd, andre 2 år. Tror det mange gjør er å flytte de etter 6mnd. Vi flyttet etter 8mnd. Vanskelig å gi slipp:) men vårt barn sov bedre på eget rom på det tidspunktet, pluss at vi begynte nattavvending av puppen;)

Åååå eg får ikke til og svare under innlegget :(
Så man har de på rommet når man ammer de da egentlig :) takk!

Her skal vår lille sove ♡ Håper på rolige netter da vuggen er bevegelig ;-) Henger på krok i taket på soverommet og stativ om dagen i stuen :-) Gleder meg til å ta den i bruk ♥

♥♥♥Er i uke 27♥♥♥

Her skal vår lille sove ♡ Håper på rolige netter da vuggen er bevegelig ;-) Henger på krok i taket på soverommet og stativ om dagen i stuen :-) Gleder meg til å ta den i bruk ♥

♥♥♥Er i uke 27♥♥♥
Åh de leandervuggene er så fine! Jeg fant en sånn på finn.no men den var solgt. Vi har gips på soverommet uansett, så å henge noe i taket er litt uaktuelt :P

-Fra appen-

Åh de leandervuggene er så fine! Jeg fant en sånn på finn.no men den var solgt. Vi har gips på soverommet uansett, så å henge noe i taket er litt uaktuelt :P

-Fra appen-

Ja, det er forståelig ;-)

♥♥♥Er i uke 27♥♥♥

Her skal vi ha sprinkelseng på soverommet og mindre seng som vi lagde sjølv til førstemann på stua. Sist gang låg gutten vår i vår seng dei første mnd, ved siden av meg. Vi brukte da eit slags babynest så han låg i, og eg slapp opp om natta for å amme han. Så får vi sjå korleis vi gjer det denne gangen :-)

det lurer jeg også litt på, føler meg helt blank på enkelte ting.
Føler panikken kommer å tar meg litt nå ! :p:eek:

Hehe må bare komme med et innspill til,, han ene kollegaen min hadde så lite soverom da de fikk baby at han måtte henge småen på veggen... Vet ikke nøyaktig hvordan de gjorde det, men babyen lå i en seng som var spikret fast i veggen over beina deres! Veldig fint for mor sa han, da hun slapp ut av køyen for og gå og amme :D

Vi har en seng som er arvestykke, den er sånn skyveseng med høy kanter, men den kan ikke brukes når barnet begynner å reise seg for den er ganske høy. Så da må vi ha en annen seng når den tid kommer, men det problemet tar vi seinere :P hehe

Her blir det kun sprinkelseng på soverommet vårt. Ser ikke helt for meg hvorfor jeg skulle trenge flere senger/vugger. Har jo barnevognen også som han kan ligge i på dagtid i frisk luft evt. Mulig jeg bestiller meg et babynest å ha i sofa :)

Vi har sprinkelseng på barnerommet, leandervugge på stua og vugge laget av bestefar på vårt soverom, har i tillegg kjøpt et babynest som vi kan flytte rundt der det passer seg :)

Her er planen å ha sprinkelseng på soverommet vårt og ei vugge som vi har arva i stova :) Så blir det sikkert kjøpt babynest også :)

-Fra appen-

Det finnes leandervugger med stativ, sånn at det ser ut som dem henger fra taket, men står egentlig i et veldig diskrét stativ :) Min søster hadde det, sidrn hun heller ikke hadde egnet tak :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg synes leandervuggene er finest på stativet, det stativet ser så fint :D

Jeg har kjøpt Troll bedside crib til å ha ved senga, vugge til å ha i stua og Sebra Killi til å ha når hun blir eldre og vokser ut av de to andre :) Den blir hun nok å ha til hun er skolealder tenker jeg.

Det finnes leandervugger med stativ, sånn at det ser ut som dem henger fra taket, men står egentlig i et veldig diskrét stativ :) Min søster hadde det, sidrn hun heller ikke hadde egnet tak :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Ja, jeg vet du får stativ til, men da er vi like langt, for stativet tar plass :P tror vi har landet på en vugge :)

-Fra appen-

Jeg hadde vanlig sprinkelseng helt fra starten av. Det gikk superfint. La en god pute ved siden av henne slik at hun ikke ble helt "alene" oppi der.
Så hadde jeg vugge, men denne måtte jeg ta bort da hun plutselig ble så stor at hun klarte å reise seg.

Denne gangen skal vi ha vanlig sprinkelseng fra starten, og lekegrind i stua fra starten. Kanskje et babynest eller lignende oppi grinden. Men så slipper vi å bytte ut vugga etter kun et par mnd :)

Back
Topp