Babyseng

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Jeg sliter med å finne ut hva lille baby skal sove i før sprinkelsenga! Det er gips i taket, så hengevugge er litt uaktuelt, det er for trangt til stativ. Vurdert moseskurv, men etter 3- 4 mnd så har vi jo samme problemet igjen, for da er kurven for liten.

Hvordan løser dere det?

Hvorfor må babyen sove i noe annet enn sprinkelsenga?

Her har vi vugge og sprinkelseng. Tipper bygga blir brukt på stua til innesoving (men av erfaring sov første 90% av tiden ute i vogna) og sprinkelseng på rommet

Hvis du vil ha noe annet kan jo babyen ligge i vognbagen? Her er iallefall den mulig å ta av og den har litt vuggefunksjon oxo

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvorfor må babyen sove i noe annet enn sprinkelsenga?

Her har vi vugge og sprinkelseng. Tipper bygga blir brukt på stua til innesoving (men av erfaring sov første 90% av tiden ute i vogna) og sprinkelseng på rommet

Hvis du vil ha noe annet kan jo babyen ligge i vognbagen? Her er iallefall den mulig å ta av og den har litt vuggefunksjon oxo

Er ikke plass til sprinkelsenga her inne tror jeg, usikker på hvor stor den egentlig er! Vurderer å bare bruke vognbagen ja.

Jeg sliter med å finne ut hva lille baby skal sove i før sprinkelsenga! Det er gips i taket, så hengevugge er litt uaktuelt, det er for trangt til stativ. Vurdert moseskurv, men etter 3- 4 mnd så har vi jo samme problemet igjen, for da er kurven for liten.

Hvordan løser dere det?

Vi skal ha sprinkelseng på soverommet og Stokke Daybed i stua, men hvor babyen selv vil sove det aner jeg ikke, så :p Har jo et babynest også som kan flyttes på om han sovner i det i f.eks sofaen :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi skal ha sprinkelseng på soverommet og Stokke Daybed i stua, men hvor babyen selv vil sove det aner jeg ikke, så :p Har jo et babynest også som kan flyttes på om han sovner i det i f.eks sofaen :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Skal også bruke babynest, er så mye å tenke på! Gubben bare "ja, vi får se da". Så sa jeg at jeg er faktisk litt stressa for at vi ikke vet hvor bebis skal sove når hun kommer! "Åhh.. Ja.. Ja.." :P

-Fra appen-

Vi har sprinkelseng på soverommet hans, også har jeg tenkt til å kjøpe en vugge å ha ved siden av vår seng slik at han er lett tilgjengelig når jeg skal amme ol. Også skal jeg bruke babynest oppi en lekegrind i stua :-)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi har sprinkelseng på soverommet hans, også har jeg tenkt til å kjøpe en vugge å ha ved siden av vår seng slik at han er lett tilgjengelig når jeg skal amme ol. Også skal jeg bruke babynest oppi en lekegrind i stua :-)

Sent from my iPad using BV Forum

Har kikket litt på vugge. Ålreit å høre hva andre tenker! :)

-Fra appen-

Vi har kjøpt ei sprinkelseng som også kan fungere som bedside crib. Har montert den uten sprinklene på denene sida og i sånn høyde at den matcher senga vår :-) I tillegg skal vi ha ei kurv eller vugge på stua til dagsoving.

Eneste som gjenstår er å plassere sengene slik at de ikke kan gli fra hverandre. Tror det blir slik at sprinkelsenga plasseres helt inntil veggen, og så dobbeltsenga inntil der, for da kan det ikke bli glippe i mellom. Planen videre blir å montere på den siste delen, og deretter flytte senga inn på barenrommet når vi føler det er på tide.

Størrelse på en standars sprinkelseng er vel 120 x 60 cm.

Vi låner en kurv som han skal sove i på dagtid og kanskje noe på natten en liten stund :) Også går han over til bare sprinkelsenga :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Vi har ikke problem med plassen på soverommet, men jeg synes sprinkelsenga(har kjøpt "normalutgaven" av Stokke Sleepi) ser litt stor ut til starten, så den første tiden kommer lillemann til å ligge i en kurv ved siden av meg. I tillegg har jeg babynestet, i fall han havner i vår seng ;-)

Vi har kjøpt ei sprinkelseng som også kan fungere som bedside crib. Har montert den uten sprinklene på denene sida og i sånn høyde at den matcher senga vår :-) I tillegg skal vi ha ei kurv eller vugge på stua til dagsoving.

Eneste som gjenstår er å plassere sengene slik at de ikke kan gli fra hverandre. Tror det blir slik at sprinkelsenga plasseres helt inntil veggen, og så dobbeltsenga inntil der, for da kan det ikke bli glippe i mellom. Planen videre blir å montere på den siste delen, og deretter flytte senga inn på barenrommet når vi føler det er på tide.

Størrelse på en standars sprinkelseng er vel 120 x 60 cm.
Ja, jeg tror også det er standarmål. Vi får seng av svigers, men regner med det er en standarseng de har kjøpt

-Fra appen-

Vi skal ha sprinkelsengen inne på vårt rom den første tiden. Så har vi vugge på stuen for soving på dagtid :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi hadde snuppa i vogna på dagtid og sprinkelsenga på natta. Sov mye på oss eller ved siden av meg i senga på natta da:P:)

Babyen skal sove med meg :love017 Har vugge som vi fikk i gave til førstemann - den har blitt lite brukt....

Her har vugge på soverommet,sprinkelseng til seinere på barnerommet også blir det lekegrind i stua pga både katt og hund :)

Oktober 2014 <3

Vi har troll bedside crib, elsker den<3 baby er over 6 mnd og vi bruker den ennå. Gruver meg til å gå over til stor sprinkelseng. Elsker å ha han ved siden av meg

Når flytter baby på eget rom? Jeg har visst ikke lest meg opp skjønner jeg.. :oops: Han kan vell bo i sin egen seng inne hos oss til og begynne med? Jeg vil jo ikke rulle over han i søvne, visst han sover oppi vår seng..!

Back
Topp