Babyseng, bedside crib eller samsoving?

Hvordan tenker dere at barnet skal ligge i sengen..? altså.. jeg har hørt at man ikke bør ha babynest i sengen feks, men jeg tenkte jo å bruke det i sengen siden barnet da har det litt trangere enn om det bare var sprinkelsengen liksom og de føler seg jo gjerne litt tryggere når det er trangt..
Tenker å kanskje gjøre en slags "swadle" med teppe også dyne men ... Aldri gjort det før så vet jo ikke om det funker.... hva tenker dere..?
Jeg bare sniker litt :)

Den eventuelle faren ved babynest er den samme om man bruker det i babyens seng eller ved samsoving, så lenge babyen sover uten oppsyn. Men lett svøping man funke på mange babyer som trenger støtte for å samle og roe seg. Jeg pleide å legge babydyna på tvers og pakke den rundt han for at han skulle klare å roe seg.
Jeg hadde også tenkt bare å bruke sprinkelsenga ved siden av vår, men han sovna aldri der som nyfødt. Så fort han lå på min madrass, sov han :hilarious: jeg trodde ikke jeg skulle klare å tørre å samsove, men når han lå ytterst ved siden av senga si, kunne jeg ligge et stykke unna.
Ellers kan du ta et helseteppe og rulle på langsiden til en lang pølse som du legger delvis rund babyen på oversiden av hodet, litt kronglete forklart. Det blir mer luftig en sidene på et nest.
Alle babyer er jo ulike, så forskjellige ting som funker for å roe. Lykke til :) ❤️
 
Hvordan tenker dere at barnet skal ligge i sengen..? altså.. jeg har hørt at man ikke bør ha babynest i sengen feks, men jeg tenkte jo å bruke det i sengen siden barnet da har det litt trangere enn om det bare var sprinkelsengen liksom og de føler seg jo gjerne litt tryggere når det er trangt..
Tenker å kanskje gjøre en slags "swadle" med teppe også dyne men ... Aldri gjort det før så vet jo ikke om det funker.... hva tenker dere..?
Godt planta på puppen eller oppunder armen min, om ting blir som med forrige. Eneste måten å få noen få timer søvn/avslapping i løpet av døgnet :) har lite erfaring med babynest i sengen..
 
Jeg bare sniker litt :)

Den eventuelle faren ved babynest er den samme om man bruker det i babyens seng eller ved samsoving, så lenge babyen sover uten oppsyn. Men lett svøping man funke på mange babyer som trenger støtte for å samle og roe seg. Jeg pleide å legge babydyna på tvers og pakke den rundt han for at han skulle klare å roe seg.
Jeg hadde også tenkt bare å bruke sprinkelsenga ved siden av vår, men han sovna aldri der som nyfødt. Så fort han lå på min madrass, sov han :hilarious: jeg trodde ikke jeg skulle klare å tørre å samsove, men når han lå ytterst ved siden av senga si, kunne jeg ligge et stykke unna.
Ellers kan du ta et helseteppe og rulle på langsiden til en lang pølse som du legger delvis rund babyen på oversiden av hodet, litt kronglete forklart. Det blir mer luftig en sidene på et nest.
Alle babyer er jo ulike, så forskjellige ting som funker for å roe. Lykke til :) ❤️
Tusen takk for svar,du har gode poeng der :) blir spennende å se hva som funker for oss :)
 
Godt planta på puppen eller oppunder armen min, om ting blir som med forrige. Eneste måten å få noen få timer søvn/avslapping i løpet av døgnet :) har lite erfaring med babynest i sengen..
Huff det kan da ikke bli noe søvn på mor på den måten..??
 
Samsov med første, og blir det med neste og :HeartredKunne egentlig tenkt meg å prøve bedside, men har ikke plass til det :shy:
 
Hvilken type er det og hvor har du kjøpt den? Det kunne jeg tenkt meg også.

Jeg aner ikke hvilken type det er, arvet av min søster :)
Men som Eiddwen skriver, er det flere på markedet har jeg sett ;)
 
Har null erfaring ettersom det er min første, men har blitt anbefalt samsoving av en venninne som har barn fordi det er så mye lettere med tanke på amming. Jeg tenker å prøve det først med lille i midten (vi har ganske bred og fast seng), og hvis jeg ikke synes det funker helt så går jeg til innkjøp av en bedside crib (brukt eller ny) etter at hun er født. :)
 
Vi skal ikke samsove. Kjører helt separat i egen seng. Vi er begge store og har en 1,60 seng bare. Tør ikke i frykt for å klemme ihjel ungen.
 
Sniker fra Mai. Her er planen at jeg flytter inn på babyrommet og sover i enkeltseng der. Vi har en sprinkelseng med to dører som kan skrus av slik at den ene siden er åpen. Sprinkelsenga er blytung og vil ikke skli avgårde. Og den er på høyde med enkeltsenga mi, så den skal stå innat.

Positivt er at baby sover på eget rom og i egen seng fra starten av. Far som skal på jobb får sove i fred på vårt soverom. Og vi har kortere vei til bad for stelling.
 
Back
Topp