Babyseng, bedside crib - anbefaling

MissFlite

Glad i forumet
Noen som kan anbefale en fin liten seng til baby den første tiden? Sett litt på troll retro crib og chicco next2me og lignende.

Vi har en slik seng fra Ikea og skjønner ikke helt hvordan det kan passe med bedside crib-konseptet. Man får jo ikke festet den eller satt beina under på noe måte og madrassen er høyt oppe.
upload_2021-1-31_8-56-16.png

Med første barn brukte vi en 90x40 Troll vugge med hjul i starten, men vi brukte aldri vugginga, så solgte den.

Vi har sprinkelseng, men vil gjerne ha noe som tar mindre plass i starten.

Takk for tips og erfaringer :happy:
 
Noen som kan anbefale en fin liten seng til baby den første tiden? Sett litt på troll retro crib og chicco next2me og lignende.

Vi har en slik seng fra Ikea og skjønner ikke helt hvordan det kan passe med bedside crib-konseptet. Man får jo ikke festet den eller satt beina under på noe måte og madrassen er høyt oppe.
Vis vedlegget 347443

Med første barn brukte vi en 90x40 Troll vugge med hjul i starten, men vi brukte aldri vugginga, så solgte den.

Vi har sprinkelseng, men vil gjerne ha noe som tar mindre plass i starten.

Takk for tips og erfaringer :happy:
Tror Babybay bedside crib kan passe den senga? Den passer vår høye ikeaseng i alle fall.
 
Tror Babybay bedside crib kan passe den senga? Den passer vår høye ikeaseng i alle fall.
Takk for tips! Men er det ikke en fjerde vegg i det hele tatt, og hvordan festes den? Fungerte det? Syntes det er så skummelt når det er åpent og redd for at ungen faller i en sprekk :bag:

Sist hadde vi bare en vugge med fire vegger, løftet bare baby ut i stedet.
 
Takk for tips! Men er det ikke en fjerde vegg i det hele tatt, og hvordan festes den? Fungerte det? Syntes det er så skummelt når det er åpent og redd for at ungen faller i en sprekk :bag:

Sist hadde vi bare en vugge med fire vegger, løftet bare baby ut i stedet.
Det finnes en fjerde vegg, kan kjøpes som ekstrautstyr. Jeg synes fordelen med bedside var at det ikke var en fjerde vegg, så enkelt å bare slenge ut armen for å dytte inn en smokk eller holde litt i hånda hvis baby ikke får sove. Ingen sprekker å falle ned i :)
Den festes med to sånne «kroker» som festes i kanten av senga, ingen stropper eller andre greier.
Og ps, «vanlig» laken passer, trenger ikke sånn halvmåneformet laken.
 
Takk for tips! Men er det ikke en fjerde vegg i det hele tatt, og hvordan festes den? Fungerte det? Syntes det er så skummelt når det er åpent og redd for at ungen faller i en sprekk :bag:

Sist hadde vi bare en vugge med fire vegger, løftet bare baby ut i stedet.

en bedside crib har kun 3 vegger poenget med den er at den skal være åpen så man enkelt kan løfte babyen frem og tilbake. Hvis du synes det er skummelt ville jeg gått for en vanlig seng/vogge
 
en bedside crib har kun 3 vegger poenget med den er at den skal være åpen så man enkelt kan løfte babyen frem og tilbake. Hvis du synes det er skummelt ville jeg gått for en vanlig seng/vogge
Ja, men alle de andre bedside crib'ene jeg har sett på har en fjerde vegg man tar opp og ned :)

Det finnes en fjerde vegg, kan kjøpes som ekstrautstyr. Jeg synes fordelen med bedside var at det ikke var en fjerde vegg, så enkelt å bare slenge ut armen for å dytte inn en smokk eller holde litt i hånda hvis baby ikke får sove. Ingen sprekker å falle ned i :)
Den festes med to sånne «kroker» som festes i kanten av senga, ingen stropper eller andre greier.
Og ps, «vanlig» laken passer, trenger ikke sånn halvmåneformet laken.
Tusen takk for utfyllende svar!
 
Ja, men alle de andre bedside crib'ene jeg har sett på har en fjerde vegg man tar opp og ned :)

ja de har det så man kan bruke de som en vanlig seng. Var ikke ment som kritikk. Bedside crib er ofte dyrere enn enn vanlig seng/vogge og ikke så mange å velge i mellom og tenke derfor at hvis du ikke ønsket 3 vegger så kunne en vanlig liten seng/vogge være et alternativ.
 
ja de har det så man kan bruke de som en vanlig seng. Var ikke ment som kritikk. Bedside crib er ofte dyrere enn enn vanlig seng/vogge og ikke så mange å velge i mellom og tenke derfor at hvis du ikke ønsket 3 vegger så kunne en vanlig liten seng/vogge være et alternativ.
Ja absolutt aktuelt, vi hadde jo det sist :) kom gjerne med anbefaling om type om du har :) den vi hadde syntes jeg ble så ustødig siden det var vuggefunksjon.
 
Dytter litt på denne jeg :) Butikker har vært stengt lenge nå, men vi må vel snart få handla inn og syntes det er litt vanskelig å finne noe over nett som er innenfor anbefalinger for sovemiljø rett og slett :bag: Er det noen som har noen flere anbefalinger?

Jeg har selv funnet disse, har noen prøvd de?
Filikid: https://www.rudo.no/products/fillikid-bedside-crib-cocon--gra

Tissi: https://www.pinkorblue.no/tissi-sideseng-hvit-a252025.html

Ser etter:
Seng ca størrelse 40/50 x 80/90.
Må ha ventilerende bunn, god luftgjennomstrømming og generelt fylle alle krav om sikkerhet.
Må ha fire vegger eller mulighet for det.
Bør ha mulighet til å bruke egen madrass (evnt må være en god, hard, pustende madrass som)
Helst uten vuggefunksjon, mest mulig solid og stødig.

Egentlig bare en vanlig liten sprinkelseng som er i høyde med vanlig voksenseng :cool:
 
Back
Topp