Babyscreen

Kokkostopp

Betatt av forumet
Skuddårsspirene 2024
Noen som har erfaring med selskapet babyscreen? Dette er et svensk selskap som tilby nipt og gender screen prøver, som man kan ta hjemme og sende inn til labratoriet. Ut ifra det jeg finner om informasjon på selskapet på nett virker det som et skikkelig selskap/klinikk, men ønsker å høre om noen her har brukt desse før - eventuelt i dette svangerskapet?
 
Ingen erfaring dessverre, men håper noen andre man svare ❤️☺️
 
Hei! Jeg vurderer også å bestille denne, og lurer på om du har kommet noe lengre i prosessen? Har du fått noe informasjon i kittet om hvor du skal ta blodprøven? Regner jo med man må til legen for dette ihvertfall :)
 
Hei! Har ikke fått kittet enda, men antar at det er rett rundt hjørnet. Slik jeg leste det på nettsiden deres så kommer det an på hva du bestiller. Bestiller man nipt så må man ned på legesenter eller få noen andre som kan det til å ta blodprøve. Om man kun bestiller kjønnstest så virker det som at dette noe man gjør hjemme selv. Hvis jeg har forstått riktig:)
 
Vi har bestilt sett fra NIPT Skandinavia og skal ta blodprøven og sende samme dag som vi er på OTUL på sykehuset. Slik vet vi om det er liv før vi tar blodprøven. Om man får NIPT dekket offentlig så tas blodprøven samtidig som OTUL så vi kjører samme prosedyre. Vi får vite kjønn gjennom samme pakke om vi ønsker. Prøven får vi tatt på labben til sykehuset :wtf:
 
Vi endte opp med en miniferie til Gøteborg nå vi, og kombinerte med å ta nipt hos baby screen idag. Fikk et godt inntrykk av de, og de ga god informasjon om nipt og prosessen videre. Så da er det bare å vente og krysse fingrene på lav risiko svar
 
Så fint å kunne gjøre det på den måten! Så fint at dere fikk et godt inntrykk av de, jeg har jo bestilt på nett så hjelper på å høre at dere fikk det :)
 
Vi brukte Ultralydklinikken.dk og er fornøyde med det :)
 
Hei! Jeg vurderer sterkt å bestille samme som deg, har du fått testen nå? Isåfall vil du dele din erfaring? ❤️
Hei! Min erfaring ble ganske negativ, faktisk. Jeg fikk kittet i posten, tok blodprøven og sendte den tilbake i trygg innpakning som babyscreen hadde sendt med i kittet. Plutselig ble den stoppet i fortolling i postnord. Måtte bruke flere dager av ferien min i utlandet for å forsøke å få tak i noen i postnord som kunne hjelpe meg å få den videre fra fortollingen så ikke prøven ble ødelagt. Kontaktet babyscreen for å få hjelp av de også. Når blodprøven hadde stått fast i tollen i EN uke så fikk jeg svar fra postnord at babyscreen måtte sende sende inn dokumentasjon på at prøven kunne komme inn til labratoriet fra Sverige. Jeg ringte babyscreen igjen, hadde allerede forsøkt å få tak i dem på Mail i en uke. Babyscreen sender da Mail neste dag om at de ikke kommer noen vei med postnord, at prøven mest sannsynlig var ødelagt og at babyscreen stoppet all handel til Norge foreløpig pga postnord. Så jeg fikk summen refundert, men hadde da gått igjennom trøbbelet med å ta en blodprøve, sende den inn og gått å ventet på svar uten å sitte igjen med noe. Anbefaler ikke!
 
Back
Topp