Babysang

Jeg gikk på det sist i Sjømannskirken og skal denne gangen. Veldig koselig!
 
Jeg har vært en gang. Lunsj her og, og for storesøsken også. På bedehuset. Det var veldig koselig:)
 
Vi skal til uka og var med storebror når han var nyfødt. Det var kjempe koselig og jeg har fått en av mine beste venner etter det. Overhodet ingen religiøse sanger hos oss og kjempe trivelige folk.
 
Noen som skal på babysang i kirken?

Her er det med lunsj og alt mulig. Bare 50 kr for et halvt år!

Noen som har vært med på dette før?

Det er sikkert koselig? Er litt redd det skal være sånn veeldig gladkristent ... kommer jo sikkert an på hvem som har det, men hvordan syntes dere det var?

https://kirken.no/nb-NO/kristen-tro/trosopplaring/tiltak/babysang/
Vet ikke om jeg tørr :p

Men samme opplegget her, med lunsj og greier. Høres jo veldig moro ut :)
 
Jeg er i tenkeboksen. Jeg er ikke personlig troende og ønsker ikke at noen skal prøve å overbevise meg til å tro.
Men samtidig er det en mulighet til å treffe andre som har baby. Jeg fikk forresten invitasjon i posten, siden vi har bestilt dåp nylig.
 
Jeg er i tenkeboksen. Jeg er ikke personlig troende og ønsker ikke at noen skal prøve å overbevise meg til å tro.
Men samtidig er det en mulighet til å treffe andre som har baby. Jeg fikk forresten invitasjon i posten, siden vi har bestilt dåp nylig.
Samme her... er jo bra at det arrangeres men syns at det kun er kirkene som ser ut til å ha...
Her blir det ikke barselgruppe via heøsestasjonen så hadde jo vært greit å treffe noen...
 
Jeg hører ikke hjemme her, men måtte bare kommentere. Jeg har gått fast på babysang med min nå 9mnd gamle tass de siste 6mnd. Der vi går synger vi barnesanger og jeg ser på det mer som en videreføring av kultur enn som forkynnelse. På slutten av sangstunden er det velsignelse mens vi blåser såpebobler. Noen ganger er det lystenning. Utover det er det minimalt med religiøst innhold. Mitt beste tips er: prøv det! Liker du det ikke så er det ingen som tvinger deg dit igjen ;)
 
Der er babysang på åpen barnehage her.. Gikk ikke sist uke men skulle idag men sovna etter de andre gikk på skole/jobb og etter amming, stell og styr så var det alt begynt så rakk ikke :p haha så får prøve neste mandag...
 
Har meldt oss på nå, det begynner denne uka!

Litt kristent må man jo godta at det er, det er jo tross alt kirken som arrangerer.

Gleder meg :)
 
Var på babysang for to uker siden, og skal prøve å gå igjen nå på torsdag. Lillemor er den yngste der, de andre babyene var fra 3mnd og oppover. Siste gangen vi var der så spiste hun de første 10 minuttene og sov resten av tiden... men jeg likte konseptet, så skal gå flere ganger. Er i kirken her jeg bor.
 
Hvor gamle var babyene deres? Og syntes de det var greit? Jeg vurderer å gå på babysang neste uke, og da er han seks uker. Er redd han er litt for liten :)
 
Hvor gamle var babyene deres? Og syntes de det var greit? Jeg vurderer å gå på babysang neste uke, og da er han seks uker. Er redd han er litt for liten :)
Min var seks uker, sovnet midt i men da satte jeg meg og så på:) det er jo lagt opp for babyer så er rolig. Ei som var der sa hun begynte da barnet var fire uker. Jeg var mest spent på om han kom til å være våken men det passet faktisk bra:)
 
Hvor gamle var babyene deres? Og syntes de det var greit? Jeg vurderer å gå på babysang neste uke, og da er han seks uker. Er redd han er litt for liten :)
Min er 8 uker. Han synes deg var greit, ja! Kikket veldig og så forundret ut. Det var farger og gynging og såpebobler og dansing og opp og ned og hit og dit og trall og kos. Jeg så at de fleste var eldre, og reagerte mer på det vi gjorde. Men jeg tenker at han opplever mye fint og at det er bra at vi synger og danser med dem helt fra starten :) det er jo ikke noe i veien for å være med på neste runde i tillegg, over jul!
 
Last edited:
Sist startet jeg da hun var 6 mnd, synes det var perfekt, men hun var også født på en annen tid av året.

Kommer ikke til å stresse med det foreløpig, venter i hvertfall til han 3 mnd..
 
Back
Topp