Babysalve

mercymor

Blir kjent med forumet
Hva bruker dere til å smøre rumpa til babyen? Har fått anbefalt to fra apoteket, en til vanlig og en om de blir veldig såre. Men kanskje også bare en enkel sinksalve??

Hvilke da? Baby her er ikke kommet enda, men har kjøpt sinksalve til stumpen. Så har en prøve på bephanten fra babypakken fra apotek1. Tenker starte med det.

Brukte kun Bephanten sist gang, veldig god salve. Kjem til å bruke den no også [emoji5]️

Har aldri hatt behov for å smøre noen av mine. Kjøper heller noe senere, hvis hun skulle bli sår :)

Her har vi kastet ut sinksalven veldig fort da det har blitt sårere stump med den på.. Vi har bare brukt bephanten på små stumper og brukt inotyol når de blir litt eldre, den lindrer og hjelper veldig på såre stumper [emoji4]

Her har vi brukt bephanten så fort hun har vist tegn til rødhet, den har funket veldig bra! :) Har ikke vært plaget med sår stump her...

Bephanten eller weleda sin stellekrem:)

Her gjorde zinksalven vondt verre (store blemmer). Smører ikke med mindre det er sår stump. Og da er det inotyol som fungerer. Om sommeren bruker jeg potetmel for å unngå klam bleie på de varmeste dagene.

Og lykkelig som liten barnesalve når det bare er litt antydning :)

Hva bruker dere til å smøre rumpa til babyen? Har fått anbefalt to fra apoteket, en til vanlig og en om de blir veldig såre. Men kanskje også bare en enkel sinksalve??
Med nr en brukte vi ingenting til vanlig, bephanten når han begynte å bli rød, og zink kun når han var sår. Det er unødvendig å bruke zinksalve dersom babyen ikke er direkte sår. :)

Ved litt irritert hud; bephanten eller sink. Ved veldig sår og irritert hud; inotyol! Bruker også den på nyfødtintensiv til såre babystumper [emoji4]

inotyol er fantastisk mot såre små stumper! ellers brukte jeg ingen ting ved 'normale' tilstander sist.. og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller [emoji4]

Ellers er potetmel gull ved lett irritasjon :happy: minst like bra (og myye billigere) enn dyrt talkum fra apoteket :happy:

Inotyol[emoji106][emoji106][emoji106][emoji106] den legger seg som et lag over huden og beskytter. Smører om kvelden så er han så god som fin på morgenen

Back
Topp