Babyrom

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Hvordan skal dere gjøre det på babyrommet? Jeg har hatt så store planer med pandastickers, himmelseng og hele pakka. Så kommer jeg på at sprinkelsenga skal jo inn på vårt soverom den første tiden(som sikkert strekker seg over i et par måneder eller mer). Og da står det kun noen pandastickers og et stellebord igjen.

Så hvordan skal dere gjøre akkurat den biten? Skal dere ha to senger eller alternativ seng på soverommet deres? Eller en søt vugge på babyrommet? Eller hæ? Kom med noen ideer eller løsninger som dere går for :) Jeg MÅ ha et babyrom å ordne med frem til termin, for jeg går seriøst oppover veggen snart.

Ikke noe enda da Lille vil sove på vårt rom lenge :)
Jeg slapper ikke av om jeg ikke har dem på mitt/vårt soverom til de små er minst 2 år :p

Ikke noe enda da Lille vil sove på vårt rom lenge :)
Jeg slapper ikke av om jeg ikke har dem på mitt/vårt soverom til de små er minst 2 år :p
Så dere har ikke noe babyrom enda? For vi skal ha vår på vårt soverom også, men vil jo gjerne lage et lite babyrom også. Men føler det blir så tomt uten en seng innpå der.

Her er rommet til kommende lillebror lilla. Hehehe. Men jeg gidder ikke gjøre noe der inne før det er aktuelt å bruke det til babyrom. Så nå blir det brukt til lekerom. Stellebord har vi på badet. Så vi blir vel å ha han på vårt rom 1 år ca.

Så dere har ikke noe babyrom enda? For vi skal ha vår på vårt soverom også, men vil jo gjerne lage et lite babyrom også. Men føler det blir så tomt uten en seng innpå der.

Rommet er der, men det er ikke møblert for baby, eller smårolling :D
Men har begynt, og gruble litt på hvordan bruke rommet på best mulig måte. Pga begrenset med plass da :)

Vi har heller ikke gjort det store med babyrommet enda. Sprinkelsenga står der nå, samt kommode som begynner å fylles med klær. Stellebordet er på badet. I starten sover baby på rommet vårt så er ikke såååå viktig for meg å ha rommet klart enda. Babyen sover nok i babykurven i starten, inne hos oss, så setter vi sprinkelsenga inn til oss etterhvert.

På "babyrommet " står det nå også en lenestol samt en vanlig voksenseng. Erfaringsmessig er det greit å ha både en ok ammeplass samt en seng for mor/far i den tiden man flytter lille inn på eget rom.

Vi skal ha next2me seng på vårt soverom. Regner med hun vil sove der i hvertfall et halvt år. :-)

Har allikevel ordnet med babyrom, må ha noe å drive med. Der står ting som sprinkelseng, garderobeskap, kommode (og akkurat nå står også vogn osv. der).. :-) pynter med diverse :-)

I tillegg har vi vugge i stua.. Hehe. Har nok litt masse dilldall, men jeg klarer ikke la være. :-)

Her er det kommode med klær med kjedelig sort lampett på toppen, sprinkelseng, vugge, lampett (rosa blomst fra IKEA) og gjesteseng på barnerommet PR i dag.

Vi ser der litt an hvor hun skal få sove i starten. Er fort gjort å flytte vuggen eller sengen inn til oss og tilbake igjen ved behov.

Har også plass til ammestol på rommet men den var så fin på stua så den står her nede enda :p

Sist hadde vi ønske om å ha gode leggerutiner og sovende baby i eget rom fra 6 mnd men rommet var klart da han var 4 mnd så fra da lå han på eget rom.

Tar det litt som det kommer med babyen denne gangen og har ikke noen videre plan annet enn at jeg vil male litt (1 eller to kontrastvegger i rosa, resten er grått), sy puter til gjestesengen slik at den kan brukes til sofa/daybed også kanskje bytte ut den sorte lampeskjermen da :D

Har selvfølgelig ordnet babyrommet klart! Fargen på veggen er jotun soft mint, som ble malt for 2 år siden med hensikt til å passe både gutt og jente. Vi har på den ene veggen to Stuva skap og to stuva lekeskuffer. På lekeskuffene er det lagt opp til sitteplass med saueskinn og puter med dyr på. Over der igjen har vi kjøpt inn to lange bildehyller fra IKEA, som blir brukt til å ha bøker i. Jeg jobber som designer på trykkeri, så har i tillegg tegna to tepee telt og diamantformede klistremerker som omringer disse to hyllene. På andre siden av veggen har vi sprinkelseng og Charles eames vugge stol. Alt går i grafisk stil, med en liten vri av å bringe naturen inn.

Vi skal ha vegghengt stellebord på badet, og skal i starten bruke chicco next2me på soverommet vårt fram til hun er for stor. Da skal hun få lov til å sove på eget rom, som er i vegg med vårt :)

Vi har malt babyrommet og en kommode.
Babyen skal ligge på vårt rom i mange mange mnd, så vi trenger ikke babyrommet enda.

Har malt pga vil at gassene fra malingen skal fordufte lenge før lille skal ligge der.

Men kommer til å kjøpe litt småtterier her og der og fikse babyrommet etterhvert.
Veldig gøy og gå med babyvogn i butikker... :)

Null stress med babyrom her ogdå. Sprinkelsenga blir stående på vårt rom lenge.
Så babyrommet blir stående uten seng.

Her blir det nok ikke babyrom på ett år i hvertfall. Kun ett soverom, dessverre, men hadde hatt henne liggende inne hos meg uansett det første året. Så får jeg heller flytte neste år:p

Vi har to soverom nede og et oppe. Vi har et av rommene nede og sønnen på 2 har det andre. Hun får ligge hos oss første 6-10 månedene sen får de lære seg å dele rom. Om ikke før. Spørs hvordan hun sover om natten. Vil jo ikke ødelegge nettene til storebror heller. Men det blir til å dele rom til de er store nok til å fjerne trappegrind osv.

Skal rydde gjesterommet, men kommer ikke til å innrede det til babyrom med masse stæsj. Babis skal sove og bo inne hos oss en lang stund :D

Her har vi en litt spesiell situasjon, for vi har vegg-til-vegg teppe på soverommet vårt. På grunn av økt fare for utvikling av allergi,så kommer vi derfor ikke til å ha bebis her inne, men heller gjøre slik at en av oss (meg) sover på babyrommet sammen med babyen de første månedene. Tenker å bruke sprinkelsengen med en gang :) Så blir det nok en del samsoving i starten.
Så her består babyrommet av sprinkelseng,stellekommode og kommode. Veggene er malt i fargen "laurbær" og vi har wallstickers på veggene av typen "pumpkin":happy:

Her har vi laget babyrom, som til de andre tidligere. Synes det er så greit å samle alt på ett sted. Kommode med klær, sprinkelseng, en gyngehest og litt annet stæsj. Alt i hvitt og ferskenfarge. Lille skal sove i Leandervugge på vårt rom til å begynne med. Våre babyer har flyttet tidlig på eget rom fordi de har sovet natten igjennom fra fødsel av. Er ikke stor avstand fra babyrommet og til vårt rom, og bruker babycall.

Her er barnerommet nesten ferdig. Står litt ekstra å sånn der inne enda, men nermer seg. Vi vil ha babyen på rommet de første 3-4mnd før vi prøver med eget rom. Har bare senga som vi flytter fram og tilbake hvis vi ikke får en vugge (alle nekter meg å kjøpe i tilfelle noen vil kjøpe noe til oss). Siden vi har plassen til det gjorde vi rommet tidlig klart. Barnerommet består nå av seng, stellebord, kommode, lekegrind, vippestol, vogn osv. Vogna skal ut når lillemann skal inn. :)

Her har vi laget babyrom, som til de andre tidligere. Synes det er så greit å samle alt på ett sted. Kommode med klær, sprinkelseng, en gyngehest og litt annet stæsj. Alt i hvitt og ferskenfarge. Lille skal sove i Leandervugge på vårt rom til å begynne med. Våre babyer har flyttet tidlig på eget rom fordi de har sovet natten igjennom fra fødsel av. Er ikke stor avstand fra babyrommet og til vårt rom, og bruker babycall.
Tips for å få barn at sove natten igjennom mottas med takk! Min på to sover fortsatt ( oftest) ikke natten igjennom :/

Tips for å få barn at sove natten igjennom mottas med takk! Min på to sover fortsatt ( oftest) ikke natten igjennom :/

Hehe, nei jeg vet faktisk ikke. De er skikkelig murmeldyr som verner om sovetiden sin. Tenkte at vi bare var heldig med første men ble overrasket da nr 2 også var sånn. Så kanskje nr 3 er stikk motsatt☺️ Det eneste vi har gjort er å følge rutinene til punkt å prikke. Fast tidspunkt for kveldsbad, legging i vugge som ikke soves i på dagtid, mørkt rom ( ikke tatt på særlig lys ved bleieskift) og ikke forlatt rommet med bebisen når de har våknet. Gitt mat-stelt-bysset på rommet. Og, aldri skånet bebi for hverdagslig støy. Husker helsesøster sa man ikke skulle unngå å bla støvsuge, vaske klær, se TV med normal lyd osv fordi barna sov. Og det har jeg troen på.

Men, det er nok bare pur flaks som gjør at vi enda ikke har hatt en våkennatt. Nå skal det også sies at barna er særdeles aktive på dagtid og har aldri sovet lange dupper☺️

Hehe, nei jeg vet faktisk ikke. De er skikkelig murmeldyr som verner om sovetiden sin. Tenkte at vi bare var heldig med første men ble overrasket da nr 2 også var sånn. Så kanskje nr 3 er stikk motsatt☺️ Det eneste vi har gjort er å følge rutinene til punkt å prikke. Fast tidspunkt for kveldsbad, legging i vugge som ikke soves i på dagtid, mørkt rom ( ikke tatt på særlig lys ved bleieskift) og ikke forlatt rommet med bebisen når de har våknet. Gitt mat-stelt-bysset på rommet. Og, aldri skånet bebi for hverdagslig støy. Husker helsesøster sa man ikke skulle unngå å bla støvsuge, vaske klær, se TV med normal lyd osv fordi barna sov. Og det har jeg troen på.

Men, det er nok bare pur flaks som gjør at vi enda ikke har hatt en våkennatt. Nå skal det også sies at barna er særdeles aktive på dagtid og har aldri sovet lange dupper☺️
Åh, gjør helt likt på samtlige punkter her. Og han er en liten duracellkanin på dagtid... Noen bare er ikke heldige med barn og søvn. Håper at nr 2 er en liten sover!

Åh, gjør helt likt på samtlige punkter her. Og han er en liten duracellkanin på dagtid... Noen bare er ikke heldige med barn og søvn. Håper at nr 2 er en liten sover!

Min mann sov visst ikke en natt før han var 3 år, så jeg fryktet det verste☺️ Nr 3 blir nok en natterangler! Ja er ikke bare bare med disse duracellkaninene, hvertfall når man ikke har fått hentet seg inn med søvn skikkelig.

Back
Topp