Babypute

Bør ikke ha pute :) Kjøp heller noen gulpekluter til å ha under hodet, så kan du bare bytte det når h*n gulper :) Evt bare bruke putevaret. Vi brukte gulpekluter

Babyer trenger ikke pute

Jeg også lurer på når man skal begynne med pute til de små, 2 år kanskje? Når spedbarns-perioden er over?? Så sinnsykt mye og sette seg inn i og jeg føler meg helt GRØNN!!

Jeg også lurer på når man skal begynne med pute til de små, 2 år kanskje? Når spedbarns-perioden er over?? Så sinnsykt mye og sette seg inn i og jeg føler meg helt GRØNN!!
Henger meg på her.
Og samme hvor mye klær skal på lille for at hun ikke skal fryse, ikke svette osv. Jeg vet jo ingenting om slike søte små. Er også helt grønn!

Tja - husker ikke helt. Rundt 2 år kanskje ja.. dette er slikt som du bare finner ut av etter hvert! Ikke stress! :):)

Husker ikke når vi begynte å bruke pute med storebror, men han var ihvertfall over 6 mnd - og da var det en sånn veldig tynn liten babypute.
Når det gjelder påkledning, så er det et greit tips å kjenne etter i nakkegropen eller på ryggen til de små og hva slags temperatur de har der. Er de klamme eller kalde, eller helt passe :)

http://www.lekegrinda.com/Hvordan_kle_babyen.shtml

Små babyer skal ikke bruke pute pga nakken- så det beste er at bebisen får ligge uten så lenge som mulig :) en annen ting med pute og små spebarn er jo at de kan i værste fall kveles av den, de klarer jo ikke gjøre motstand. Best å ikke ha noe rundt hodet i det hele tatt, selv ikke små bamser! De kan få dem i ansiktet og er da ikke i stand til å flytte seg noe særlig !

Min 2 åring begynte nettopp med pute. Når han var liten baby brukte jeg pute for flatt bakhode pga han hadde flatt hode. Men brukte dette kun i en periode til hode hans "jevnet" seg mer ut å han lå mer på siden.

Vår treåring bruker fortsatt bare en helt tynn babypute. Hatt den et drøyt år, kanskje.

Min gutt på 18måneder bruker ikke pute. Tror jentungen var ca 3 år før hun startet :)

Lillegutt begynte med pute rundt 1 års alder. Du kan fint bruke pute når de er på den alderen :) Du merker det på barnet når det er på tide. Her begynte gutten og sove med hodet oppå bamsene sine :p

Henger meg på her.
Og samme hvor mye klær skal på lille for at hun ikke skal fryse, ikke svette osv. Jeg vet jo ingenting om slike søte små. Er også helt grønn!
Du lærer fort alt dette :) med klær må du tenke litt hva du selv ville hatt på deg, også kjenner du i nakken om de er varme eller kalde :)

De bruker ikke den puta så aktivt da, toåringen ligger sndre veien i senga nå. Trenger ikke pute, sier han.
Da vi gikk over til sprinkelseng og eget rom, så fikk han pute også. Ca 10 mnd gammel, men det var jo litt tilfeldig hvor puta eller hodet havnet ila natten :)
Puta er jo bare en tynn tynn liten greie uansett.

Takk for svar! :-) er virkelig mye å sette seg inn i når det kommer til små barn, så godt å få litt hjelp av dere andre :-)

altid brukt en flannellbleie ( klut) under hode både i seng og vogn. :) med tanke på gulp og div :p

Back
Topp