Babypledd

BabyBaby81

Flørter med forumet
Aprilbarna`15
Hei, Noen som har oppskrifter og bilder av noen fine babypledd, som kan være deilig for en vårbaby?

Så utrolig nydelig! Misunner dere som kan strikke..! ☺️ Jeg har ikke gjort det siden formgivningen på barneskolen.. :/
Det er bare å kaste seg ut i det :-) Jeg var på omtrent samme nivå da jeg ble gravid med storesøster. Begynte med noen enkle prosjekter, og nå kan jeg strikke omtrent hva som helst. Fort gjort å bli bitt av basillen!

Jeg skal strikke Bella-teppet i en miks av ull/bomull (Lille Lerke). Har en haug av tepper liggende fra storesøster, men synes dette teppet er så utrolig fint, så MÅ bare ha det :) Her ser dere hvordan det ser ut: http://bentemorshverdagslykke.blogspot.com/2013/06/bella-tppe-ferdig.html
Oi, det var veldig fint!!! :) Hmmm...- man kan jo ha mange pledd. Tror jeg vil ha dette også, men vente til hvilket kjønn det blir. Syntes den fargen var veeeldig fin! :)

Jeg skal strikke Bella-teppet i en miks av ull/bomull (Lille Lerke). Har en haug av tepper liggende fra storesøster, men synes dette teppet er så utrolig fint, så MÅ bare ha det :) Her ser dere hvordan det ser ut: http://bentemorshverdagslykke.blogspot.com/2013/06/bella-tppe-ferdig.html

Det var helt nydelig! Har du kjøpt mønsteret på nett eller hele heftet? Noe sånt kunne jeg tenkt meg å prøve meg på også.. fargen var helt nydelig.. burde vel nesten vite kjønn før jeg begynner ;-)

image.jpg Jeg har strikket dette til nurket, holder på med blondekanten nå. Kjempe enkelt å strikke og godt og mykt :) tror det vil bli mye brukt. Jeg strikket det i babyull med pinne nummer 6, la opp tre masker. Så strikket man frem og tilbake. Hver runde etter å ha strikket en kantmaske så øker man med en maske, fortsetter slik til ønsket bredde, og så strikket man en maske og feller en på hver runde til man sitter igjen med tre masker som man feller av. Jeg brukte fire nøster. Jeg kan også dele oppskrift på blondekant om det er ønskelig :)

Det var helt nydelig! Har du kjøpt mønsteret på nett eller hele heftet? Noe sånt kunne jeg tenkt meg å prøve meg på også.. fargen var helt nydelig.. burde vel nesten vite kjønn før jeg begynner ;-)
Jeg har kjøpt hele heftet. Det er masse fint i det, så det anbefales! Jeg skal strikke teppet i hvitt, så da passer det uansett kjønn :)

Vis vedlegget 78650 Jeg har strikket dette til nurket, holder på med blondekanten nå. Kjempe enkelt å strikke og godt og mykt :) tror det vil bli mye brukt. Jeg strikket det i babyull med pinne nummer 6, la opp tre masker. Så strikket man frem og tilbake. Hver runde etter å ha strikket en kantmaske så øker man med en maske, fortsetter slik til ønsket bredde, og så strikket man en maske og feller en på hver runde til man sitter igjen med tre masker som man feller av. Jeg brukte fire nøster. Jeg kan også dele oppskrift på blondekant om det er ønskelig :)
Så fint! Så veldig deilig ut :) Takk for tips :)

Kommer til å bestille nøstebarn teppe av bestemødrene igjen. Vet det er mange fine tepper på epla.no om man er sånn som meg som ikke kan strikke i det hele tatt.

Tror jeg må dra å kjøpe garn... fikk utrolig lyst til å strikke nå. Er jo så koselig å kunne lage noe til disse små. hjelper på ventetiden også.

Back
Topp