Babynest

CamAndFam

Forelsket i forumet
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Hei!

Jeg venter mitt første barn, og lurte på om babynest er noe man får mye bruk for? Evt om dere har noe forslag til hvilke jeg burde kjøpe? :)
 


Superfornøyd med vårt fra napnest.no

Fant det i termingeuppen min, og med «termingruppe» får du 30 prosent på de fire i økologisk bomull. :)
 

Vedlegg

  • 37C09461-3A18-4479-B26E-1BBB16233226.jpeg
    37C09461-3A18-4479-B26E-1BBB16233226.jpeg
    38,4 KB · Visninger: 18
Vi har babynest, hadde med første også. Det var gull verdt og veldig deilig å ha. Enkelt å flytte lille fra ett sted til ett annet :) har ett fra babynest.no og ett kjøpt gjennom hjertenest på fb. Ikke nødvendig med to altså, men jeg vant ett gjennom forumet :D
 
Jeg har aldri savnet det til de to første. De har trivdes godt i vugge og vogn, og ellers har jeg bare hatt et pledd på utsiden av dem hvis de feks har ligget på sofaen i starten. Men, så ble jeg grepet av at dette er sistemann, så nå har min svigerinne sydd et fint nest til oss til lille. Så det kan jo så klart vise seg snart at jeg digger det :) Men nødvendig? Det er det ikke i mine øyne :)
 
Jeg er førstegangser også, prøver meg uten :) Dersom hun virker utrygg/ukomfortabel så tester jeg det der «rulle håndklepølse»-trikset først, tenker jeg.
 
Har hatt 2 babyer uten babynest og det gikk helt fint men denne gangen skal vi prøve babynest. Gleder meg til å se om den er nyttig :happy:
 
Vår baby er snart fire uker. Vi har fått brukt babynest MYE etter vi kom hjem fra sykehuset. Lille trenger å ha det tett og trygt rundt seg nå i starten, og nestet gjør det for han. Har det i stuen, så han kan ligge i sofaen sammen med oss. I sengen på soverommet har jeg brukt håndklepølsetrikset under lakenet. Også veldig lurt!
 
Vi hadde det med forrige og skal bruke samme igjen :) sikkert smak og behag, men jeg klarte feks ikke sove med baby i sengen vår, da hjalp det å ha han liggende i babynestet mellom oss. Samme på dagen, han lå ofte i det på sofaen, da slapp jeg 1. å rulle håndklær/tepper hver eneste gang jeg skulle flytte meg og 2. være bekymret for at han skulle falle ut. Veldig fornøyd med andre ord!
 
Jeg hadde ikke til første, men til nr 2. Det var gull verdt, så har kjøpt en til minstemann også :) Jeg har bestilt fra ei som syr selv, siden da kunne jeg selv bestemme hvordan det skulle se ut. Det er lunt og godt og gleder meg til å kunne legge lillebror oppi der. Vi brukte det mye til dagsoving, siden det var lett å flytte barnet fra ett sted til et annet. Vi brukte det også mellom oss i sengen om nettene for å unngå å rulle over babyen. Vi syns det var best å samsove i begynnelsen, og da ga det oss en større trygghet når barnet lå i et babynest :)
 
Sniker fra april. Vi hadde til både nr 1 og nr 2. Til første lagde svigermor et fint hjemmesydd, brukte det mye, men det kunne ikke vaskes og det savnet jeg veldig. Så til nr 2 kjøpte vi et billig på jollyroom minimys som lett kan slenges i maskinen, ikke det fineste men med en gulpebaby var det gull. Brukte nestet mest på dagtid i vugga og på sofaen likte ikke at baby lå direkte på sofaen.
 
Vi brukte vårt kjempemye med første, og kommer nok til å bruke det like mye denne gangen. Enkelt å bruke på hjemmebane, men også helt gull å ta med seg når man er på besøk. Da er man ikke avhengig av å kunne ta med vognbag inn om lille skal sove, ha baby i et fang hele tiden, eller at andre har pledd/madrass/etc. som du føler er "godt nok" (rent, mykt men fast etc.) for lille å ligge på.

Vi har et som er sydd av en tante, men har hørt mye bra om Voksi sitt.

Min mening er i alle fall at babynest er gull verdt! :)
 
Vi har eit etter storebror, kjekt å ha men absolutt ein ting vi hadde klart oss uten òg :) lettere med det enn å rulle tepper og slikt då. Bere hugs at det ikkje er anbefalt for baby å sove i det utan tilsyn, som feks om natta :happy:
 
Vi fikk et av et vennepar av oss som hadde et til overs, og jeg kan tenke meg at vi kommer til å bruke det ofte (da vi ikke har dagseng/vugge foreløpig). Men hva vet jeg, som selv er førstegangs... :p
 
Vi gjorte det enkelt og kjøpte fra voksi, et merke vi kjenner til selv.
 
Back
Topp