Babynest

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Dere som har laget babynest, vasket dere stoffet før dere sydde? Hva med vatten? Eller vasket dere det etter det var ferdig sydd? Og hvilken vaskeanvisning brukte dere?

Jeg tenker at det krymper jo litt. Jeg skal sy gardiner av ene stoffet og da sa hun på butikken at jeg burde vaske stoffet før jeg syr gardiner.

Har ikke sydd babynest, men vognpose. Man skal alltid vaske stoff før man syr. Vatten ville jeg helst ikke vasket. Lykke til :)

Jeg vasker alltid stoffet før jeg syr, men villet ikke vasket vatten..den blir fort ujevn og klumpete.

Okai, da vasker jeg stoffet før jeg begynner å sy:) har aldri sydd noe ordentlig før så blir spennende.

Har vaska nestet flere ganger ved å legge det i bløt med blenda sensitive har hatt både gulp og bleielekkasje oppi der så det funker fint

Ville dere ha vasket babynestet i maskina etter det er ferdig sydd FØR babyen skal bruke det? Evt noen som vet hvor mange grader? (Står 40 på stoffet jeg har kjøpt)

Må jeg stryke stoffet etter at jeg har vasket det FØR jeg begynner å sy?

Jeg har vasket både stoffene og vatten og dynen jeg har inni før jeg har sydd det. Har så vasket trekket før bruk, for at snorer og bånd også skal være vasket. Men det siste er sikkert ikke nødvendig. Jeg ville vaske vatten og dynen for å se at det holdt seg stødig etter vask også, at det ikke bare ble en klump.

Tusen takk alle sammen for svar. Da et alt stoff vasket og stykt.

Back
Topp