Babynest ikke anbefalt....??!

Julinurk2021

Blir kjent med forumet
Satt nå å leste på babyverden ang. Krybbedød osv. og da stod det i artikkelen at det ikke anbefales babynest?? Hva tenker dere mødre om dette her inne? Jeg tenkte jeg skulle bestille en nå i disse dager men man blir jo så tussete og usikker av alt som står på nettet men ble overrasket over at dette ikke var anbefalt.... noen tenker eller erfaringer?
 

Vedlegg

  • 00386A89-17C6-4ADB-A75E-E33E66C186D6.jpeg
    00386A89-17C6-4ADB-A75E-E33E66C186D6.jpeg
    32,4 KB · Visninger: 53
Du kan helt fint bruke det helt trygt under oppsyn, men det stemmer at man ikke kan anbefale det til nattsoving gitt det man vet om hvilke faktorer som gir et trygt sovemiljø for spedbarnet :) er jo mange som liker å ha nest i sofaen og til dagtidsovingen.
Man MÅ ikke ha det da, jeg har akkurat fått nummer to og ikke hatt Babynest til noen av barna.
 
Satt nå å leste på babyverden ang. Krybbedød osv. og da stod det i artikkelen at det ikke anbefales babynest?? Hva tenker dere mødre om dette her inne? Jeg tenkte jeg skulle bestille en nå i disse dager men man blir jo så tussete og usikker av alt som står på nettet men ble overrasket over at dette ikke var anbefalt.... noen tenker eller erfaringer?


Har lest man ikke bør la barnet sove sove i det, men kan gjerne ligge i det på dagstid når man er stue etc. i sofa eller på gulvet.
Så ble selv etter å ha lest det usikker på hva er forskjellen når den brukes da?? Så rett og slett mens man har oppsyn til barnet så kan dette brukes, men ikke ellers som til nattesøvn.
 
Jeg har ett, hadde ikke til forrige, men hu var pakka inn i dyner så det ble trangt rundt, eller, pakka inn er feil da, men hu lå på dyner så den finn opp på hver side :)
Tenker bruke nestet i sofaen/vugge, men ikke til nattsoving :)
 
Det kommer jo an på hvordan man planlegger å bruke det :) Til soving om natta anbefales det ikke.

Vi syntes det var veldig fint å ha babynest i sofaen når baby var liten og kunne ligge der og sprelle mens hun var våken. Greit å ikke bare ligge rett på sofaen, med babynest føltes det litt tryggere pga kanten, pluss at det kunne vaskes lett (kom store mengder gulp fra vår frøken!). Men man kan jo like gjerne bruke et pledd eller lignende. Hun sovnet veldig sjelden i det, men de få gangene var det på dagtid mens jeg satt ved siden av, og med tilsyn er det jo ikke farlig :)

Jeg hadde ikke tord å bruke det oppi en seng om natta for eksempel, samme med sengekant og bamser ol. Krybbedød er jo den store skrekken, så jeg følger anbefalinger fra lub så godt jeg kan, men prøver å ikke være helt hysterisk. (Selv om jeg helst skulle hatt pulsovervåkning! :bag:)
 
Det kommer jo an på hvordan man planlegger å bruke det :) Til soving om natta anbefales det ikke.

Vi syntes det var veldig fint å ha babynest i sofaen når baby var liten og kunne ligge der og sprelle mens hun var våken. Greit å ikke bare ligge rett på sofaen, med babynest føltes det litt tryggere pga kanten, pluss at det kunne vaskes lett (kom store mengder gulp fra vår frøken!). Men man kan jo like gjerne bruke et pledd eller lignende. Hun sovnet veldig sjelden i det, men de få gangene var det på dagtid mens jeg satt ved siden av, og med tilsyn er det jo ikke farlig :)

Jeg hadde ikke tord å bruke det oppi en seng om natta for eksempel, samme med sengekant og bamser ol. Krybbedød er jo den store skrekken, så jeg følger anbefalinger fra lub så godt jeg kan, men prøver å ikke være helt hysterisk. (Selv om jeg helst skulle hatt pulsovervåkning! :bag:)
Vi brukte det også bare på dagtid og hun sov sjelden i det. Syns det var fint å ha henne der om jeg feks måtte spise og ikke ville ha henne på meg akkurat da. Hun koste seg veldig i nestet og vi brukte det også for å trene på å ligge på magen; plasserte en tøybok foran henne inntil ene kanten og så lå hun med armene under seg og holdt hodet opp for å se i boka.

Hihi, jeg satt våken nattevakt nesten en uke etter at hun begynte å rulle rundt :p Helsesykepleier lo godt av meg når vi var på kontroll i den perioden.
 
Brukte det sist under oppsyn. Soving i sofa på stue o.l.

Som de andre skriver her så burde det ikke brukes til soving om natta, men ellers ser jeg ikke problemet med det.
 
Vår brukte det veldig mye på dagen. Sov der under oppsyn, men ikke på natten! Da er det best med bare kun fast madrass og ikke noe annet i nærheten :)
 
Oki takk for gode tilbakemeldinger, ikke alltid like lett å vite disse tingene automatisk blir nok til at vi kjøper et nest til dagtid og kos på sofaen så får det bli vanlig krybbe med kun madrass om natten.
 
Oki takk for gode tilbakemeldinger, ikke alltid like lett å vite disse tingene automatisk blir nok til at vi kjøper et nest til dagtid og kos på sofaen så får det bli vanlig krybbe med kun madrass om natten.


Det blir å gjøre det samme som du beskriver her :) for å være på den trygge side
 
Vi har et babynest fra førstemann, som vi kommer til å bruke igjen nå, men som de andre her skriver, kun til dagtid. Brukte det til soving på dagtid for å gjøre sengen i stuen litt mindre da førstemann var rundt 4 mnd+ for fikk det først da sist, men kommer til å ta det i bruk tidligere denne gangen tenker jeg :)
 
Vi skal ha babynest for å bruke på dagtid når han er med i oss i stua. Erfaring fra nevøer er at det også har vært greit å ha med på besøk, da har babyen en trygg base uavhengig av hvor vi er :)
 
Back
Topp