Babynavn!

Får vi gutt skal han hete Ken Tony

Min datter heter Veline, det er det ikke mange som heter og det er et norsk gammelt navn:) Nr to vil vi kalle Amelia hvis det blir jente og gutt er vi litt usikre på men valget er mellom Theo, Kaspian, Leon, eller Fillip..

Blir det jente vil hun hete Emma Helene. Blir det gutt vil han hete Sebastian :)

Apper <3

Jeg liker veldig godt Filip/Philip, Bendik og Jacob hvis det blir gutt.
Hvis det blir jente står det mellom Sophia, Cornelia, Ella og Olivia.
Men plutselig blir det noe helt annet :)

Filippa er også nydelig. Men kjenner allerede to som har kapret det navnet :(

Jeg valgte navn på mine barn slik at når jeg ropte på dem så er det dem som kommer og ikke 5 andre. Jeg har valgt navn som ikke så mange andre heter og det morsomme er at en annen jente på barnehagen som heter det samme. Hun er 1 mnd gamlere.
Hun yngste har et navn som bare 265 andre i Norge heter.

Jeg har funnet guttenavn, værre med jente.. Synes jentenavn er vanskeligere :p

Vi har en Christian fra før <3 liker det navnet kjempe godt. Han er oppkalt etter sin døde oldefar.

Neste gutt blir mest sannsynlig Mathias. Men liker Sander veldig godt også :)

Til jente så vet jeg ikke..
Tenker litt på Helena. Farmor heter Helene så blir da oppkalt etter hun. Men jeg vet ikke om jeg er så fornøyd med det heller :p så bra det er mange mange mnd igjen :p

Liker godt norske "normale" navn, har ikke sansen for de veldig spesielle navnene, det er ikke helt meg :-) men har full respekt for de som velger slike navn, hver sin smak :-) tenker litt eller syns nå at Oda og Asle er fine navn :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Her blir det også noe helt vanlig. Babyen skal bli voksen en dag og kunne presentere seg og bli tatt seriøs. Hjelper ikke om den heter Alexander Filibombombom da. :dance011 (Vet om en som heter det, og en som kalte sønnen sin for Kristoffer Robin. Synes det blir vel ego)

Jeg synes norske "normale" navn er SÅ kjedelig! Type Kari, Kristian, Lars, Kristine osv! Men kan godt like noen norrøne navn som ikke alle har. Navn er ikke bestemt enda her enda, men kommer ikke til å være på noe toppliste, og kommer til å være et som er spesielt, men ikke sånn at folk må spørre 2 ganger :p

namnet på gutten min er Axel, men ville ha oppkalling etter farfaren min så Ragnvald blei et mellom namn. no er eg veldig usikker på namn, men eg har noen jente namn som eg liker, må bare finne noen gutte namn og :)

Liker godt norske "normale" navn, har ikke sansen for de veldig spesielle navnene, det er ikke helt meg :) men har full respekt for de som velger slike navn, hver sin smak :) tenker litt eller syns nå at Oda og Asle er fine navn :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Oda er kjempefint:)

Jeg syns navn er så vanskelig! Har hatt mange navn jeg simpelt hen har ELSKET, men så har jeg et "problem". Jobber som lærer, og assosierer dermed en del navn med elever. I tillegg har jeg bestemt meg for at jeg IKKE vil ha et motenavn, som feks Linnea (som tidligere var et favorittnavn, Linnea-Sophie). Grunnen er at i klassen min nå, har jeg intet mindre enn to Linnea, jeg har også to Marie, to Oliver, tre Jakob og to Mathias. Og dette er jo bare i MIN klasse, det er 3 andre paralleller på samme trinnet...

Vil heller ikke ha et navn som er så spesielt evt så gammelt/nytt at "ingen andre har det" at barnet kanskje syns det er kjipt (det har jeg selv, og vokste opp med å HATE navnet mitt).

Har ønske om å kalle opp besteforeldre, enten med hele navn eller med forbokstaver osv. Ønsker også navn som kan uttales like enkelt på engelsk som norsk, vil prøve å unngå at det blir en hel haug med barn i samme alder med samme navn og at navnet passer til etternavnene i tillegg :)

Gurimalla for en vanskelig jobb det er å finne navn! Alt var mye enklere før når man lekte med dukker og kunne skifte navn når man ville :p

Back
Topp