babynavn.. for gøy...

*smilet*

Gift med forumet
Hvis dere skulle fått barn igjen, enten gutt eller jente, hva skulle barne hete?

Jeg fikk så lyst til å se på barnenavn i dag. Ikke noe spesiell grunn for det, men av ren nysgjerrighet kanskje?
hehe..

Så mange fine navn i dag, og kom plutselig på hvor vanskelig dette var for oss. Tror ikke det blir noe lettere neste gang :) hehe..

På gutt så liker jeg William veldig godt. Liker en rekke andre og da.
På jente så liker jeg Saga,Hermine,Ronja,Savannah.
Men blir ikke flere barn på meg.

Jeg har forelska meg totalt i Snorre  har en nyyydelig nabogutt som heter det, og da blir navnet så fint også! [:D]

Om vi hadde fått ei jente, så ville jeg kalt henne Fride [:)]

MEN; nå har det seg slik at sambo INSISTERER på at han skal bestemme neste navnet, i og med at jeg fikk viljen min med Herman.. grøss og gru, sier jeg bare [:D]

Tilde eller Tale[:)] Eller Gabriel.. Men det passer litt dårlig til Henna Marie, så må vel finne et annet navn visst det blir gutt.. 

Jente så skulle hun hett Seline[:)]
Gutt vet jeg ikke,men har synes Håkon er fint f.eks[:)]

Edward etter min tippoldefar [:)]  Satser på gutt neste gang for jentenavn er sååå vansklig [;)]

ORIGINAL: ehterg

Det er jo så mange fine navn...men vanskelig å bestemme seg for noen...

Men jeg har Tilde i hodet jeg, vil ha ei jente med det navnet[:)]

Så har vi spøkt om at vi må ha en Hans og en Kjartan. For da har vi Hans og Grethe, og Kjetil (gubben) og Kjartan show[:D]

hehe.. genialt! :D

MAnge fine navn ute å går da! Det må jeg si :D

JEg liker så godt gutte navnet Emre. Men Det vil samboer absolutt ikke ha! Han kjente nemlig en som heter Embre som vistnok er en tulling. Er ikke det typisk? hehe..

Står vældi fast på ett evt jentenavn te.. hmmm.. Muligens Amelie eller Tilde..
Men ha æ fått ein gutt så ha d blitt en Konrad, eller kansje ein Ludvik [:)]

ORIGINAL: *smiley86*

MAnge fine navn ute å går da! Det må jeg si :D

JEg liker så godt gutte navnet Emre. Men Det vil samboer absolutt ikke ha! Han kjente nemlig en som heter Embre som vistnok er en tulling. Er ikke det typisk? hehe..

Ah, ja jeg er så glad i Embrik, litt i samme stilen [:)] men fått et tydelig NEI fra sambo der [:'(]

Jeg trodde ikke det skulle være så vanskelig å finne navn før jeg ble gravid.. Iallfall ikke med jente! Men nå var jo Vesla allikevel navnløs flere uker etter at hun be født! Det er to grunner til det: Den første er at jeg synes det er vanskelig å se den skjønne jenta, nydelige ungen min, og så bare skulle gi henne et navn som hun skal ha resten av livet. Ingenting ble liksom fint nok.. [:D] Mulig jeg er litt rar..

Det andre er at jeg liker litt spesielle navn, mens min kjære er kjedelig i navnveien i forhold, hehe. Og da er det ikke lett å bli enig.

Men mine favoritter akkurat nå er Eirin, Vendelin, Adele og Emine for jente og Kian, Edvin og Nikolas på gutt. Men spørs vel om sambo kunne godtatt noe av dette. Julie skulle egentlig hete Eirin, men da hun ble født passa det ikke! Og sambo fikk for seg at på bygda jeg kommer fra, så ville det blitt Eirinn.. Og da mista han litt lysta.

Dette ble langt, huff.. Men synes det er så moro med navn! Mulig jeg må ha en haug unger, og gå veeeldig inn for å påvirke gubben.. [:-]

Jeg liker jo tradisjoner og syns det er stas å kalle opp etter tidligere slektninger.

Såeh.

Gutter:

Edvard Johan (familienavnet var tidligere Edvardsen)
Thor Daniel (etter svigerfar, som nå er alvorlig syk og ligger på isolat med lungekreft [:(])
Loke Magnus (Magnus er familienavn)

Jenter:

Rose Eleanora (evnt, Ellinor). (Rose var min reservebestemor som bodde i naboleiligheten, Eleanora (sier Ellinor) er datteren hennes)
Mary Osefine (høres jo egentlig åndssvakt ut, men har blitt vant til det. Mary var mellomnavnet til Rose ovenfor, og det var og navnet på min Oldemor, Osefine er en av mine andre oldemødre som har det fine navnet Pauline Martha Osefine og som forøvrig har en søster som heter Mary og ei som heter Rosa)

Syns forresten at Sabine å Serine e ganske fine jentenavn..[:)]

ORIGINAL: milo_78

Vanskelig med navn altså, noen som har noen gode forslag på guttenavn?

Herman!

Hihi [:D]

ingen flere barn her..
liker jente navn som emilie,amalie,johanna..fins så mange..
gutte navn blir det kristian,preben,markus..huff...er jo så mange..[&:]

Plutselig blir det liksom litt annerledes, nå må jo navnet på en evt. ny unge passe til navnet Mattis.
Vilde har vært en felles favoritt da.. men jeg digger Helle, Mille, Milla, Ella, Kaja, Ebba... maaaange andre med -a navn.. og i det siste har jeg falt for Tilie

Av guttenavn så har vi tre igjen som vi var enig om da, Mikkel, Vemund og Birk. Selv er jeg glad i S- navn, Snorre, Sondre, Sivert.
Vi diskuterte en stund Sigve, men jeg var ikke sikkert, men etter at en gutt som het det døde her i kommunen fordi en katt la seg oppi vogna hans, så synes jeg det er et nydelig navn! [:(]

Syns det er utrolig mange fine navn rundt om, men jeg har alltid vært veldig svak for Felix og Filippa.

Jeg liker av jentenavn Emilie, Kine, Aurora, Thilde, Mathilde osv..Og kunne tenkt meg og oppkalt jenta etter meg selv også [;)] Da hadde det blitt et fornavn og Therese som mellomnavn..

Guttenavn så liker jeg Kristian, Lucas, Michael, Andreas, Benjamin og Sebastian..Bortsett fra Tony Emilian da som min lille heter [:D]

Neste gang, om det blir gutt blir det

Mats

eller

Joakim/Joacim

Og jente blir det

Emmeli/Emmely

Sånn det ser ut nå da!! Synes det er kult å tenke på navn, kanskje fordi flere av venninnene mine er gravide....

Back
Topp