Babymiddag

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Lager dere den selv, eller bruker dere glass?

Jeg brukte for det meste glass på de første, og har gjort det hittil med lille U, men i dag tok jeg bare av kraft og karbonadedeig før jeg tilsatte salt og meieriprodukter mens jeg lagde middag til oss andre og lagde middag til lille U også.

Han elsket det, samtidig som han vil få litt smak av maten vi lager her hjemme.
Syns det var så gøy han likte maten min, litt stolt nå :)

Ikke fått middager her enda. Grøt, frukt er det han har fått. Forsøkte engang med vår middag men konsistensen ble for tykk xD

Her har han for det meste kun spist grøt og smoothies. Men fikk litt middag fra glass I dag, og det falt I smak.
Har mistet mye av kjøkkenutstyret mitt etter at mannen pakket flyttelasset, så er vanskelig nok å lage middag til oss til tider. Venter med å lage til flemming til jeg har fått kommet I orden her.

Her gir vi begge deler :) men helt klart hjemmelaget som faller best I smak.

Kun laget selv en gang. Det ville hun ikke ha. Gitt et glass og. Det var ennå mindre populært.

Gått mest i grøt. Men tenkte å prøve en annen sort glass i dag eller i morgen

Laget potet-/rotmos én gang. Falt ikke i smak. Prøvd ett middagsglass, falt ikke i smak d heller..

Har ikke begynt med middager enda, men har laget mos av grønnsaker, frukt og bær. Tenker å prøve å gjøre som du sier, ta av litt av vår mat før jeg salter som hun får. Er jo egentlig såre enkelt bare man har en stavmikser :)

En kombinasjon :) hun liker glass og hun ereelsker søtpotet :) har blandet litt kylling eller laks i søtpotetmosen .

Har både laget selv og kjøpt ferdig. I starten gikk alt ned, men i ca. en uke nå brekker hun seg av ALT:-( Kun én grøttype vi nå får i seg litt av. Så kjipt å måtte gå tilbake til melk etter at det startet så bra, men får bare fortsette å prøve forsiktig med å gi henne middag.

Vil kun ha middagen vi spiser :) vi salter maten vår selv etter den er kommet på bordet siden vi har flere små :)

Har både laget selv og kjøpt ferdig. I starten gikk alt ned, men i ca. en uke nå brekker hun seg av ALT:-( Kun én grøttype vi nå får i seg litt av. Så kjipt å måtte gå tilbake til melk etter at det startet så bra, men får bare fortsette å prøve forsiktig med å gi henne middag.

Samme har det blitt her også. Før gikk alt ned nå nekter hun eller bryter seg :-o

Ikke begynt helt med middagsstyret. Har introdusert forskjellige grønnsaker og skal begynne nå med middag. Kommer nokk til å lage en del selv middager samt bruke ferdige glass når det passer seg. Har ikke den beste fantasien med barnevennlig mat :p

Her har han fått kun ett glass med gulrot og potet. Det smakte og luktet grusomt. :P Så jeg lager det meste selv. Til nå har jeg kun kjøpt smoothie og grøt, men vil lage egen grøt. Har kokt og most aprikos for å ha i hjemmelaget grøt for å tilføye jern.

Hadde problemer med førstemann ! Han ville ikke ha pupp, middag eller frukt når han var rundt 7 mnd! Gikk ned i vekt og jeg ble drit bekymra! Men faktisk, jo mer jeg stresser, jo mer nektet han! Disse små leser oss som åpne bøker! Så pass på hvordan du er når han får mat ;) ellers er mitt beste tips- ikke mas!!! Da blir det en veldig ond sirkel!!! De dør ikke av det... Og etterhvert spiser de masse når de skjønner at de trenger det! Nå er mini 3 år, spiser bra i perioder og dårlig andre perioder! Men sånn er barn :) det går seg til, det har jeg lært! Så nå maser jeg aldri om mat, de spiser når de er sultne! ;)

Hadde problemer med førstemann ! Han ville ikke ha pupp, middag eller frukt når han var rundt 7 mnd! Gikk ned i vekt og jeg ble drit bekymra! Men faktisk, jo mer jeg stresser, jo mer nektet han! Disse små leser oss som åpne bøker! Så pass på hvordan du er når han får mat ;) ellers er mitt beste tips- ikke mas!!! Da blir det en veldig ond sirkel!!! De dør ikke av det... Og etterhvert spiser de masse når de skjønner at de trenger det! Nå er mini 3 år, spiser bra i perioder og dårlig andre perioder! Men sånn er barn :) det går seg til, det har jeg lært! Så nå maser jeg aldri om mat, de spiser når de er sultne! ;)
Nei, vi stresser ikke med det. Prøver igjen hver dag, og gir oss med en gang hun brekker seg. Da venter vi en halvtimes tid, og så får hun melk i stedet.
Men de par siste dagene har det gått bra, men mulig det er fordi vi endelig fant et glass med middag hun liker. Skal prøve noe annet i morgen, så spent på om det går like bra da.

Lager middag, der liker hun alt :) har prøvd glass, da brakk hun seg. Prøvde glass igjen for 2 dager siden, da likte hun det. Har planer om å lage all middagen selv, men greit om hun liker glass til dager jeg er tom for middag og ikke har rukket å lage ny.

Her går det forløpig I glass. Jeg er ikke rutinert til å lage egne porsjoner til han enda. Men de 2 store klarte seg også på glass, så det går nok fint med han her også :)

Her går det forløpig I glass. Jeg er ikke rutinert til å lage egne porsjoner til han enda. Men de 2 store klarte seg også på glass, så det går nok fint med han her også :)
Går nok mest i glass her og. Synes egentlig ikke man trenger å få dårlig samvittighet for det. Jeg føler jeg har mer enn nok å gjøre ellers, så å bruke tid på kveldene til å lage hjemmelaget når glassene absolutt er godt nok, det blir jeg ikke å gjøre. Men han sitter ved middagsbordet når vi spiser, og da får han smake på det som kan smakes på. :)

Back
Topp