Babymat.

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
B

Byebye

Guest
Skal du lage maten selv eller skal du kjøpe på glass?

Jeg tenkte kanskje vi kunne dele litt oppskrifter og sånn her? Jeg har funnet en link som virker ganske bra: http://www.barnemat.com/

Gjorde begge deler med Emma, blir nok litt begge deler denne gangen og [:)]

- så du må lage en mulighet til : Begge deler [8D][:D]

til førstemann gjorde jeg begge deler!

de dør jo ikke av glassa, så greit å ha når vi er på farten å sånn! blir nok sånn me denne her og! blanding![:D]

gjorde begge deler her.. Han likte ikke det jeg lagde i begynnelsen men når jeg fant ut at mais var nøkkelen til god smak så ble det poppis.

Lagde også sviskegrøt både med aprikos og rosiner. poppis:)

Blir nok mest i fra bunn av denne gangen. Blir glass når vi er på tur og sånt. Er litt tryggere på ting denne gangen. Og vi spiser jo hjemmelaget middag hver dag, kan som regel bruke av det. [:)]

Jeg tenkte å lage selv og fryse ned... nå vet jeg jo ikke hva jeg ender opp med å gjøre... kan jo hende at jeg ender opp med begge deler...

Dattera til broren min liker ikke hjemmelaga... trur noen det er fordi hu ble vant til kjøpematen først?

Tenker at siden jeg ikke kommer til å være økonomisk me bleiene så kan jeg prøve å være økonomisk me maten :P utenom grøt da... kommer til å kjøpe sånn pulver grøt ;)

Da vi var små fikk vi yoghurt med litt sånn grøtpulver i for at det skulle være mer mat i det. syns det var kjempe godt og :) men de skal vel ikke ha sånt før de er 1år om jeg ikke tar helt feil

Begge deler denne gang og tenker jeg.
Med snuppa så kjøpte jeg en bok med flere oppskrifter for babyer.
Og den slo virkelig godt an..[;)]

Hvis noen er intr,så kan jeg se om jeg klarer å rote fram boka, og gi dere overskrifta og forfatteren..[;)]

Min jente var utrolig kresen og likte bare ett glass fra Nestle i starten. Begynte derfor aldri å lage hjemmelaget til henne. Eller jeg gjorde det noen ganger, men det var ikke populært.

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå, men tror jeg har nok med annet å gjøre enn å lage barnemat.

schnuppaluppa
ORIGINAL: Hello_Cupcake

Min jente var utrolig kresen og likte bare ett glass fra Nestle i starten. Begynte derfor aldri å lage hjemmelaget til henne. Eller jeg gjorde det noen ganger, men det var ikke populært.

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå, men tror jeg har nok med annet å gjøre enn å lage barnemat.

kan jo som regel bruke fra middagen da, som schnuppaluppa sier ;)

Jeg begynte ivrig å skulle lage selv sist men det ble ikke særlig mye billigere og dessuten tok det tid. Men største grunnen til at jeg gikk over til ferdiglass er kvalitetskontrollene den maten må i gjennom. Var mer garantert usprøytede grønnsaker og usaltet kjøtt i barnemat. Visste jo ikke alltid hva ingridiensene jeg kjøpte på butikken var behandlet med :) mens småfolk og nestle har mer å tape enn meg :)

vet ikke ennå... snuppa var ikke så glad i det dvigermor lagde, men hver gang vi hadde noe hun kunne spise, så fikk hun det...

vi har kutta ut mesteparten av saltet i maten etter vi fikk henne[;)]

Jeg skal prøve meg på å lage maten selv[:)]
vi lager mat i fra bunnen av så å si hver dag så det blir ikke noe særlig mer tidkrevende, og man kan jo fryse ned så[:D]

men jeg vet selvfølgelig ikke hvordan det blir, så skal ikke være for påståelig[;)]

Blir nok begge deler, men erfarte forrige gang at han var mest glad i ferdigglass[8D][:D]

ORIGINAL: Opsideisi

Jeg begynte ivrig å skulle lage selv sist men det ble ikke særlig mye billigere og dessuten tok det tid. Men største grunnen til at jeg gikk over til ferdiglass er kvalitetskontrollene den maten må i gjennom. Var mer garantert usprøytede grønnsaker og usaltet kjøtt i barnemat. Visste jo ikke alltid hva ingridiensene jeg kjøpte på butikken var behandlet med :) mens småfolk og nestle har mer å tape enn meg :)

Jeg skjønner ikke hvordan det ikke kan bli billigere... et sånt måltidsglass koster jo 15-20kr... jeg kan jo lage mat for en hel uke til den prisen... gulrot og potet f.eks... koster jo ingenting...

kommer til å lage selv, men kommer også til å bruke glass når vi skal bort på besøk, kjøpesenter, tur osv

jeg hadde så store forsetter når snuppa som nå er 7 år ble født. kjøpte foodprosessor og kokebok for babyer. kokte poteter og grønnskaer, moset kjøtt og leverpostei. men ville hun ha det? [8|] nei! [:D]
fantes ikke interressert [8D] men glass fra nestlè var visst digg. favorittene var kalkun og spaghettigryte.
jeg brukte jo ikke salt og krydder i maten jeg laget til henne, men det var tydelig at hun ville ha mer smak. og sånn er hun den dag i dag også [;)]

men jeg gir ikke opp så lett, så jeg forsøker igjen [:D] er jo så kos å lage babymat [:)]
lager store porsoner og fryser ned. kan bruke mye av det man lager til seg selv, bare ta av til babyen før man salter og krydrer [;)]
det er billig, og da vet man jo også hva den lille får i seg. var mye snakk om at det var mye salt i disse middagsglassene, men det er jo mange år siden vi brukte dem, så det kan hende det ikke er det mer nå.

ORIGINAL: MiniGull

schnuppaluppa

Men maten vi spiser er som regel altfor salt til små barn...tenker da 4-8 mnd..

for maten til de minste betalte jeg 10 kr glasset. Maten ble ikke så mye billigere at det var verdt tiden . Men mest pga at den skilte seg da den ble fryst og ble både uappetittelig og lite sammensatt etter tining. Men hvis det bare er snakk om most gulrot eller most potet , så kjøper jeg selvfølgelig ikke det på glass !Men tenkte på litt mer sammensatt middag enn en og en grønnsak. Det er det vel ingen som kjøper på glass.

ORIGINAL: Najja

ORIGINAL: Diddij

ORIGINAL: MiniGull

schnuppaluppa

Men maten vi spiser er som regel altfor salt til små barn...tenker da 4-8 mnd..

Vi droppa salt helt da D begynte å spise maten vår. syens ikke det var noe problem Er det noe man vi ha saltsmak på, så kan man jo salte på egen tallerken.
Vi bruker fortsatt salt veeeldig sjelden i maten[:)]

Ja det går jo selvfølgelig, men tenkte på kjøtt o.l hvis man skal mose, det er som regel for salt, hvis det er ferdigprodusert, som pølser eller kjøttkaker...
Men selvfølgelig, er masse anna mat man kan lage av enn akkurat det[;)]

Back
Topp