Babymat - middagsglass

Troooor ikke man tilsetter salt før 12 mnd middagsglassene og at forskjellen egentlig bare er konsistensen. Men dette er jeg ikke sikker på altså, men i forhold til salt så skal det jo stå om det innholder..

Troooor ikke man tilsetter salt før 12 mnd middagsglassene og at forskjellen egentlig bare er konsistensen. Men dette er jeg ikke sikker på altså, men i forhold til salt så skal det jo stå om det innholder..

Det står salt på glassa, regner med det er vanlug salt?!

Eller kan det være noe som er litt annerledes?
Det står ulik mengde på glassa!
Derfor har jeg tenkt det kan være lurt å la det være.

Salt er ikke tilsatt før 12mnd glassene.

Alderen som står på glassene er kun veiledende leste jeg på sidene til Nestle for en stund tilbake.

Det som skiller er hovedsakelig konsistensen. 8 mnd glassene er litt tykkere og har litt klumper for de litt større barna som ønsker å ha noe å tygge på. Og så er det vel ernæringsmessig litt mer tilpasset; en 8mnd baby trenger mer energi enn en 4mnd baby.

Salt er ikke tilsatt før 12mnd glassene.

Alderen som står på glassene er kun veiledende leste jeg på sidene til Nestle for en stund tilbake.

Det som skiller er hovedsakelig konsistensen. 8 mnd glassene er litt tykkere og har litt klumper for de litt større barna som ønsker å ha noe å tygge på. Og så er det vel ernæringsmessig litt mer tilpasset; en 8mnd baby trenger mer energi enn en 4mnd baby.
Skulle tro det! Stor o.15 på salt på 6.mnd glasset. Derfor jeg stusset...
Og energi behovet er annerledes ja
..Han her er snart 7 mnd da,så kan prøve litt gradvis tenker jeg!:-)

Jeg lager maten selv og det er utrolig enkelt! Lager porsjoner og fryser ned.
Jeg gjør det ikke fordi jeg er noe sær mamma som ikke vil gi barnet mitt glass, men fordi hun brekker seg av middagsglassene. Begynte å lage selv, og da spiste hun. Glassene smaker jo helt forferdelig, så jeg skjønner egentlig at hun ikke vil ha det. Haha. Bruker smør uten salt. Kjekt!

Skulle tro det! Stor o.15 på salt på 6.mnd glasset. Derfor jeg stusset...
Og energi behovet er annerledes ja
..Han her er snart 7 mnd da,så kan prøve litt gradvis tenker jeg!:-)

0,15g salt er veldig lite og kommer naturlig fra de matvarene det er laget av. M.a.o, ikke tilsatt salt :)

Som foreslått over er hjemmelaget mat utrolig enkelt også, men noen unger foretrekker det ene over det andre. Hjemmelaget mat smaker ofte mer, men ikke alle babyer synes det er like godt. Når vi har rene råvarer (kyllingfilet, torsk etc) pleier vi bare å ta til side litt og mose og evt fryse ned. Kjempelett. Men laks, feks må vi blande i mer potet/gulrot e.l ellers så blir fiskesmaken veldig sterk noe mini ikke synes særlig om. Men her er det bare å prøve seg frem. Fordelen er jo at du har full kontroll over hva h*n får i seg.

0,15g salt er veldig lite og kommer naturlig fra de matvarene det er laget av. M.a.o, ikke tilsatt salt :)

Som foreslått over er hjemmelaget mat utrolig enkelt også, men noen unger foretrekker det ene over det andre. Hjemmelaget mat smaker ofte mer, men ikke alle babyer synes det er like godt. Når vi har rene råvarer (kyllingfilet, torsk etc) pleier vi bare å ta til side litt og mose og evt fryse ned. Kjempelett. Men laks, feks må vi blande i mer potet/gulrot e.l ellers så blir fiskesmaken veldig sterk noe mini ikke synes særlig om. Men her er det bare å prøve seg frem. Fordelen er jo at du har full kontroll over hva h*n får i seg.

Jaaa ! Det er jo sant ! Herlighet ! Snakk om å være treg i nøtta ! ;-) haha...:-)
Ja! Vi har laget en del hjemmelaget også ! Har variert litt :-) har frosset ned en del! Det er billigere og bedre I lengden så absolutt!!!
Takk for svar :-)

Det er ikke tilsatt skadelige mengder salt i noe av babymaten, det er bare å gi uansett hvilken alder det er merket med. Babyer endrer ikke ernæringsbehov annenhver måned. :p (Noen vil gjerne ha foreldre til å tro at babymat er mer avansert enn det egentlig er.;))

Back
Topp