Babymage

Hvorfor et du sikkert på det?

Luften jeg kjenner som gravid er noe helt annet enn noe jeg forbinder med luft til vanlig.

Og jeg vet det ikke er babyen, noen ganger går det over navlen, og så langt opp går ikke livmoren min
Fordi jeg var veldig oppblåst og hadde masse luft fra uke 6/7 til 10/11 ca. Nå er det helt borte nesten :)

Oppblåst og luft er ikke det det samme som de luftboblene jeg kjenner i magen, det et noe helt annet.
Har ikke med luft i magen å gjøre sånnsett, det er bare små bobler i magen. Kiler litt i magen, svakt som babyens første spark, altså bare flere uker før den sparker så hardt at den kan kjennes, og altså ikke bare i det området livmoren er.

Magen jeg har nå, som ligner på din, mener jeg å tro ikke kommer av at jeg er oppblåst. Det pga jeg ser sånn ut om når jeg står opp og har vært på do :) blir større når jeg spiser utover dagen. Sliter heller ikke med noe forstoppelse. Men jeg er ganske sikker på at det ikke er babyen som lager kulen, men kanskje det som blir presset opp pga voksende livmor?

Et og hitt litt til presses oppover av livmoren ja

Ta en titt på den "uke for uke" som vi har link til i våre viktigste tråder, og se på alt det ANDRE enn babyen....

Det meste av magen min er lenger oppe enn livmoren, men det er merkbart på magen at livmoren vokser også.

Et og hitt litt til presses oppover av livmoren ja

Ta en titt på den "uke for uke" som vi har link til i våre viktigste tråder, og se på alt det ANDRE enn babyen....

Det meste av magen min er lenger oppe enn livmoren, men det er merkbart på magen at livmoren vokser også.
Ja jeg spurte jordmoren på tirsdag hvor livmoren min var nå og hun sa vel at den nok var ca med buksekanten nå, men fortsatt ett stykke inni, så vett det må være noe annet som går litt lenger ut rett ovenfor ;)
Men har ikke økt i vekt så satser på at det ikke er ekstra :)

Ja jeg spurte jordmoren på tirsdag hvor livmoren min var nå og hun sa vel at den nok var ca med buksekanten nå, men fortsatt ett stykke inni, så vett det må være noe annet som går litt lenger ut rett ovenfor ;)
Men har ikke økt i vekt så satser på at det ikke er ekstra :)

Jeg har gått en kilo ned i vekt, men magen min vokser. Så et eller annet annet må vel krympe da...

Jeg har også en liten kul. Når jeg holder inn litt det jeg har fra før, hehe☺️ er mye oppblåst så vises uansett, gutten min på 5 sa her om dagen: "nå har du fått stor mage!" Haha, var bare veldig oppblåst dem dagen☺️ han venter så på at jeg skal få mage!

Jeg har en babykul nederst ved bekkenet, også har jeg en kul over som vel er fett, vann og luft. Magen skal jo forberede seg på baby! Har ikke lagt på meg noe særlig men ser ut til at fett i annsikt og rundt kragebeinet har flyttet seg til lenger ned på kroppen, da ansiktet er smalere og kragebeina syns bedre :) er spennende å se hvordan kroppen forandrer seg!

Kroppen er helt fantastisk altså! Tenk alt den skal gjennom nå! Gleder meg til å få mer mage :) , samtidig som jeg hadde håpet på at det skulle vente litt! Føler folk ser det på meg nå, siden alt er pressa oppover. :) magen blir jo enda større utover dagen når jeg har fått i meg mat.

Jeg har en god del ekstra, men gikk ned en del før svangerskapet og de ukene jeg var mest plaget med hyperemisis. Jeg veier nå 8 kg mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid, men magen er større. Det vises ikke at jeg er gravid, det ser kun ut som om jeg har lagt på meg igjen.. ;) De som kjenner meg ser jo godt at jeg er mye tynnere i ansikt, hals og armer, så de ser det nok :-) jeg er også førstegangs, og er 13+6.

Husker ikke akkurat når den kom med første, men kom overraskende fort. Denne gangen kom den så tidlig at å skjule den i uke 12 var komplett umulig!!:(

Back
Topp